گزارش از آکسیون و گردهمایی در یادمان جانفشانان دهه ۶۰ درآمستردام و کپنهاک- ۲۹ اوت – تجمع و تظاهرات نیروهای کمونیست مقابل کنسولگری ایران در هامبورگ

گردهمایی در آمستردام در یادمان جانباختگان قتل عام تابستان ۶۷

روز شنبه ۲۹ اوت برابر با ۸ شهریور در میدان دام آمستردام-هلند، مراسمی در یادمان جانباختگان قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ با شرکت شمار زیادی از ایرانیان مقیم هلند برگزار شد. حضور زنان چپ و کمونیست ایرانی در این برنامه چشمگیر بود. این برنامه از سوی کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان و زحمتکشان ایران تدارک دیده شده بود.

آرایش درخور صحنه، وجود پلاکاردها و متون اطلاعاتی درمورد شرایط کارگران، زنان و اوضاع سیاسی ایران به زبان انگلیسی، سخنرانی تاثیرگذار دو تن از زنان زندانی سیاسی دهه ۶۰ و از جان بدربردگان کشتارهای این دهه خونین به زبان هلندی و اجرای موسیقی زنده موجب جلب توجه عابرین و رهگذران این میدان شلوغ و پررفت و آمد شهر شد. فعالان سازمان فدائیان(اقلیت) نیز در تدارک و برگزاری این مراسم حضور داشتند.

این سی و دومین سالی است که نیروهای ایرانی چپ و کمونیست مقیم هلند به یاد رفقا و همرزمانشان که در تابستان ۶۷ کشته شده و در گورهای بی نام و نشان دفن شده اند، گرد هم می آیند و جنایات رژیم جمهوری را در بین افکار عمومی هلند افشا می کنند. تابستان ۶۷ ، سی و دو سال پیش در چنین روزهایی گروهی از نیروهای چپ و کونیست از جمله فعالین سازمان ما پس ازاطلاع از اولین اعدامها، دفتر عفو بین الملل در آمستردام را اشغال کردند و از این سازمان بین المللی خواستار جلوگیری و محکومیت این جنایات شدند. این آکسیون ۲۴ ساعت به طول انجامید و بیش از سی تن، شب را در دفتر عفو بین الملل گذارندند تا این که دفتر مرکزی عفو بین الملل در لندن بر اساس اطلاعات دریافتی از معترضین در آمستردام نامه ای اعتراضی خطاب به مقامات وقت ایران از جمله موسوی نخست وزیر نوشت. همان نامه ای که این روزها از آرشیو عفو بین‌الملل بیرون کشیده شده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارده می شود .

 

گزارش اکسیون یادمان جان‌باخته‌گان دههٔ ۶۰ به ویژه قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در کپنهاک

روز شنبه هشتم شهریور (۲۹ اوت)، با فراخوان نیروهای چپ و کمونیست در شهر کپنهاک و فراخوان‌های حمایتی تعدادی ازسازمان‌های چپ و کمونیست از جمله فعالین سازمان فدائیان (اقلیت)- دانمارک، از ساعت ۱۴- ۱۵ بعدازظهر آکسیونی در میدان Kultorvet در شهر کپنهاک برگزار شد.

ده ها تن از فعالین سازمان‌های چپ و کمونیست و فعالین منفرد، با حضور خود در یک اکسیون اعتراضی ایستاده در محکومیت جمهوری اسلامی نسبت به کشتار زندانیان سیاسی برابر فراخوان فعالین چپ و کمونیست و فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) در دانمارک، سی و دومین یادمان جان‌باخته‌گان دههٔ ۶۰ به‌ویژه تابستان ۶۷ برگزار کردید.

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) با شرکت فعال خود در این مراسم با پلاکادها و شعار نوشته در این مراسم فعال بودند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

نابود باد نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد سوسیالیسم

فعالین سازمان فدائیان ( اقلیت ) – دانمارگ

 

تجمع و تظاهرات نیروهای کمونیست مقابل کنسولگری ایران در هامبورگ

در تاریخ سه شنبه ۲۵ آگوست ۲۰۲۰ رأس ساعت ۱۲ بمدت دو ساعت تظاهراتی توسط نیروهای کمونیست مقابل کنسولگری ایران در هامبورگ به حمایت از کارگران ایران که در ابعاد وسیع و بی سابقه علیه رژیم جمهوری اسلامی دست به اعتصاب زده اند و جهت تحقق مطالبات خویش پافشاری می کنند، برگزار شد.

فراخوان دهندگان تظاهرات:

فعالین سازمان فدائیان – اقلیت

شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه هامبورگ

حزب کمونیست ایران – حوزه هامبورگ

متن کامل نشریه کار شماره ۸۸۵ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.