خطرناک‏تر از ویروس کرونا

مقامات و نهادهای حکومتی تعداد قربانیان ویروس کرونا را تا این لحظه (یکشنبه چهار اسفند ۹۸) ۸ نفر اعلام کرده اند. موارد مشکوک مبتلا به این ویروس ۷۸۵ نفر اعلام شده که در ۲۷ مورد آزمایش مربوط به کرونا مثبت بوده است. اما این هنوز تمام واقعیت نیست. جمهوری اسلامی دراین مورد نیز مانند ده‏ ها مورد دیگر و مانند همیشه دروغ می گوید و تمام واقعیت را به مردم نمی گوید. واقعیت ها را کتمان و از چشم مردم پنهان می کند، از اطلاع رسانی پرهیز می کند و از آن وحشت دارد. هم اکنون علاوه بر قم و اراک، در چندین شهر دیگر از جمله؛ تهران،شهرری، کرج، قزوین، رشت، یاسوج، اردبیل، کرمانشاه، مشهد، سبزوار، نوشهر، ساوه، بابل، مسجد سلیمان و برخی شهرهای دیگر نیز علائم و نشانه های این ویروس گزارش شده است. هم تعداد مبتلایان و هم تعداد فوت شدگان، بسیار فراتر از رقم هائی‏ ست که مقامات و نهادهای دولتی بیان می کنند. در اثر بی مبالاتی های آشکار رژیم، آمار تعداد مبتلایان و فوت شدگان روز به روز نیز در حال افزایش است.

جمهوری اسلامی از همان آغاز ماجرا، پنهان کاری کرد و دروغ تحویل مردم داد و تا همین لحظه نیز به همان شیوه ادامه داده است. روزها قبل از اعلام ابتلاء دو نفر در قم به ویروس کرونا، حتی قبل از ۲۲ بهمن، چند نفر در اثر ابتلاء به این ویروس فوت کردند از جمله دو نفر در آذربایجان و یک نفر در تهران که دولت در برابر آن به ‏کلی سکوت کرد. رژیم تلاش کرد این گونه خبرها را به‏ کلی مخفی نگاه دارد. وقتی که خبر آن وسیعاً در رسانه ها و شبکه های مجازی انتشار یافت، باز هم مقامات دولتی یا آن را تکذیب کردند و یا از کنار آن گذشتند. زمانی که ظهر روز ۳۰ بهمن اعلام شد دو تن در قم به این ویروس مبتلا شده اند، بلافاصله عصر همان روز اعلام شد این دو تن فوت کرده اند. این در حالی‏ ست که فرد مبتلا به ویروس کرونا فوراً و یا ظرف یک نصفه روز فوت نمی کند بلکه اگر هیچگونه تمهیداتی برای نجات بیمار صورت نگرفته باشد (که در جمهوری سلامی صورت نگرفته است) بیمار حدود یک هفته بعد از ابتلای به ویروس فوت می کند. ویروس کرونا می تواند به مدت دو هفته، به‏ صورت نهفته در بدن بماند. به عبارت دیگر ویروس کرونا حداقل یک تا دو هفته قبل از گرفتن جان این دو نفر در قم، در این شهر (و احتمالاً در شهرهای دیگر) وجود داشته و این دو قربانی نه در ۳۰ بهمن، بلکه حداقل یک تا دو هفته قبل از آن به این ویروس مبتلا شده بودند. اما جمهوری اسلامی این موضوع را از چشم مردم پنهان کرده بود و مانند ماجرای سقوط هواپیمای مسافری اوکراین، نه فقط واقعیت را به مردم نگفته بود بلکه مستقیم توی چشم مردم نگاه کرده و به آن ها دروغ گفته بود.

وزیر بهداشت و دیگر مقامات و مسئولین دولتی پیوسته تکرار می کنند اگر ابتلاء به ویروس کرونا اثبات شود “صادقانه” آن را اعلام خواهند نمود. اما مردم دروغ های این مقامات و مسئولین را باور نمی کنند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز سوم اسفند اعلام کرد دولت تمام توان خود را برای مهار کردن کرونا بسیج کرده و از مردم خواست “به مدیریت و توان‏مندی پزشکی کشور اعتماد داشته باشند”. اما توده مردم که اعتمادشان به‏ کلی از نظام حاکم سلب شده است. این بی اعتمادی در حادثه‏ ی به موشک بستن هواپیمای مسافری اوکراین، پنهان ساختن موضوع از چشم مردم و دروغ هائی که مقامات حکومتی در توجیه جنایت خویش تحویل مردم دادند به اوج خود رسید. از این رو مطلقاً پشیزی برای این حرف ها ارزش قائل نیستند. چوبینه مدیر عامل “شرکت شهر سالم شهرداری تهران” ادعا می کند جان یک نفر هم “برای ما ارزش دارد” و باید در قبال حوادث حساس باشیم. اما این هم دروغ دیگری بیش نیست. اگر این‏طور بود پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، بلا فاصله باید تمهیدات لازم بهداشتی و پزشکی در دستور کار قرار می گرفت و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام می شد که نشد. زمانی که سایر کشورها شهروندان خود را از چین فرا می خواندند و آن ها را در قرنطینه قرار می دادند، جمهوری اسلامی حتی پروازهای خود را به چین قطع نکرد و حتی بعد از اعلام خبر فوت دو نفر در قم، این پروازها ادامه داشت. در همین بازه زمانی، ده ها تن از اهالی چین که در ایران هستند، به مناسبت سال نو چینی، به چین سفر کردند و دوباره به ایران برگشتند.

