پیام کمیته خارج سازمان فداییان (اقلیت) به رفقای حزب کمونیست ایران

رفقای گرامی،

صمیمانه‌ترین تبریکات ما را به مناسبت ۲۶ بهمن، سالروز اعلام فعالیت علنی کومه‌له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) بپذیرید.

رفقا،

سال گذشته میلادی، از جمله سال‌های فاجعه‌بار در تاریخ منطقه خاورمیانه بود. سالی که ارتجاع، منطقه را درنوردید. رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه دست به کشتار مردم بی‌دفاع زد، اسلام‌گرایان سنی ‌مذهب داعشی در عراق، سوریه و مناطق کردنشین در بی‌رحمی و قساوت یکه‌تازی کردند، باندهای تروریست شیعه به جان سنی‌گرایان افتادند، مردم بی‌دفاع  بسیاری در بمب‌گذاری‌ها و عملیات انتحاری جان خود را از دست دادند و در ایران نیز توده‌های کارگر و زحمتکش هم‌چنان با سرکوب عنان‌گسیخته جمهوری اسلامی مواجه‌اند.

از یک سو، بحران اقتصادی عمیقی که گریبان‌گیر کشورهای منطقه بود، موجب فقر، بیکاری و محرومیت میلیون‌ها انسان ساکن این کشورها گردید، اما پاسخ دولت‌های سرمایه‌داری به نیازهای توده‌های مردم و خواسته‌های حق‌طلبانه‌شان، تنها و تنها سرکوب شدید بود.

از سوی دیگر، قدرت‌های امپریالیست از طریق لشکرکشی‌ها و دخالت‌های نظامی و سیاسی، بر بحران‌ها و بی‌ثباتی سیاسی منطقه افزودند. بر این زمینه مساعد، نیروهای امپریالیست به کمک هم‌پیمانان منطقه‌ای واپس‌گرای خود، بهترین آلترناتیو ممکن برای حفظ منافع خود را یافتند و تقویت کردند: اسلام‌گرایی.

همه، از آن‌رو، تا آلترناتیو مترقی و سوسیالیستی در میان جویندگان رفاه و آزادی، یعنی توده کارگران و زحمتکشان امکان رشد نیابد. نیروهای کمونیست و پیشروان کارگری نیز نتوانستند به علت ضعف در برابر رشد اسلام‌گرایی قد برافرازند و با طرح آلترناتیو سوسیالیستی و بسیج حول آن، تنها راه رهایی از مصایب سرمایه‌داری را به تود‌‌ه‌های مردم نشان دهند.

این همه، اما، محدود به منطقه خاورمیانه و کشورهای آسیایی و آفریقایی نبود. اکنون حتا در پیشرفته‌ترین کشورهای سرمایه‌داری احزاب و گروه‌های سیاسی راست افراطی، ناسیونالیست، نژادپرست و فاشیست، که همگی نمودهای گندیدگی، استیصال و بحران‌های سرمایه‌داری‌اند، قدرت گرفته‌اند.

گویی تمامی نیروهای ارتجاعی تاریخ از اعماق قرون سر برآورده‌اند، دست به دست هم داده‌اند تا منطقه را به گورستانی از اجساد و تلی از ویرانی بدل کنند. در این مدت، مردمان بسیاری جان باختند، بسیاری به عزای عزیزان‌شان نشستند، خانه و کاشانه بسیاری ویران شد و آواره گشتند. و این روند هم‌چنان ادامه دارد.

با تمام این اوصاف، تلاش و مبارزه نیروهای مترقی و بالنده، برای برون‌رفت از بن‌بستی که نظام سرمایه‌داری در برابر بشریت قرارداده و غلبه بر فجایعی که این نظم به بارآورده است، ادامه دارد. مبارزات طبقه کارگر کشورهای سراسر جهان، به ویژه در اروپا، مقاومت قهرمانانه مردم کوبانی در برابر تهاجم وحشیانه‌ی داعشیان و مبارزات روزمره کارگران و زحمتکشان ایران، جلوه‌های آشکار این تلاش و مبارزه‌اند.

در چنین شرایطی وظیفه‌ی نیروهای کمونیست، انقلابی و پیشروان کارگری‌ست تا بر تلاش‌های خود برای دگرگونی نظم موجود بیفزایند. اتحاد خود را مستحکم‌تر کنند و به ارتقاء سطح تشکل و آگاهی طبقه کارگر و مبارزات توده‌های کارگر و زحمتکش، برای سرنگونی رژیم حاکم بر ایران، یاری رسانند.

در پایان، برای شما در پیشبرد این مبارزه آرزوی موفقیت می‌کنیم و ضمن تبریک مجدد، دست‌تان را به گرمی می‌فشاریم.

کمیته خارج کشور سازمان فداییان (اقلیت)

۳۰ ژانویه ۲۰۱۵

POST A COMMENT.