اعدام ۷ زندانی سیاسی در ارومیه و زاهدان جنایتی بر جنایات رژیم افزود

براساس اخبار منتشره، روز ۵ شنبه ۳۰ بهمن‌ماه، ۶ زندانی سیاسی با نام‌های سامان نسیم، حبیب افشاری، علی افشاری، سیروان نژاوی، ابراهیم شاپوری و یونس آقایات در زندان ارومیه توسط جلادان جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند. ۱۵ بهمن ماه نیز یک زندانی سیاسی به نام “جیهند ریگی” در زندان مرکزی زاهدان اعدام شده بود.

سامان نسیم یکی از این زندانیان سیاسی در هنگام دستگیری هنوز به سن ۱۷ سالگی نرسیده بود. او که متولد شهریور سال ۷۳ است، در تیرماه سال ۹۰ توسط ماموران سپاه پاسداران دستگیر شده بود.

تمامی این زندانیان سیاسی از حق داشتن دادگاه عادلانه و علنی محروم بوده و در طول زندان، به‌ویژه پس از دستگیری، مدت‌ها در زیر شکنجه برای اقرار به اتهامات دیکته شده از سوی بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران قرار داشتند. خانواده‌ی حبیب و علی افشاری دو تن از این زندانیان سیاسی که برادر بودند، تنها یک سال پس از دستگیری توانستند اجازه ملاقات با آن‌ها را دریافت کنند. آن‌ها در تمام این مدت در زیر شکنجه قرار داشتند. سامان نسیم نیز در روزهای گذشته با انتشار نامه‌ای به بخشی از شکنجه‌های دوران بازجویی خود اشاره کرد.

اعدام هر زندانی سیاسی، اعدام آزادی و اعدام حق بیان و اندیشه است.

هم‌اکنون ده‌ها زندانی سیاسی که حکم اعدام گرفته‌و در زندان‌های ایران به‌ویژه در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کردستان، آذربایجان‌غربی، خوزستان و تهران محبوس هستند، با خطر اعدام روبرو می‌باشند. هم‌چنین صدها زندانی سیاسی از میان کارگران، زنان، دانشجویان و دیگر گروه‌های اجتماعی در زندان‌های قرون وسطایی رژیم و در زیر شدیدترین فشارها قرار دارند.

جمهوری اسلامی با اعدام ۷ زندانی سیاسی که همگی از اقلیت‌های ملی و مذهبی بودند، آن‌هم در شرایطی که منطقه خاورمیانه در آتش نفرت‌های قومی و مذهبی می‌سوزد، بار دیگر نقش جنایتکارانه و آتش‌افروزانه‌ی خود را در جنگ‌های منطقه‌ای نشان داد.

سازمان فدائیان (اقلیت) اعدام زندانیان سیاسی را به شدت محکوم می‌کند. سازمان فدائیان (اقلیت) بر این اعتقاد است که اعدام ۷ زندانی سیاسی در روزهای اخیر بخشی از سیاست سرکوب، بویژه سرکوب اقلیت‌های ملی در ایران است که از فردای به‌قدرت رسیدن حکومت اسلامی به اجرا درآمد و تاکنون نیز ادامه دارد.

سازمان فدائیان (اقلیت) بار دیگر مخالفت خود را با صدور و اجرای حکم اعدام اعلام می‌نماید. حکومت اسلامی در طول ۳۶ سال حاکمیت ننگین خود، بارها از اعدام برای سرکوب و تثبیت قدرت خود و به‌قتل رساندن کارگران، کمونیست‌ها، روشنفکران مبارز و فعالین اقلیت‌های ملی استفاده نموده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار لغو تمامی احکام اعدام و آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی از جمله کارگران زندانی می‌باشد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی– برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی– زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲ اسفند ۱۳۹۳

کار– نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.