زنده باد اعتصاب گسترده کارگران نفت وگاز و پتروشیمی جنوب کشور

بر اساس اخبار منتشره در خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی، کارگران مناطق اقتصادی و پتروشیمی و کارکنان شرکت نفت و گاز به طور همزمان در بخش های وسیعی از مناطق جنوب کشور دست به اعتصاب زده اند. این اعتصاب گسترده که از صبح امروز شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ از طرف کارگران و کارکنان پالایشگاه آبادان، پالایشگاه پارسیان، پتروشیمی لامرد و پالایشگاه فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی کنگان آغاز شده است، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران و کارکنان این مناطق اقتصادی صورت گرفته است.

علاوه بر اعتصاب کارگران و کارکنان مناطق یاد شده، خبرگزاری ایلنا از تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت سنگین گاز قشم نیز مقابل این شرکت خبر داده است.بنا به گزارش این خبرگزاری، کارگران شرکت نفت سنگین قشم از صبح روز شنبه ۱۱ مرداد، در اعتراض به عدم پرداخت بخشی از مطالبات خود، دست از کار کشیده و مقابل این شرکت تجمع کردند. کارگران نفت سنگین قشم که برای چند پیمانکار مختلف کار می کنند، دستمزد چند ماه خویش را دریافت نکرده اند. کارگران پالایشگاه نفت سنگین قشم، سال گذشته نیز در سه نوبت، ۲۵ مهرماه، ۱۸ دیماه و ۹ اسفند دست به اعتراض زده بودند. اسفند سال گذشته مطالبات معوقه آن ها به ۵ ماه می رسید که بنابر گزارش ایلنا، چند ماه را دریافت کردند، اما اکنون معوقات مزدی چند ماه از سال ۹۹ نیز به معوقات سال گذشته آنان اضافه شده است.

اعتصاب همزمان کارگران و کارکنان بخش های وسیعی از مناطق اقتصادی، پتروشیمی، نفت و گاز جنوب کشور را باید به فال نیک گرفت و در حمایت و تقویت آن کوشید. این اعتصابات به هم پیوسته در شرایطی صورت گرفته است که کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراضی ماراتنی وارد ۴۸ امین روز اعتصاب خود شده اند و تاکنون هیچ پاسخی از طرف کارفرما و دولت حامی او به مطالبات بر حق کارگران از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سایرکارگران اخراجی و پرداخت چهار ماه حقوق معوقه داده نشده است.

گسترش همزمان اعتراضات و اعتصابات کارگری، موثرترین سلاح کارگران و کارکنان مراکز تولیدی و صنعتی نه تنها برای تحقق خواست ها و مطالبات معوقه است، بلکه همچنین سلاح موثری برای وادار کردن طبقه سرمایه‌دار حاکم و رژیم جمهوری اسلامی به عقب نشینی و شنیدن صدای اعتراض و دادخواهی کارگران و تمامی توده های ستمدیده ایران است.

سازمان فدائیان (اقلیت) حمایت همه جانبه خود را از اعتصاب همزمان کارگران و کارکنان نفت و گاز و پتروشیمی جنوب کشور اعلام می کند و خواستار تحقق فوری همه مطالبات کارگران و کارکنان مناطق اعتصابی است.

سازمان فدائیان (اقلیت)، سایر کارگران به‌ویژه کارگران و کارکنان دیگر بخش های نفت و گاز و پتروشیمی کشور را به حمایت و همبستگی با همکاران اعصابی خود فرا می خواند.

پیروز باد اعتصاب گسترده نفت و گاز و پتروشیمی جنوب کشور

زنده باد اتحاد طبقاتی و همبستگی کارگران ایران

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار بادحکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۱ مرداد ۱۳۹۹

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.