به نام مستضعفان به کام مستکبران

سخنان پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در شنبه شب ۱۹ مرداد در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» شاید برای همه نحله های سیاسی درون حاکمیت همراه با حدس وگمان ومعانی متفاوت باشد. مانند یک تعبیر که بیشترگفتمان تتمه اصلاح طلبان خود خوانده دردرون رژیم است که هنوزهم علیرغم بحران پیشرفته حکومت که دیگرنمی خواهد یکدستی خودرا که به قیمت گرانی که حاصل شده از دست بدهد، سعی می‌کنند گرفتاری و بن بست رژیم را در محدوده دو دستگی خودشان  تعیین حدود کنند – می پندارند که سخنان فتاح در ارتباط با پس گیری مستقلات بنیاد مستضعفان از سران حکومتی یک ژست انتخاباتی بیشتر نمی باشد. به سخنان خود فتاح اشاره می کنند که می گوید:«می گویند من برای تبلیغات پوپولیستی و انتخابات ۱۴۰۰، اینگونه سخن می گویم، که اهمیتی ندارد.»! نه خود فتاح موضوع حرکت اخیر خود را بی ارتباط با اتنخابات نمی داند، ونه مردمی که حداقل دندان انتخابات های رژیم را در چند دوره اخیر هم برای ریاست جمهوری وهم برای تعیین نمایندگان مجلس بکلی کشیده وبیرون انداخته اند، به این سخنان اهمیت می دهند. اصلاح طلبان و بگند کشیده شدگان از هر قماش هرطور می خواهند برای منافع حقیرانه خود فکر کنند!

بزعم مردم هرنوع حرکتی از اینگونه که رژیم وعوامل حکومتی قصد انجام کاری را داشته باشد، هیچ نفعی نه برای کشور وتوسعه دارد ونه می توانداز هزاران دردی که توده‌های مردم و زحمتکشان دارند یکی را دوا کند. با توجه به تجربه‌های فراوانی که توده‌های مردم از رهگذر چهل ساله عملکرد حاکمیت رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی دریافت کرده اند، انتظار هرگونه محرومیت، بدبختی و فشارهای دیگری را می‌توانند از رژیم داشته باشند، غیر از یک گشایش کوچک ویک تنفس کوتاه درمیان گرفتاری هائیکه در طول سال های طولانی که دست به گریبان آنند.

سید پرویز فتاح با حضور در برنامه  نگاه یک  شبکه سیما افزود: عملکرد بنیاد مستضعفان نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۳۵ تا ۳۷ درصد رشد داشته است و توانستیم به همه اهداف خود برسیم. تحقق برنامه‌های تدوین شده بنیاد مستضعفان در سال ۹۸ حدوداً ۱۱ درصد نسبت به برنامه مصوب بالاتر بوده و ۳۷ درصد نسبت به برنامه‌های سال ۹۷ رشد داشته است. او ادامه داد: با تفریق هزینه‌های بنیاد از ۳۶ هزار میلیارد تومان، حدود هفت هزار میلیارد تومان سود ناخالص بنیاد محسوب می‌شود، البته طبق سنوات گذشته احتمال می‌رود باید حدود هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کنیم و ۶ هزار میلیارد تومان باقیمانده به طور ۶۰ درصد و ۴۰ درصد میان ما و سایر سهام داران تقسیم خواهد شد پس از تقسیم سود سهم بنیاد حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص ادعای عدم شفافیت این بنیاد گفت: طبق سنوات گذشته، نتایج تمامی مجمع‌های ۱۶۹ شرکت زیر مجموعه بنیاد پس از بررسی و پایان کار، چاپ می‌شود و در دسترس همگان قرار می‌گیرد علاوه بر آن تمامی صورت‌های مالی سال گذشته و جاری در سایت بنیاد به نمایش گذاشته می‌شود علاوه بر آن حتی سازمان بازرسی کل کشور هم برای بررسی‌های تکمیلی ورود پیدا می‌کند و حضور ۳۳ شرکت از زیر مجموعه‌های بنیاد در بورس، بیانگر شفافیت عملکرد بنیاد مستضعفان است. فتاح با بیان اینکه، اولویت اول ما، تامین نیاز جامعه و مردم است، افزود: در برخی از موارد پس از تولید مازاد، اقدام به صادرات مازاد تولیدمی شود مثلا در بحث فولاد و سیمان و برخی از نهاد‌های کشاورزی مجاز به صادرات هستیم.روزنامه کارون خوزستان دوشنبه بیست مرداد

