اعدام جنایتکارانه نوید افکاری را محکوم می‌کنیم

نوید افکاری از معترضان و شرکت‌کنندگان در تظاهرات توده‌ای مرداد ۹۷ شیراز که شهریور همان سال بازداشت شد، پس از شکنجه‌های ممتد و وحشیانه برای اقرارگیری و تحمل دو سال حبس انفرادی، در بیدادگاه رژیم به اعدام محکوم شد. رئیس کل دادگستری استان فارس، صبح امروز ۲۲ شهریور ۹۹ اعلام کرد حکم قصاص نوید افکاری در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد.

نوید افکاری، ورزشکار و کارگر گچ‌کار به جرم”محاربه” و “شرکت در تظاهرات غیر قانونی” و “قتل یک کارمند حراست” که خبرگزاری فارس اعلام کرد او “یکی از نیروهای امنیتی حاضر در تجمعات غیرقانونی شیراز بوده است”، درحالی به دار آویخته شد که خانواده وی درخواست اعاده دادرسی نموده و انتشار نوار صوتی نوید افکاری، اعتراف‌گیری اجباری دستگاه سرکوب را برملا کرده بود.

رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، پس از دو سال حبس و شکنجه شدید نوید افکاری، در حالی که کارزار جهانی محکومیت صدور حکم اعدام، اعتراض و مخالفت با حکم حبس‌های طولانی و شلاق نوید، وحید و حبیب افکاری گسترش می‌یافت و این موج اعتراض، هر روز طیف گسترده‌تری را با خود همراه می‌کرد و ارتجاع اسلامی را در مقیاس وسیع و گسترده‌ای به چالش می‌کشید، با عجله طناب دار را به گردن نوید آویخت تا همه معترضان و مخالفان را در برابر عمل انجام شده قرار دهد. اعدام نوید افکاری یک بار دیگر به مردم زحمتکش ایران و عموم مردم جهان نشان داد که حیات جمهوری اسلامی با آدم‌کشی، قتل، کشتار و خون‌ریزی عجین است. رژیم ارتجاعی و سرکوبگر جمهوری اسلامی با اعدام نوید افکاری درعین حال می‌خواهد این پیام را به مردم ایران برساند که در برابر معترضان و مخالفان جمهوری اسلامی و در برابر قیام‌کنندگان علیه نظم موجود، بی‌اندازه بی‌رحم و بی‌گذشت است.

ارتجاع حاکم که سال‌های پایانی عمر نکبت‌بار خود را سپری می‌کند بر این تصور است که با این اعدام‌ها و خون‌ریزی‌ها می‌تواند در دل توده‌های زحمتکش ناراضی و جان به لب رسیده رعب و هراس ایجاد کند و آنان را از روی‌آوری به اعتراض علنی و اعتصاب و تظاهرات خیابانی بازدارد. اما  تجربه مبارزات اخیر توده‌ای به‌ویژه از دی‌ماه ۹۶ تا کنون، تظاهرات متعدد خیابانی و خیزش‌های مکرر توده‌ای در سال های ۹۷ و ۹۸ این تصور باطل را به اثبات رسانده است. ارتجاع حاکم نمی‌تواند با این اعدام‌ها و کشتار‌ها نظم فاسد و ضد انسانی حاکم را که لب گور ایستاده است از خطر سقوط و سرنگونی برهاند.

سازمان فدائیان(اقلیت) اعدام نوید افکاری را محکوم می‌کند و ضمن تسلیت به بازماندگان وی، عموم کارگران و زحمت‌کشان را به تشدید مبارزه برای براندازی تمام نظم حاکم فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۲ شهریور ۱۳۹۹

کار، نان، آزادی حکومت شورایی

متن کامل اطلاعیه در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.