از مبارزات کارگران معادن زغال‌سنگ کرمان حمایت کنیم

دور دوم اعتصاب و اعتراضات ۳۵۰۰ کارگر شرکت “معادن زغال سنگ کرمان” در معادن شهرهای زرند، کوهبنان و راور کرمان که از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است، امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ادامه یافت.

در پی وعده‌های مقامات دولتی و مدیران شرکت مبنی بر رسیدگی به خواست‌های کارگران، کارگران معترض نیز با دادن یک مهلت ده روزه به اعتصاب و اعتراضات خود پایان داده بودند. اما با گذشت ده روز نه تنها به خواست‌های کارگران توجهی نشد بلکه مقامات دولتی، از مقامات استان و نماینده کرمان و راور در مجلس اسلامی تا مدیران شرکت، بر واگذاری شرکت به هلدینگ “دالاهو” و عرضه ۴۵ درصد از سهام شرکت در بورس تاکید کردند.

کارگران نیز با اعتصاب و تجمع و سردادن شعار “خصوصی‌سازی نمی‌خوایم” و “مدیرعامل دروغ‌گو” بر عزم خود در مخالفت با خصوصی‌سازی شرکت تاکید کرده و پاسخ دروغ‌گویان و شیادان حکومتی را دادند.

کارگران شرکت “معادن زغال‌سنگ کرمان” به تجربه دریافته‌اند که خصوصی‌سازی برابر با اخراج و بیکاری، استثمار بیشتر، عدم امنیت شغلی و بدتر شدن ایمنی محیط کار است. کارگران علاوه بر مخالفت با خصوصی‌سازی، خواستار انعقاد قراردادهای دائمی، افزایش دستمزد، اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، اجرای قانون کار( مواد ۷ و ۹۲)، اعمال ضریب شغلی بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور و همچنین ضمانت شغلی هستند. بسیاری از این کارگران به‌رغم آن‌که ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند اما با قراردادهای موقت و یک‌ساله کار می‌کنند.

 

کارگران مبارز!

دولت سرمایه‌داری جمهوری اسلامی دولتی به غایت ضد کارگر است. وضعیت کنونی کارگران و دیگر زحمتکشان جامعه و فاصله عجیب طبقاتی گواه این مدعاست. اگر امروز حداقل ۷۰ درصد جامعه در زیر خط فقر قرار دارند و سایرین نیز به‌غیر از سرمایه‌داران و عوامل حکومت، در آستانه خط فقر، نتیجه سرکوب کارگران، ممانعت از ایجاد تشکل‌های مستقل و بویژه تشکل‌های سراسری است.

رژیم جمهوری اسلامی به‌خوبی می‌داند که اگر کارگران تشکل‌های مستقل خود را داشته باشند و اگر متحد شوند، هرگز نخواهد توانست به سادگی این‌گونه سیاست‌های ضد کارگری خود را پیش ببرد. از همین روست که باید همگی از مبارزات کارگران شرکت “معادن زغال‌سنگ کرمان” حمایت کرده و مبارزات طبقه کارگر را عمق و شدت بخشیم. کافی‌ست به این نکته دقت کنیم که خواست‌های کارگران شرکت “معادن زغال‌سنگ کرمان” تنها خواست‌های آن‌ها نیست. صدها هزار کارگر در سراسر کشور خواست‌های مشابهی دارند. خواست‌های کارگران معادن زغال‌سنگ کرمان ، بخشی از خواست‌های کل طبقه کارگر ایران است.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از مبارزات و خواست‌های کارگران شرکت “معادن زغال‌سنگ کرمان”، دیگر کارگران و بویژه کارگران سایر معادن را به حمایت از اعتصاب آن‌ها فرا خوانده و بر اهمیت همبستگی کارگری و اتحاد سراسری کارگران ایران تاکید می‌کند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرارباد حکومت شورائی

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان(اقلیت)

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.