این صحبت ها حکم یک مقدمه را داشته. رژیم ویا عوامل ومسئولین رژیم مانند پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با طرح چنین موضوعاتی آن هم دریک شبکه تلویزیونی ودرزمانیکه رژیم زیر باربحران سیاسی –اقتصادی و ورشکستگی عمومی، فساد، دزدی، غارت و چپاول ثروت‌های عمومی مردم کارش به رسوایی وخود افشاء گری رسیده، مانند ناخن کشیدن بصورت مردم محروم و بی چیز و خاک پاشیدن در چشم توده‌ها است. عملی که در شرایط حساس کنونی برای مردم غیر از تازه کردن زخم های مزمن وعمیق جامعه ونمک پاشیدن روی آن چیزی دربر ندارد،وبرای مسئولین هم ،چون یک تف سربالا معنی دیگری دربر ندارد.

اما،سخنان بحث انگیزکه موجب حدس وگمانه زنی بعلاوه برخورد های متقابل مخاطبین شد، بیشتر برای مردم روشن می شودکه اموال عمومی وثروت های همگانی چگونه بین عناصر وافراد بالای رژیم تقسیم می شود.چگونه از اموال وثروت های عمومی مردم ، بالایی هابهره مند می شوند و مردم و توده‌های به اصطلاح مستضعیف چر اوضعشان بهبود پیدا نمیکند وچرا هرروز هر ساعت برتعداد بیچارگان وتهیدستان افزوده می شود؟!

فتاح در سخنان تلویزیونی خودبعنوان رئیس بنیاد مستضعفان از افراد حقیقی وحقوقی ونهاد های حکومتی نام برد که مستقلات ساختمانها وزمین های بنیاد رادراختیار خود دارند بدون اینکه اجرت المثل ویا پولی مطابق عرف رایج بابت این املاک به بنیاد پرداخت کنند. ازجمله از سپاه پاسداران ولی عصر، ارتش، رئیس جمهوران دوره های گذشته، خاتمی، احمدی نژاد، رفسنجانی بطور غیر مستقیم، و از مجمع تشخیص مصلحت نظام، حداد عادل، جهانگیری وخانمها معصومه ابتکار معاون فعلی رئیس جمهوردرامور زنان وخانواده وهمچنین از خانم شهیندخت مولاوردی همکار ابتکار نام برد.

ابتدا بپردازیم به سخنان فتاح درارتباط با همین چند قلم محدودی ازاملاک بنیاد مستضعفان که برای پس گیری املاک از آنان نام برده! از ایشان سئوال می کنیم آیا از کلیه املاک ومستقلات بنیاد همین عده محدود وچند قلم است که در اختیار دیگران است، یا املاک و مستقلات فراوان دیگری هم بودند که دراین چند دهه از طریق حکومتیان بالا کشیده شده و خورده شده است؟ وقتی با عملکرد رژیم فاسد سرمایه داری جمهوری اسلامی آشنا باشیم وبدانیم از رهگذر خصوصی سازی چطورثروت های عمومی وملی را که با زحمت وکار ورنج کارگران وزحمت کشان درطول سالها حاصل شده چگونه با دست ودل بازی میان خودشان تقسیم می کنند. مطمئن می شویم که در طول عمربنیاد دروغین مستضعفان چه املاک وثروت هایی که به غارت نرفته واز طریق حکومتیان ریز ودرشت به بهانه های من درآوردی وجعلی وازطریق پرونده سازی های مجعول دزدیده و خورده نشده؟ آقای فتاح اگر دروغ نمی گویند و مردم فریبی نمی کنند، باید برای وارثان بنیاد مستضعفان که مردم محروم ومحزون جامعه هستند وکمترین حامی در دستگاه حکومتی ندارند، روشن کنند که از ابتدا تاکنون ودر عمرچهاردهه این بنیاد عریض وطویل براملاک واموال آن چه رفته؟ وچه برسراملاک وشرکت ها وموسسات زیر مجموعه این بنیاد عظیم و ثروتمند آمده؟ اگر بنیاد مستضعفان است چه چیزی از ثروت بیکران این بنیاد برای محرومان جامعه می ماسد. خانه وزمینهایی که مثلا در اختیار این افراد ونهادها واگذارشده در چه نقطه ای وکجا همسویی با مستضعفان ومحرومین جامعه دارد، که مثلا پشت بام خواب،گورخواب،زیرزمین خواب ویا زندگی کردن دوخانواده دریک واحد مسکونی همخوانی دارد؟

