بازداشت فعالین کارگری نیشکر هفت تپه را شدیداً محکوم ‌کنیم

بر اساس اطلاعیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز، سه شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹، چهار تن از فعالین نیشکر هفت تپه به اسامی یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، محمد خنیفر و مسلم چشم خاور، که بعد از اعتصاب و راه پیمائی عازم منزل بودند، توسط پلیس امنیت شهرستان شوش بازداشت شدند. علاوه بر دستگیرشدگان فوق، دیروز، دوشنبه ۲۳ تیر نیز، امیر محمدولی، خبرنگار مستقل به همراه همکار خود توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شوش بازداشت شدند که تا کنون از وضعیت آن ها هیچ خبری در دست نیست.

کارگران نیشکر هفت تپه، یک ماه است که برای مطالبات برحق خود دست به اعتراض و اعتصاب زنده اند. اعتصاب یکپارچه کارگران، از روز دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، با شرکت گروه های بزرگی از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه، بخش های تجهیزات مکانیکی، زیربنایی، امور اداری، خوراک دام و کارگران بخش کشاورزی آغاز شد و در روزهای بعد ابعاد وسیعتری گرفت. این اعتصاب در شانزدهمین روز خود با تظاهرات و راه پیمائی خیابانی همراه شد که تا به امروز ادامه یافته است.

پرداخت دستمزدهای معوقه،  خلع ید از اسدبیگی و رستمی، لغو خصوصی سازی شرکت هفت تپه، بازگشت به کارِ اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و دیگر کارگران اخراجی و تمدید دفترچه های بیمه درمانی، از جمله خواست های کارگران اعتصابی است. به رغم اعتصاب ۳۰ روزه کارگران، در حالی که نزدیک به ۴ ماه از سال جاری گذشته است، تنها یک ماه از دستمزد های معوقه آن هم فقط به بخشی از کارگران پرداخت شده است. بی اعتنایی کارفرمای دزد و فاسد شرکت و بی توجهی مسئولین استانی نسبت به مطالبات کارگران گرسنه و زحمتکش هفت تپه، آنان را بر آن داشت تا ادامه اعتصاب خود را به صورت راهپیمایی های هر روزه با حمل پلاکاردهایی که خواست ها و مطالبات شان  را در بر دارد، در سطح خیابان های شوش وسپس تجمعات اعتراضی در مقابل فرمانداری این شهر دنبال کنند.

تشدید فشارهای اقتصادی و معیشتی، گرسنگی و بی حقوقی کارگران هفت تپه، برشی از وضعیت وخامت بار کل کارگران ایران است. کارگرانی که از بام تا شام کار می کنند، استثمار می شوند، برای کارفرمایان سود و سرمایه تولید می کنند، اما خود از داشتن ابتدایی ترین امکانات یک زندگی انسانی محرومند. کارگرانی که زیر چرخ دنده های نظام وحشی سرمایه داری حاکم بر ایران له شده اند، اما به خاطر مبارزه برای احقاق ابتدایی ترین حقوق خود، مورد ضرب و شتم قرار گرفته بازداشت و زندانی می شوند. کارگرانی که در اوج گرانی و تورم و نداری، از دریافت به موقع همان حداقل دستمزدهای بخور و نمیر ماهیانه خود نیز بی بهره اند و در این وضعیت مرگبار شیوع ویروس کرونا، دفترچه های بیمه درمانی شان نیز تمدید نمی شود.

حال با گذشت یک ماه از اعتراض و اعتصاب  وراه پیمایی و در شرایطی که فریاد گرسنگی و اخبار اعتصاب و اعتراض کارگران قهرمان هفت تپه در سراسر ایران پیچیده است، دستگاه اداری و قضائی و مقامات دولتی درسطح استان خوزستان در همدستی آشکار با کارفرمای دزد و فاسد نیشکر هفت تپه اقدام به دستگیری ناحق تعدادی از فعالین کارگری هفت تپه کرده است.

سازمان فدائیان (اقلیت)، ضرب و شتم و بازداشت فعالین کارگری هفت تپه و خبرنگاران مستقل را شدیداً محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه دستگیرشدگان است.

سازمان فدائیان (اقلیت)، حمایت همه جانبه خود را از اعتصاب و خواست‌های کارگران نیشکر هفت تپه اعلام  می‌کند و خواستار تحقق فوری همه‌ی خواست ها و مطالبات کارگران اعتصابی هفت تپه است.

پیروزباد مبارزات کارگران هفت‌تپه

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان ( اقلیت)

۲۴ تیر ۱۳۹۹

کار، نان، آزادی- حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.