بی‏ مبالاتی ها و بی مسئولیتی های رژیم جنایت‏کار و تاریک اندیش جمهوری اسلامی در قبال مردم ایران بسیار فراتر از این هاست. جمهوری اسلامی هیچگاه با مردم ایران روراست نبوده به‏ ویژه این که هیچ‏وقت در فکر آن ها نبوده است. چه زمانی که بنیان گذار آن وعده‏ ی آب و برق و اتوبوس و مسکن مجانی می داد و از آزادی سخن می گفت و چه امروز که صدای شکستن استخوان های مردم در زیر بار گرانی ها به گوش می رسد و خون هزاران تن از مارکسیست ها و انقلابیون را بر زمین ریخته اند. مردم ایران رژیم جنایت‏کار و سراپا فاسد و دروغگوی جمهوری اسلامی را خیلی خوب شناخته اند. نفرت و انزجار مردم از این رژیم فریب‎‏کار و جنایت پیشه بسیار عمیق و گسترده است و لذا کسی حرف های مقامات و مسئولین رژیم را باور و به آن اعتماد نمی کند. حتی اگر قتل عام آبان ۹۸ را مرتکب نشده بود، حتی اگر حادثه شلیک موشک سپاه به هواپیمای اوکراینی و کشتن تمام سرنشینان آن و دروغ بافی های رژیم در این زمینه هم وجود نداشت، باز هم رژیم حاکم یک رژیم ضد مردمی، فاسد، دروغگو، ریاکار و یک رژیم جنایت‏ پیشه تمام عیار بود. هر جا جان و زندگی مردم طعمه‏ ی سیل و طوفان و خشکسالی و برف و زلزله و این‏ بار ویروس کرونا شد، مردم نیز بی مبالاتی ها و بی مسئولیتی های رژیم را بهتر از نزدیک دیدند. در بی مبالاتی و بی مسئولیتی رژیم جمهوری اسلامی در قبال توده های مردم کشور همین بس که حتی از تهیه ماسک های بهداشتی و توزیع رایگان و برنامه ریزی شده آن در میان مردم نیز خودداری کرد.

در حالی‏ که غلام‏حسین مهرعلیان” مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو” روز دوم اسفند اعلام کرد ماسک به اندازه کافی در داروخانه ها توزیع شده است و  “مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی” (تا دلتان بخواهد ازاین مدیر کل های مفت خور و هیچکاره در جمهوری اسلامی هست) نیز همان روز اعلام کرد  روزانه یک و نیم میلیون ماسک در ۱۵ واحد، تولید می شود و علاوه بر آن محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم که قبلا وجود دوبیمار مبتلا به کرونا را درقم تکذیب کرده بود نیزگفته بود “ماسک کافی در بازار قم و نیز انبار های دپو موجود است و جای هیچ نگرانی نیست و تجهیزات درمانی به میزان کافی در دسترس است، اما در این جا هم مردم با دروغ ها، نقائص و کمبود های بزرگ دیگری مواجه شدند.

نخست این‏که ماسک هائی که در دارو خانه ها توزیع شده بود، غالباً فاقد کیفیت لازم و فیلتر بودند. دوم بجای اینکه این ماسک ها بطور رایگان دراختیار مردم قرارگیرد، بابت آن مبالغی از مردم اخاذی شد. ایسنا دراین مورد نوشت ” ماسک های معمولی و فیلتردار را با نرخ های مختلف از ۱۰۰۰ تا ۳۰ هزار تومان عرضه می کنند و حتی در برخی سایت ها ماسک را با قیمت بالایی همچون ۱۰۰ هزار تومان عرضه کرده اند”. ازهمه این ها گذشته با ایجاد صف های طولانی دربرابر دارو خانه ها که بسیاری از آن ها درهمان ساعات اولیه با نصب کاغذی که روی آن نوشته شده بود “ماسک تمام شد” یا “ماسک موجودنیست” مشخص شد که ادعای توزیع ماسک به اندازه کافی به کلی دروغ بوده است. ” مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی” به مردم اطمینان داده بود که روزانه یک و نیم میلیون ماسک تولید می شود. اما او نگفته بود که حتی اگر چنین باشد، تهیه ماسک برای یک جمعیت ۸۰ میلیونی بیش از ۵۰ روز طول می کشد و بدیهی‏ست که ویروس کرونا منتظر نمی ماند  و درظرف این ۵۰ روز خسارات جانی خود را به بارآورده و به بار خواهد آورد .