“او(فتاح) در بخشی از صحبت های خود، بار دیگر به موضوع کاخ مرمر و حضور هاشمی رفسنجانی در آن و تغییراتی که در این کاخ داده شد، اشــاره کرد و گفت: »کاخ مرمر سا لها در اختیار هاشمی رفسنجانی و سپس در دست تشخیص مصلحت بود و با همکاری آقای روحانی، کاخ مرمر باز پس گرفته شــد و با همکاری ســازمان میراث فرهنگی قرار شد این بنا تبدیل به موزه شود«. او در ادامه هم به تغییراتی که در این بنای ارزشمند ایجاد شده است، اشاره کرد و گفت: »بازسازی‌های لازم انجام شد، اما هنوز هــم آثار دردناکی در این کاخ خود نمایی می کند؛ زیرا در این کاخ آسانسور نصب کرده اند، حمام و جکوزی برقرار کرده اند و… . حال ســؤال اینجاست زمانی که این اتفاق می افتــاده، چرا خبری از میراث فرهنگی نبوده و اقدامی انجام نشده است؟« البته این اولین بار نیست که فتاح به مسئله این کاخ و حضور آیت اﷲ در آن اشاره می کند؛ او بهمن سال گذشته نیز در یک برنامه تلویزیونی در همین رابطه نکاتی را گفته و با لحنی انتقادی از اقامت ۲۵ ساله هاشمی رفســنجانی در این کاخ گفته بود که واکنش تند محسن هاشــمی، پسر ارشد آیت اﷲ هاشمی را به دنبال داشــت. او در همین زمینه یک نامه هم خطاب به فتاح نوشت و اعلام کرد اگر فتاح سخنانش را تصحیح نکند، او هم صحبتی خواهد کرد و برخی مطالب را خواهد گفت.”(۱)درادامه همین مطلب روزنامه سخنان پسر هاشمی راآورده.

