ضمن حمایت از مطالبات کارگران پتروشیمی و ساختمانی، مبارزه علیه نظم موجود را تشدید کنیم!

صبح امروزحدود هزار نفر ازکارگران ساختمان در اعتراض به تلاش نمایندگان مجلس برای تغییر قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، درمقابل مجلس دست به تجمع زدند. مجلس ارتجاع مدت هاست درصدد تغییرماده پنج قانون فوق به زیان کارگران است.

همزمان با این تجمع، صد تن ازکارگران اخراجی پتروشیمی ایلام که به تهران سفر کرده بودند، دربرابرمجلس دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار بازگشت به کارشدند.کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام، ماههای گذشته نیزتجمعات اعتراضی مشابهی برپاکرده وموفق شده بودند حکم بازگشت به کارخودرا دریافت کنند. به رغم این موضوع، کارفرما همچنان از ورود این کارگران به محل کارخویش ممانعت به‏عمل آورده و مطالبات معوقه آنان را نیز پرداخت نکرده است.

وضعیت کارگران ساختمانی و کارگران پتروشیمی ملایرتنها نمونه هائی هستند که وضعیت عمومی کارگران را بازتاب میدهند.سرمایه داران حریص و سودپرست و دولت حامی آن ها، روز به روزسرکوب و فشار علیه کارگران را تشدید نموده اند.درعین آن که کارگران را به شدت استثمارمی کنند و میلیارد ها سود ازقبل نیروی کارآن ها به جیب می زنند، اما مزدی را که به کارگران می پردازند به قدری ناچیز است که هزینه یک هفته‏ی خانوار کارگری را هم پوشش نمی دهد.حتا همین دستمزد های ناچیز را نیز به موقع نمی پردازند.فعالان کارگری را بازداشت و روانه زندان می کنند. فوج فوج کارگران ونمایندگان آن ها را اخراج و به خیابان پرتاب می کنند و کارگران بیکار شده نیز بدون آن که هیچ‏گونه ممردرآمدی داشته باشند به صفوف میلیونی و متراکم بیکاران می پیوندند.
این واقعیت برهیچ کارگری پوشیده نیست که این روند از آغاز روی کارآمدن جمهوری اسلامی تاکنون ادامه داشته است.طی ۳۵ سال حاکمیت رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی کارگران روز به روز بیشتر و بیشتر شده است.فاصله فقروثروت مدام افزایش یافته است.قدرت خرید طبقه کارگر پیوست کاهش یافته است. جمهوری اسلامی جزسرکوب و اختناق، جزفقروبدبختی و جز فلاکت بی‏سابقه ای که اکنون برزندگی میلیون‏ها خانوارکارگری سایه افکنده است، هیچ ارمغان دیگری برای کارگران و زحمتکشان نداشته است.
سازمان فدائیان(اقلیت) از خواست کارگران زحمتکش ساختمانی حمایت نموده و تأکید می کند که ؛ کلیه کارگران ایران ازجمله کارگران ساختمانی باید ازبیمه کامل اجتماعی شامل بیمه بیکاری، بیمه سوانح، بیمه نقص عضو، جراحت، کهولت ، فرسودگی،امراض ناشی ازحرفه و کار و بیمه ازکارافتادگی برخوردارباشند.
سازمان فدائیان(اقلیت)ضمن محکوم ساختن تمامی اقدامات سرکوب‏گرانه علیه کارگران، ازخواست کارگران اخراجی پتروشیمی ملایر برای بازگشت به کار و سایرمطالبات آن ها حمایت می کند وعموم کارگران ایران را به تشدید مبارزه برای براندازی نظم موجود و استقراریک حکومت شورائی فرامی خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
نابود باد نظام سرمایه‌داری
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
٢۵ آبان ١٣۹٣
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.