از مقاومت مردمی در “کوبانی” دفاع کنیم!

در حالی که کشتار مردم منطقه کردنشین “کوبانی” در سوریه به دست نیروهای مرتجع و جنایتکار داعش هر روز با مقامت مردمی بیش‌تری مواجه می‌شود، مردم این منطقه از سوی تمامی مدعیان مبارزه با داعش تنها گذاشته شده‌اند. دولت‌های امپریالیستی که به بهانه مبارزه با داعش منطقه را بیش از پیش میلیتاریزه کرده‌اند، نظاره‌گر قتل‌عام مردم “کوبانی”اند.

مردم “کوبانی” و سایر مناطق کردنشین طی سال‌های اخیر، نخست در مقابل سرکوب نیروهای ارتش بشار اسد مقاومت کردند. این مقاومت‌ها به  پیروزی‌های نسبی  منجر شد و در محدوده‌هایی  اداره امور را به دست گرفتند اما با ادامه جنگ داخلی در سوریه، مردم این منطقه با دشمن مرتجع دیگری روبرو شده‌ و به مقاومتی تحسین‌برانگیز دست زده‌اند. مقاومتی که با شرکت غیر قابل انکار زنان همراه است.

مردم جهان که به رسانه‌های عمومی امپریالیستی بیش از پیش  بی‌اعتماد گشته‌اند، در شبکه‌های اجتماعی نفرت خود را از بی‌تفاوتی و سکوت دولت‌های امپریالیست و دولت ترکیه ابراز می‌کنند. دولت سرکوب‌گر ترکیه که در ناحیه “کوبانی” مرز مشترک دارد از مقابله با داعش سر باز زده و مبارزین کوبانی با کم‌ترین امکانات جنگی، به تنهایی در مقابل جنایتکاران داعش ایستادگی می‌کنند. این دولت اسلام‌گرا، از سویی دست داعش را در ترکیه باز گذاشته است، از سوی دیگر، مانع کردهایی می‌شود که می‌خواهند به کمک مبارزین کوبانی بروند. دولت اردوغان حتی تظاهرات کردها در همبستگی با “کوبانی‌ها” را به خاک و خون کشید که ۱۴ نفر در این درگیری‌ها کشته شدند.

مبارزات و مقاومت‌ مردم کوبانی که بخشی از مبارزه آنان برای تعیین سرنوشت خویش است، طی سال‌های اخیر در اشکال مختلف و در صف‌آرایی‌های جدیدی در جریان بوده است. این مبارزات و مقاومت‌ها به حمایت و همبستگی مردم و نیروهای مترقی و انقلابی نیازمند است.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن تحسین مقاومت مردمی در کوبانی، سکوت و بی‌تفاوتی نسبت به سرکوب و کشتار در کوبانی را شدیدا محکوم می‌کند.

 زنده باد همبستگی بین‌المللی

زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۸ اکتبر ۲۰۱۴

 متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.