اسیدپاشی، جنایتی دیگر علیه زنان در جمهوری اسلامی

با آن که از نخستین اقدام شنیع اسیدپاشی بر روی زنان در اصفهان بیش از ۲۰ روز می‌گذرد و حتا یک تن از دست کم ۱۵ قربانی این اقدامات جنایتکارانه بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است، اما دستگاه قضایی و قوه اجرایی هم‌چنان به سکوت تأییدآمیز خود ادامه داده‌اند.

اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در حالی انجام شده است که دستگاه قانون‌گذاری رژیم سرگرم تصویب طرح‌هایی در زمینه تفکیک جنسیتی در واحدهای صنفی، تشدید فشار بر زنان و حمایت از گروه‌ها و اراذل و اوباشی‌ست که تحت عنوان “امر به معروف و نهی از منکر” برای رعایت حجاب اسلامی، برای زنان ایجاد مزاحمت می‌کنند و حتا بر روی آنان اسید می‌پاشند.

بیش از ۲۰۰۰ تن از مردم اصفهان در مقابل دادگستری این شهر و صدها تن از مردم تهران در برابر مجلس دست به تجمع اعتراضی زده و با محکوم ساختن این جنایات خواستار امنیت، آزادی و ممنوعیت خشونت علیه زنان شده‌اند، اما تمام اقدامات دستگاه قضایی و اجرایی به این خلاصه شده است که بگویند، چند مظنون دستگیر شده و با عاملان اسیدپاشی برخورد خواهد شد.

دادستان کل کشور و برخی مقامات دیگر حکومتی مذبوحانه سعی کرده‌اند اسیدپاشی‌ها را به اختلافات فردی و شخصی نسبت دهند و منکر ارتباط آن با مسئله حجاب شوند، در حالی که تمام قربانیان اسیدپاشی‌های اخیر، انگیزه‌های فردی این جنایات را رد کرده‌اند. بسیاری از این زنان، توسط عوامل مزدور و سازمان‌دهی شده که سرنخ تمام آن‌ها در دست باندهای حکومتی‌ست، چه قبل از ارتکاب جرم و چه هنگام اسیدپاشی، تهدید شده‌اند که حجاب اسلامی خود را رعایت کنند.

سازمان فداییان (اقلیت) تمامی این جنایات را قویاً محکوم می‌کند و خواستار مجازات آمران و مجریان این اقدامات است.

سازمان فداییان (اقلیت) از اعتراضات گسترده مردم اصفهان و تهران برای آزادی، امنیت و پایان قطعی اعمال هر گونه خشونتی علیه زنان حمایت می‌کند.

سازمان فداییان اقلیت خواهان لغو حجاب اجباری، ممنوعیت هر گونه فشار و اجبار در مورد نوع پوشش زنان است. زنان باید از حق آزادی انتخاب پوشش برخوردار باشند و هر گونه ستم و تبعیض بر پایه جنسیت فورا باید ملغا گردد.

برچیده باد حجاب اجباری

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان (اقلیت)

۲ آبان ۱۳۹۳

کار نان آزادی – حکومت شورایی

 متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.