دستی که بالا رفته باید برسر یکی فرود بیاید!! -فعالین سازمان فدائیان (اقلیت)- داخل کشور

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان دستش را برای کاخ نشینان بالا برده بود. برسر مردم زحمتکش روستای ابوالفضل اهوازفرود آورد!

مصاحبه یکی دو هفته پیش فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با تلویزیون که اظهار داشت املاک، کاخ ها و ساختمانهایی که در تصرف اشخاص وابسته به نظام و نهاد های دولتی است باید پس گرفته شود و در راستای اهداف مستضعفان سرمایه گذاری شود، از افراد و رجال دولتی اسم برد. این خبر بازتاب گسترده ای داشت. دهان به دهان و از طریق رسانه ها نقل می شد، بعضی علیرغم اینکه درشگفت بودند از این همه دزدی و حیف و میل اموال و سرمایه های ملی با نفرت می گفتند :«اینها آمده اند که دزدی وغارت کنند، کار امروزشان نیست، این همه اختلاس دزدی مگه کمه، این هم اضافه به فهرست دزدیهای نجومی بانک ها، کوه خواری ها، زمین خواری ها و…»هنوزافکار عمومی در بهت بود که با دخالت مصلحت آمیز خامنه ای در حمایت از حداد عادل که زمین دویست میلیارد تومانی را مالک شده، خبراینبار موجب ریشخند مردم و رسوائی رژیم و سرافکندگی فتاح گردید. فتاح که مانند کلیه عناصر رژیم خمیر مایه اش سرشته از فرصت طلبی و پرروئی است، گفت سخنانش «اشتباه» و«ناقص غیر دقیق واجحاف بوده». برای جبران رسوائی خود قضیه کاخ ها واملاک مرغوب دربهترین نقاط تهران را جا گذاشت، خانه های اهالی روستای ابوالفضل درحومه اهواز را هدف قرارداد وتصمیم داردخانه های این روستا را برسرخانواده های کشاورزان و زحمتکشان این منطقه خراب کند.

دیروزروستای غیزانیه امروزروستای ابوالفضل، وفردا…..! انتشارخبر تخریب وتخلیه روستای ابوالفضل وخبردرگیری اهالی این روستابا نیروهای نظامی وانتظامی رژیم ابعاد وسیعی دررسانه های عمومی داخل وخارج داشت.دراین درگیری که در بعداز ظهرچهارشنبه پنجم شهریور اتفاق افتاد تعداد زیادی ازاهالی روستای ابوالفضل مورد  هدف تیرهای ساچمه ای نیروهای نظامی – انتظامی قرار گرفتند وزخمی شدند.

روستای ابوالفضل در حد فاصل بین شهرک زردشت و پدافند کیانشهر اهواز قرار دارد و به لحاظ فاصله تا پل کیانشهر ۵۰۰ متر و تا اهواز حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد. ماجرا برمی گردد به مالکیت اهالی روستا وخانه هایی که دران سکونت دارند ، با بنیاد مستضعفان که می خواهد به زور،خانه های یک روستای ۳۰۰ خانواری را برسر اهالی روستائیان خراب کند ، چون ادعای مالکیت زمینها ی اطراف وروستا را دارد.اهالی روستای ابوالفضل می‌گویند زمان حضور آن‌ها در این مکان به پیش از انقلاب باز می‌گردد و اکنون چند دهه از سکونت آن‌ها در این مکان می گذرد، بنیاد مستضعفان حالا یادش آمده و با ادعای تملک و حق مالکیت اراضی این منطقه، اهالی آن را مجبور به تخلیه  وترک خانه‌های خود می کند.

سئوال های زیادی پیش می آید؛ اگربنیاد مستضعفان ادعای مالکیت منطقه را داشته چطور وچراگذاشت روستائیان منطقه آنجا ساکن شوند وخانه وکاشانه بسازند؟ بعدازچهل سال تازه یادش آمده که این زمین ها مال بنیاد است؟ مگردرزمانیکه دراین مناطق که بخشی از محل زیست مردم بومی بوده ودرآن زندگی می کردند ، بنیادی وجود داشته؟ چگونه بنیاد مستضعفان در نهایت بی تدبیری وسیاست تبعیض آمیزوغیر عادلانه خود حاضراست کاخ های مرمر،نیاوران و…،واملاک بنیاد را به افراد ونهاد های دولتی واگذار می کند ونمی تواند ازآنان پس بگیرد، اما درنهایت بیشرمی حاضراست با لودر وبلدوذر وبا حمایت نیروهای نظامی سرکوبگر یک روستا ی ۳۰۰ خانواری که با زحمت زیاد وطی سالهای طولانی توانستند در یک گوشه ای ازاین خاک که سهم خودشان است آلونک وسرپناهی بسازند،روی سرشان خراب کند.؟این منطق شایسته یک حکومت ضدمردمی است ونمی توان نام دیگری بر آن گذاشت. تاکنون شاهد انواع بیعدالتی، دزدی، چپاول وغارت سرمایه‌های ملی بدست سرمایه داران ورژیم حامی آنها بوده ایم،شاهد کوه خواری،کوهپایه خواری ،دریا فروشی وخاک فروشی بوده ایم ،خبردزدیهای میلیاردی را یکی پس از دیگری شنیده ایم؟ اما این دیگر غیر قابل باوراست که شاهد باشیم که حکومت سرمایه داران بخاطرسود تصمیم بگیرد یک روستای ۳۰۰ خانواری که حداقل ۱۵۰۰ نفردرآن سکونت دارند خراب و ویران کند.؟