وضعیت تهیه و توزیع همین یک قلم، یعنی ساده ترین و کم هزینه ترین وسیله مقدماتی که می تواند ازابتلاء به ویروس کرونا و تلفات آن بکاهد، نشان می دهد که جمهوری اسلامی تا چه اندازه نسبت به جان و زندگی مردم بی‏توجه و بی‏مبالات بوده است.

ویروس کرونا دراواخر دسامبر ۲۰۱۹ ( اوائل دی ماه ۹۸ ) در شهر ” ووهان” چین شیوع پیدا کرد و به تدریج به برخی دیگر از شهرهای چین و کشورهای دیگر نیز سرایت کرد. جمهوری اسلامی دوماه فرصت داشت تا تدابیر گوناگونی ازجمله تدابیر پزشکی و بهداشتی لازم برای جلوگیری ازانتقال این ویروس انجام دهد. چنانکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز همین کار را انجام دادند. اما رژیم جمهوری اسلامی هیچ کاری دراین زمینه انجام نداد. درتاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ (برابر با چهار بهمن ۹۸ ) سازمان بهداشت جهانی (WHO  ) به خاطرشیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد. اما بازهم جمهوری اسلامی بی توجه به زندگی و جان مردم، نه فقط اقدامی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به کشور انجام نداد، بلکه بعد از انتقال آن و ابتلاء مردم به این ویروس کشنده نیز هیچ اقدامی انجام نداد. حال آن که درحد رژیم های بورژوائی دیگر می توانست به فرض با اعلام وضعیت اضطراری و اختصاص نیرو و بودجه لازم و کافی برای مقابله با این ویروس اقدامات گوناگون پیشگیرانه ای انجام دهد که این کار را نکرد. رژیم جمهوری اسلامی از حدود تأثیرات مرگ‏بار این ویروس اطلاع کامل داشت، اما نخست وجود آن را انکار کرد و به مردم دروغ گفت و بعد، زمانی که دیگر نمی توانست آن را انکار کند ، فقط به چند نمونه آن اعتراف نمود،  اما بازهم هیچ اقدامی در راستای محافظت از جان عموم مردم انجام نداد جزاین که ازبرخی تریبون های خود، مردم را به “توکل به خدا” خواندن “زیارت عاشورا و حدیث کساء” حواله داد و ازآنان خواست برای دفع بلا اسفند دود کنند!

این واقعیتی‏ ست که سران رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، از بیم عدم حضور مردم در مراسم نمایشی و دولتی ۲۲ بهمن و همچنین از ترس عدم حضور مردم در پای صندوق های رأی، خبررسانی در مورد ویروس کرونا را بسیار محدود و مسدود کرده بودند. رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی و سران آن یک بار دیگر نشان دادند که هیچگونه قرابتی با مردم ندارند و تنها و تنها در فکر ادامه حکومت خویش به هر قیمت می باشند. بایکوت گسترده و قاطع مراسم نمایشی ۲۲ بهمن و انتخابات قلابی، تودهنی محکم توده های مردمی ‏ست که هیچ رشته باریکی آن ها را با رژیم حاکم پیوند نمی دهد. ویروس کرونا هم اکنون به یک خطر جدی برای مردم بی دفاع ایران تبدیل شده است. کسی بطور دقیق نمی داند تا کنون چند تن از مردم ایران به این ویروس مبتلا شده و یا در اثر ابتلاء به این ویروس فوت کرده اند. رژیم جمهوری اسلامی که از شیوع ویروس کرونا اطلاع داشت و می دانست کرونا ویروسی کشنده است اما هیچ اقدام پیشگیرانه ای انجام نداد، در واقع مسبب اصلی خسارات و تلفات انسانی ناشی از این ویروس است. این، در واقع  چیز دیگری جز قتل عمد و ارتکاب آگاهانه جنایت علیه توده های مردم ایران نیست. کرونا اما نشان داد که خطر همیشگی، خطر بزرگ‏تر و خطرناک تر از این ویروس، خود جمهوری اسلامی‏ست که ویروسی بس کشنده تر از ویروس کرونا بوده است. توده های مردم ایران نیز تنها با تشدید مبارزه برای ریشه‏ کنی و نابودی این ویروس کشتارگر و به زیر کشیدن تمام  نظم موجود است که می توانند خود را در برابر انواع دیگر ویروس ها واکسینه کنند.

متن کامل نشریه کار شماره ۸۵۹ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.