” فردای همان روز محســن هاشــمی در گفت وگویی با روزنامه »شــرق« در واکنش به ایــن اظهارات اینطور توضیح داد: »بــه نظر من این یک حرکت کاملا انحرافی و تخریبی بود که نبایــد اتفاق می افتاد و معتقدم بحثی کــه الان مطرح شــده، یکســری حر فهــای انحرافی اســت و فقط برای تبلیغات و انتخابات است. من البته فکر نمی کنــم منظور آقــای فتاح تخریب بــوده، بلکه از صحبت ایشــان سوءاســتفاده شده اســت؛ کسانی از صحبت های او برای اهداف خودشــان برداشت کردند. این جمله را به نقل از من بنویســید کــه بعید می دانم آقای فتاح قصد تخریب آیت اﷲ هاشــمی را داشــتند یا اینکه ایشان نمی دانسته در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی بیســت وخرد ه ای ســال قوه قضائیه در کاخ مرمر بوده و بقیه اش هم مجمع تشخیص مصلحت نظام«. هاشمی در بخــش دیگری از گفتگوی خود با »شــرق« افزود: »این منطقه پاستور، منطقه حکومتی دوره پهلوی بوده اســت. منطقه حکومتی قاجار جای دیگــری بود، ولی اینجا منطقه حکومتــی دوره پهلوی بود. در این منطقه کا خهای متعددی هســت و تقریبا همه کا خها ا زسوی مدیران جمهوری اســلامی مورد اســتفاده قرار گرفته و هنوز هم همینطور است؛ مثلا محوطه ریاست جمهوری از قدیم معروف بوده به کاخ ســفید؛ ساختمان سفیدی که آقای روحانی الان در آن مســتقر اســت. کنارش یک کاخ دیگری هســت که به کاخ قرمز معروف است. یک کاخ دیگر هم هست به نام کاخ شاهپور غلامرضا که قوه قضائیه در آن مستقر اســت. جایی که آقای جهانگیری مستقر اســت و هیئت دولت تشــکیل می دهد نیز کاخ نخست وزیری بوده. پایینتر از آن که الان شورای نگهبان است نیز کاخ فرح و کا خهای اینطوری بوده است».(۲) همان روزنامه و مطلب و همان تاریخ کاخ مرمر که هاشمی پسر در حمایت از پدرش عنوان می کند – بقیه کاخ ها را فهرست می کند که در اختیار افراد ونهاد های دیگری است که درهمین مدت یعنی چهل سال ازآن دارند استفاده می کنند،مثال می آورد ومی خواهد بگوید که تکلیف اینها چه می شود که هم اینک دارند به روش پدرش از آنها استفاده می کنند!اصلا از ماهییت ونحوه استفاده که آیا مشروع بوده یا نبوده صحبتی نمی کند. از اینکه کاخ مرمر در ردیف فهرست بناهای میراث فرهنگی ثبت شده بود سخنی به میان نمی آورد که چگونه پدرش ازملکی که متعلق به محرومین اجتماعی بوده به مدت ۲۵سال برای نشستهای مجلس تشخیص مصلحت استفاده غصبی کرده. پرویز فتاح شکوه می کند که آسانسوردرکاخ نصب کردند، حمام ،سونا وجکوزی در طبقه دوم این ساختمان درست کرده اند،ولی اشاره ای نمی کند که تمام این تغییرات را هاشمی رفسنجانی درکاخ مرمرایجاد کرده،کلیه روزنامه های رژیم هم از اسم بردن هاشمی رفسنجانی وتغییراتی که در کاربری این ساختمان که در ردیف وفهرست میراث فرهنگی بوده ،چرابوجود آورده؟!رفسنجانی درمواقع تفریح یا درآب های پشت سد دزقایق سواری می کرده،یا درجکوزی درست کرده درکاخ مرمرویا دراستخر خانه اش که عاقبت درآن خفه شد!

درمیان پاسخهای شهیندخت ملاوردی وابتکارکه قبلا ساختمانی از این بنیاد در اختیار داشتند، درمقابل سخنان فتاح هم ازهمینگونه دفاع ها هم دیده می شود. که اشاره دارد به گزینشی عملکردن فتاح در انتخاب افرادی که مدعی است املاک وکاخ ها وخانه های بنیادرا درتصاحب خود دارند.– ملاوردی می گوید :«گرقراراست مست گیرند آنچه درشهر است گیرند.»!