منابع محلی می‌گویند روستای ابوالفضل در حریم شهر واقع شده است و شاید قیمت پیداکردن اراضی، انگیزه‌ای باشد که باعث شده کشمکش‌های قانونی بر سر آن شکل بگیرد.این گونه موارد را دراین چند دهه درشهرهای بزرگ ومتوسط زیاد شاهد بوده ایم که چگونه مالکینی که زمینی در حاشیه شهر دارند با باندهای واسطه وساخت وسازویکی دونفرازکارکنان عمدتا شهرداری و ادارات ذینفع وارد یک تبانی ومعامله می شوند، وظرف مدت یکی دوسال چه سرمایه هنگفتی به جیب میزنند؟ این باندها اجحاف ودزدی وزدبند فراوان انجام می دهند، سرانجام افراد بی مسکن باهزینه پولی زیادی صاحب یک خانه ارزان قیمت درمناطق کم رونق می شوند.!اما بنیاد مستضعفان از نظر انسان خواهی وکمک به مردم بی مسکن چند بار از دلالان وزمین خواران وواسطه ها بیشرم تروپست تر است،می خواهد یک روستا را ویران ک وسیصدخانوار را به افراد بی خانمان تبدیل کند وتازه شهرت تقلب هم برای خود بخرد.! با تجربه حاصل از باند بازی رایج درجامعه، فوری به ذهن افراد میرسد شاید- دست عوامل زمین خواروباند های سود جودرکارباشد.؟

روز چهارشنبه ۵ شهریور ،رسانه ها تصاویری از درگیری نیروهای امنیتی با اهالی روستای ابوالفضل برای اجرای حکم تخلیه و تخریب منازل روستاییان با استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای منتشر کردند. اهالی روستا برای جلوگیری از تخریب خانه های خود به مقابله با نیروهای دولتی پرداختند، نیروهای دولتی درهیئت جمعی با تجهیزات کامل سرکوب ودستگاه های تخریب لودر وبلدوزر سعی داشتند وارد روستا شوند واقدام به تخریب خانه های روستائیانی کنند که بیش از چهل سال است در این منطقه سکونت دارند. فیلم های کوتاه منتشر شده نشان می دهد که ده ها نفراز روستائیان مورد اصابت گلوله های ساچمه ای نیروهای نظامی رژیم قرار گرفته وزخمی شده اند. محسن دالوند فرماندۀ نیروی  انتظامی رژیم دراهواز، اخبار منتشرشده در خصوص تیراندازی مأموران به روی ساکنین این روستا را تکذیب کرد و گفت: «برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو با هدف جریحه‌دار کردن احساسات و امنیت مردم و تشویش اذهان عمومی، اقدام به انتشار تصاویر ساختگی کرده‌اند.».دالوند فرمانده نیروی انتظامی مانند همه نیروهای تعلیم دیده رژیم روستائیان را توسط نیروهای خود هدف تیر قرار داده بعد خواهان دستگیری افراد روستائی توسط پلیس فتاح شده که اخبار را با امکانات محدود خود انتشار داده اند.! بیش از این نمی توان انتظار ازنیروی سرکوبگررژیمی داشت که تا کنون ده ها وکیل دادخواه را در دفاع ازمتهمان ومحکومینی که جرمی مرتکب نشده اند، دادگاه های رژیم به زندان انداخته ومجرمان اصلی را رها کرده است؟ تا رژیم فاسد سرمایه داری جمهوری اسلامی حاکم بر جامعه است ،توده های زحمتکش شهری وروستائی هرگزرنگ عدالت و رفاه وآسایش را نخواهند دید.علاوه بر فقر ومحرومیت عمومی حاکم بر جامعه هر روز شاهد رخداد های اجتماعی درگوشه وکنار خواهیم بود که ناشی ازعملکرد ضد انسانی رژیم موجود وماهیت ذاتی آن خواهد بود. خانوارهای روستائی ابوالفضل فقط با اتکاء به نیروی خود وحمایت نهادها ی حافظ حقوق انسانی وحمایت نیروهای پیشرو سیاسی است که می توانند رژیم را وادار به عقب نشینی کنند ودر خانه‌هایی که با دشواری ساخته اند، به زندگی سخت خود ادامه بدهند. توده های اجتماعی برای رهائی از ستم سرمایه داری موجود راهی ندارند بجز اینکه دریک پیوستگی عمومی اجتماعی با کارگران و سایر زحمتکشان همراه شوند و درمسیر برپایی اعتصاب عمومی سراسری گام نهند. برای رهائی ازفقر،بیکاری،تبعیض وبیعدالتی حاکم باید متحد بود ومتحد عمل کرد. درد همه ما ما کارگران و زحمت‌کشان مشترک است. ما در یک اتحاد مشترک درحمایت از کارگران اعتصابی ودر یک اعتصاب عمومی سیاسی  و سر انجام قیام مسلحانه است که بر مسبب و عامل اصلی این درد مشترک یعنی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی فائق خواهیم شد. هرچه گسترده باد اتحاد عمومی توده های کارگر وزحمتکش علیه جمهوری اسلامی.زنده باد انقلاب ،نابود بادسرمایه داری، زنده باد سوسیالیسم .

۷/۶/۹۹

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت)- داخل کشور

متن کامل نشریه کار شماره ۸۸۵ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.