در حمایت از خواست معلمان برای حق داشتن یک زندگی انسانی

امروز بسیاری از شهرهای کشور، به‌ویژه مراکز استان‌ها و شهرهای استان کردستان، شاهد تجمعات اعتراضی معلمان به وضعیت معیشتی‌شان بود. هزاران معلم روز ده اسفند به‌جای رفتن به کلاس درس، به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر به عدم پاسخگویی و بی‌تفاوتی حکومت به خواست‌های خود اعتراض کنند.

جمهوری اسلامی سال‌ها اعتراض معلمان به وضعیت معیشتی و سیستم قرون وسطایی آموزش و پرورش را با بی‌تفاوتی و سرکوب پاسخ داده است. اعتراضات وسیع معلمان در سال‌های ۸۰، ۸۵ و ۸۶ و پاسخ وحشیانه‌ی دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد به آن‌ها تنها بخشی از تاریخ مبارزات معلمان ایران است.

در دی‌ماه سال جاری نیز ۶۰۰۰ معلم با امضای طوماری خطاب به رئیس مجلس اسلامی، ضمن اعتراض به سیاست‌های حکومت و بی‌تفاوتی نسبت به خواست‌های معلمان اعلام کردند که “معلمان در تامین نیازهای اولیه زندگی خود درمانده و عموما زیرخط فقر به‌سر می‌برند”. معلمان در ادامه‌ی این طومار اعتراضی ، نخست در روزهای۳۰ دی واول بهمن‌ماه وسپس درسوم اسفند، به تجمعات واعتصابات سراسری دست زدند که در برخی از شهرها با شرکت گسترده‌ی معلمان همراه بود.

در پی این اعتراضات و تداوم بی‌تفاوتی حکومت بود که از سوی گروه‌هایی از معلمان دعوت به  اعتصاب وتجمع اعتراضی در روز ده اسفند گردید. اگرچه حکومت در روزهای اخیر تلاش داشته تا با وعده‌هایی از ادامه‌ی اعتراضات معلمان جلوگیری کند و حتا امروز علی لاریجانی رئیس مجلس به تکرار برخی از این وعده‌ها پرداخت، اما باور عمومی در میان معلمان این است که در حاکمیت، اراده‌ای برای شنیدن صدای معلمان وجود ندارد. این باور عمومی اما نتیجه‌ی سال‌ها تجربه و مبارزه در میان معلمان است. این باور عمومی نتیجه‌ی تداوم سیاست‌های حاکمیت در طول این سال‌هاست.

هفته گذشته حدود ۲۰۰۰ پرستار نیز با تجمع در برابر مجلس به وضعیت معیشتی خود اعتراض کرده بودند. کارگران نیز در تجمعات و اعتصابات متعددی بارها اعتراض خود را به زندگی در زیر خط فقر فریاد زده‌اند. اما گوش شنوائی وجود نداشته است.

کارگران، معلمان، پرستاران و دیگر زحمتکشان جامعه!

زندگی در زیر خط فقر، زندگی بدون مسکن مناسب، بهداشت و درمان مناسب، غذای مناسب، تحصیل مناسب و هر چیز دیگری که لازمه‌ی یک زندگی انسانی‌ست، به امری عمومی تبدیل شده و سال به سال تنها شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع هستیم.

تغییر این وضعیت نیز تنها به اتحاد و مبارزه شما بستگی دارد.

تمام کسانی که مانند گذشته سعی می‌کنند با فریب و وعدههای توخالی، شما را از هدف‌تان دور کنند، دشمنان شما هستند. سال‌ها تجربه نشان داده است که دولت‌ها هر عنوانی را که یدک بکشند از سازندگی تا اصلاحات،ازعدالت تا اعتدال همگی تنها دغدغه‌ای را که ندارند همان وضعیت معیشت کارگران و زحمتکشان است. حکومت اسلامی با دروغ و ریاکاری زنده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) از اعتراضات معلمان، پرستاران و کارگران برای یک زندگی بهتر و رهایی از زندگی زیر خط فقر حمایت می‌کند. زندگی بدون دغدغه معیشتی حق تمامی معلمان، پرستاران، کارگران و حتا بیکاران است.

سازمان فدائیان (اقلیت) در همین رابطه بر ضرورت اتحاد و داشتن تشکل مستقل تاکید می‌کند. هر قدر مبارزه و اعتراض معلمان با شرکت گروه‌های بیشتری از معلمان همراه باشد و هر گاه معلمان در تشکلی گردآیند که مستقل از حکومت و جناح‌های آن باشد و بتواند اعتماد و همراهی توده معلمان را برای مبارزه و تحقق خواست‌های شان به خود جلب کند، مبارزه معلمان نیزبا موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

  سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی– برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده باد آزادی– زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۳

کار- نان- آزادی- حکومت شورائی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.