“بخشی ازسخنان فتاح با ذکر نام خا نم ها مولاوردی و ابتکار بود؛ دو مدیر زن اصلا ح طلب دولت روحانی. او در گفته های خود به ســاختمان مرکز مطالعات و تحقیقات زنان اشــاره کــرد و گفت: »خانم مــولاوردی و ابتکار بابــت تخلیه ســاختمان بنیاد پنج میلیــارد تومان می گیرند که این کار تخلف بوده اســت. پیــش از تصدی مســئولیت بنده در بنیــاد، آن را تخلیه کردند و مدعی بودند که همچنان باید این ســاختمان در اختیار آنها باشــد؛ اما از نظر حقوقی، بنیاد مستضعفان توانست آنها را قانع و ساختمان را تخلیه کند. آنها بابت تخلیه با توافق بنیــاد در همان زمان، پنج میلیارد تومان می گیرند و پس از بررســی ها مشــخص می شود خلاف بود و کســی که ملک بنیــاد مســتضعفان در اختیار او بوده است، باید اجر ت المثل هم بپردازد و امیدواریم این مبلغ برگردد و مشــکل حقوقی و قضائی پیدا نکند«. این حر فهای فتاح بلافاصله توضیح و واکنش مولاوردی و ابتکار را در پی داشــت. معصومه ابتکار، معاون فعلی رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در توییتی نوشت: آقــای فتاح خیلی ها شــما را به دیانت می شــناختند! » صحبت دیشب شــما اما اشتباه زیاد داشت و نا مبردن از من و خانم مولاوردی با حقیقت ماجرا ســازگار نیســت که گویا رانت یا نفع شخصی بوده. ساختمان اوایل دهه ۷۰ با نظر امام به مؤسســه مطالعات زنان داده شــد که ما مسئولیتی نداشتیم و رســانه ملی باید فرصت پاسخ دهد«. مولاوردی، معاون ســابق، هم در توییتر نوشــت: »آقای فتاح شــما را به سلامت نفس می شناختم. کاش در جایــگاه مهمی که قرار گرفته ایــد، در روایت‌هایتان بیش از پیش دقیقتر و مســئولانه تر باشــید تا با مغلطه طوری وانمود نشــود که گر حکم شود که مست گیرند. منتظر جوابیه مســتند و مســتدل هیئت مدیره مؤسسه بمانید. این مؤسسه که کاملا غیرانتفاعی است، هیچگونه نفع و مابه ازای مالی برای اعضای هیئت امنا و مدیره خود ندارد و ملک طلق کسی هم محسوب نمی شود. هیئت امنای آن هم که اخیرا به عنــوان عضو آن (از ۱۲ عضو)انتخاب شد ه ام، فقط ســالی یکی، دو بار جلسه دارد، به عبارتی امروز هست و فردا نیست!».” (۳) شرق ۲۰مرداد

جوابی سربالا تر ازاین پیدا نمی شود که خانمها می دهند. خوردیم وبردیم وبه شما هم ارتباطی ندارد، در آینده ما بیشتر از آنچه هست بابت کاری که به فاصله هریک سال دویا سه باردرساختمان محل کارمان باز می شود، بازهم طلبکار هستیم! شاید سنگین تر از این جواب پاسخ سپاه پاسداران و ارتش می باشد. علیرغم اینکه فتاح می خواهد چنین القاءکند که مدیریتش نسبت به حیف ومیل کردن اموال واملاک ملت بیرحم است و در کاربرد عدالت کمترین تبعیضی را روانمی دارد. معلوم نیست به چه علت وقتی پای سپاه پاسداران و ارتش در میان است و بخشی از املاک بنیاد مستضعفان را تصاحب کرده اند، یکدفعه شانه از زیر بار مدیریت ومسئولیت خود خالی می کنند.مانند یک مدیری که هیچگونه صلاحیتی از خود ندارد و دخالت نمی‌تواند بکند، خود را کنار می کشد!!

“فتاح: یکی از جا هایی که حریف او نمی شویم نیرو های مسلح هستند، زیرا قانونا نمی توانیم علیه آنها شکایت کنیم اکنون یک جای خوب بنیاد در کوهک در اختیار نیروی دریای ارتش است و مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هم فرموده است، آقای سرلشکر باقری فرمانده ارتش هم امضا کرده است، اما نمی روند و پیگیر یهای ما به در بسته خورده است. وی افزود: حتی یکی از املاک خوب ما در منطقه جماران در دست سپاه، ولی امر است، اما آن را به بنیاد پس نم یدهند و بنده را درا ین ملک راه ندادند.ا رزش ا ین ملک بیش ا ز ۲۰۰میلیارد تومان است وا ز آن ا ستفاده هم نمی شود،ا ما به کجا شکایت ببریم؟” (۴)روزنامه آرمان ملی دوشنبه ۲۰مرداد

فتاح در ادامه سخنان تلویزیونی خود اشاره داشت که – “درکشورما ضابطه ای وجود ندارد که رئیس جمهورها پس از پایان کارخود،کجا مستقر شوندوباید چاره ای اندیشید،زیرا هم اکنون همین مسئله راباآقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق داریم بامجوز درملک مربوط به بنیاد مستضعفان با مساحت۱۸۰۰مترمربع درمنطقه ولنجک برای چند سال مستقر است”. پرویز فتاح اشاره به زمین ها واملاک واگذاری به حداد عادل دارد،اینکه درچند نوبت برای احداث مدرسه زمین هایی از املاک بنیاد به ایشان واگذار شده،-” آقای عادل برای احداث مدرسه فرهنگ در خیابان فرشته بنایی رااجاره نموده واین اجاره چندین نوبت تمدید شدالبته با ملاحضات بوده ومشمول نرخ روزنمی شد،درحال حاضرموعداجاره به سر رسیده است وباید تخلیه شود.یا اجاره بها به نرخ روز تنظیم گردد که البته با توجه به گرانی به گرانی آن منطقه احتمالا تمدید اجاره با نرخ روزبرای ایشان به صرفه نخواهد بود.”

فتاح قیمت این دو ملک واگذاری به احمدی نژاد وعادل را دریک برآورد سر انگشتی هرکدام رامبلغ ۲۰۰میلیارد تومان ارزش گذاری می کند.که قطعا بیش از این مبلغ ارزش دارند،چرا که نه فتاح ونه بنیاد بابت برای تصاحب شدن این املاک هیچگونه عرقی نریختند و زحمتی نکشیدند! اما،درچه شرایطی آقای عادل واحمدی نژاد هرکدام ساختمانی دراختیار دارند که ۲۰۰میلیارد تومان قیمت دارد. تاآنجا که در افواه وخبر ها بوده هدف عادل از تاسیس ساختمان مدرسه بیشتر برای فرزند گل خودش بوده تا مدرسه برای کودکان این سرزمین،همه می دانیم که وضعییت مدرسه واسکان دانش آموزان این سرزمین درچه شرایط محرومیت مطلقی هستند.وبا ۲۰۰میلیارد می شود چه تعداد مدارس در روستاهای ایران ساخت که اغلب در محیط باز و یا چادر درس می خوانند، که همواره در معرض باد و باران و گرد و خاک و سرما و گرما قرار دارند! بگذریم از اینکه چه پوشاک در تن دارند و چه خوراکی؟! می‌خورند. آقای احمدی نژاد برای مسئولیتی که ندارد یک ساختمان ۲۰۰میلیاردی تومانی رابرای دفتر خود اختصاص داده که همین یک قلم می تواند چند خانوار را که درشرایط بد مسکنی زندگی می کنند از زندگی پرمشقت ورنجبارنجات داد درحالیکه که یکی از معضلات جامعه ما می باشد!؟ “بنام مستضعفان بکام مستکبران” این املاک همه در زمانی مورد بحث ومجادله قراردارد که فتاح می گوید: «بنده دربنیاد حافظ منافع مستضعفان هستم وکوتاه نخواهم آمد،برخی مرامتهم به اقدامات پوپولیستی برای انتخابات ۱۴۰۰می کنند.اینها رابگویند،اما ملک مارا محترمانه تخلیه کنند وپس بدهند.»!! ما هم خیل وسیع و بیکران مستضعفان، محرومان و بیچارگان مورد خطاب قرار می دهیم، ای محرومان زندگی مملو از شادی ورفاه شما مرهون تلاش های آقای فتاح ودیگرمسئولین ریزودرشت نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی که امروزدرآسایش وبی نیازی هستیدوهمه از رهگذر مدیریت بی بدیل مسئولین این نظام است!

دو ملک مورد مناقشه بنیاد مستضعفان یکی ملک باران واگذارشده به محمد خاتمی است  که از بیخ منکرمی شود که این ملک متعلق به بنیاد است ومی گویدسالها پیش در زمان حیات خمینی دراختیارنهاد های وابسته به رهبری بوده؟البته معلوم نیست این ملک راخاتمی ورهبری  از کجا آورده اند که مشمول املاک بنیاد نمی شود.؟یا املاک بنیاد از چه مقطعی تاریخ خورده اند که این ملک درفهرست اموال بنیاد ثبت نشده؟ مگراملاکی را که بیناد به مالیکیت خود در آورده با ملک فوق چه تفاوتی دارند.؟

فتاح از یــک ملک ارزشــمند دیگر یاد کرد که مد تهاســت اجــاره اش پرداخت نمی شــود؛ ملکی کــه در اختیار مرکز پژوهشهای مجلس اســت. او در این باره گفت: «یکی از ملک‌های بســیار خوب و ارزشمند ما در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام و زمین آن متعلق به بنیاد بوده است و ۲۱ طبقه در آن ساخته شــد و مجمع آن را تخلیه کرد و اکنون مرکــز پژوهشهای مجلس در آنجا مســتقراست» وی افزود:حتما سراغ زاکانی رئیس جدید این مرکز است میرویم و باید اجاره بپردازد. با توجه به شخصیت ارزشــی و بســیجی زاکانی انتظار داریم که نخستین کار انقلابی او، تخلیه این مکان باشــد تا آنجا را بفروشیم و خرج محرومان و مســتضعفان کنیم«. فتاح اضافه کرد: «در کنار آن زمین دیگری متعلق به بنیاد مســتضعفان بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات اســتراتژیک را در آنجا در ۹ طبقه ســاخته اســت. آنجا را تحویل گرفتیم اما ســاختمان آن، مجــوز، پایان کار و پروانه ســاخت از شــهرداری ندارد و حتــی حریم یک مالک خصوصی هم تصرف و اشــغال شده است. آنجا را تحویل گرفتیم و به کســی اجازه نمی دهیم آنجا برود و نســبت به آن ادعا داریم و اگر لازم شد مرجع قضائی بایــد دربــاره آن حکم صــادر کند»

برخی براین باورند،که رژیم برای کاندیداتوری ریاست جمهوری پرویز فتاح بدستور خامنه‌ای زمینه سازی میکنند، و یا در راستای مبارزه با فساد رژیم که از نفس افتاده به این خود افشاگری دست زده اند. برای توده‌های مردم وکارگران وزحمتکشان هیچ فرقی نمی کند که کدام یک باشد.آوردن وفهرست کردن ساختمانهایی که در مالکیت بنیاد است و واگذاری آن به حکومتیان وپرداختن به کم وکیف وچگونگی نحوه استفاده این ساختمان ها توسط ظاهرا مستاجرین برای خنثی کردن همدیگربسیار به تک وپاتک زدن درمقابل هم شبیه است،این مقال طولانی می شود.همین کافی است که بگوئیم بادنبال کردن این موارد نسبت به ۱۶۹شرکت، موسسه، کارخانجات و تعداد زیاد و بیشماری از املاک، زمین و خانه که زیر پوشش بنیاد مستضعفان است، تنها مثل معروف را به خاطر می آورد «یافتن دانه ارزن در میان انبوهی از کاه» مگر چه کسی و نهادی غیر از خامنه‌ای و مجتبی خامنه‌ای و یکی دو نفر از نزدیکان ایشان اطلاع ازچگونگی وکم وکیف ومیزان درآمدحاصل ازاین بنیادهای مالی گسترده دارند. بنیاد مستضعفان، آستان تولیت قدس، ستاد اجرائی فرمان امام، و بنیاد نهادهای تعاون سپاه پاسداران چهارنهاد سرمایه داری بزرگ هستند. که مجموعا ۶۰درصد اقتصاد کشور را در دست دارند. اما، بجد می توان اظهارنمود که تمام هزینه های رژیم درراستای صدور انقلاب ،آتش جنگی که در عراق ،سوریه ،یمن و لبنان بر افروخته شده و در جریان است و دخالت در کشور های منطقه وخارج از منطقه ،تمام هزینه های تروریستی رژیم، تجهیز تمامی نهاد های سرکوب همسوی با نهاد های ارتش، سپاه، اطلاعات، بسیج همه از همین منابع تامین می شوند. بنیاد مستضعفان نام عاریه ای و وارونه است که برای فریب افکار و اذهان توده‌ها به این نهاد مالی داده اند. به نام مستضعفان به کام مستکبران.

۲۲مرداد ۹۹– ایران ،ح .مومنی

۱و۲ و۳- روزنامه شرق دوشنبه ۲۰ مرداد

۴- روزنامه آرمان ملی دوشنبه ۲۰مرداد

POST A COMMENT.