گزارش کوتاه از اکسیون‌های اعتراضی در آمستردام (هلند)، استکهلم (سوئد)، کپنهاک (دانمارک) و هامبورگ (آلمان)

گزارشی کوتاه از تجمع اعتراضی در همبستگی با مبارزات مردم زحمتکش در آبان و دی ماه ۱۳۹۸

در تاریخ ۲۳ ژانویه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب در میدان دام شهر آمستردام ، تجمع اعتراضی در همبستگی با مبارزات آبان و دیماه ۱۳۹۸ مردم زحمتکش، دانشجویان و کارگران برگزار شد. این حرکت اعتراضی توسط کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران در هلند سازماندهی شده بود.

فعالین سازمان فدائیان( اقلیت ) – هلند از این آکسیون حمایت نموده و فعالانه درآن شرکت داشتند. پلاکاردها و طرح‌ها و عکس جانفشانان اعتراضات اخیر، روشن کردن مشعل و بر افروختن آتش باعث شد که مراجعین زیادی به تجمع سر بزنند. در این تجمع با پخش ترانه سرود، دادن شعار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و دیگر شعارها و پخش اعلامیه به افشای جنایات جمهوری اسلامی پرداخته شد.

 

گزارش آکسیون اعتراضی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در استکهلم سوئد

بنابر فراخوان شورای استکهلم، روز شنبه ۱۸ ژانویه، از ساعت ۲ بعدازظهر فعالین سازمان فدائیان  اقلیت به همراه شماری از اعضا و هواداران  سازمان های چپ و کمونیست و تعدادی از کمونیست‌های مستقل و منفرد در محکومیت جمهوری اسلامی در ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی و همچنین در حمایت از  مبارزات مردم انقلابی  ایران در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در استکهلم دست به تظاهرات زدند. شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی، شعارهایی سر  دادند که طی روزهای اخیر مردم مبارز ایران از جمله دانشجویان در خیابانها و دانشگاه های کشور سر داده بودند. شعارهایی از قبیل «نه اصلاح نه رفراندوم، اعتصاب انقلاب»، «از بغداد تا تهران، شعار ما انقلاب» و «جمهوری اسلامی نابود باید گردد».لازم به ذکر است، برغم هوای سرد و بارندگی‌های لحظه‌ای، جمعیت قابل ملاحظه ای در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

 

گزارشی از اکسیون در حمایت از تجمعات اعتراضی مردم در ایران

در روزشنبه ۱۸ ژانویه۲۰۲۰  از ساعت ۱۱ تا ۱۳، اکسیونی در حمایت از مبارزات مردم در ایران، در یکی از معادین پر رفت و آمد درمرکز شهر کپنهاک در کشور دانمارک، در مقابل دفتر عفوبین الملل به فراخوان فعالین چپ و کمونیست برگزار گردید.

نیروهای شرکت‌ کننده در این اکسیون ضمن اعلام همبستگی با اعتراضات و تظاهرات بر حق مردم ایران در ارتباط با سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمائی اوکرائین در اثر شلیک موشک و آتش پدافند هوائی سپاه پاسداران، که منجر به کشته شدن ۱۷۶ مسافر و خدمه هواپیما گردید، ضمن محکوم کردن جنایات هولناک رژیم جمهوری اسلامی در منطقه و بخصوص در ایران، با خانواده و بازماندگان این حادثه هولناک اعلام همدردی نمودند.

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) در کپنهاک با حمل شعار و پرچم سازمان، همگام با دیگر نیروها و فعالین چپ و کمونیست در این اکسیون شرکت فعالی داشتند.

 

تظاهرات در هامبورگ

شنبه ۱۸ ژانویه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ اکسیونی از طرف ”شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه هامبورگ”، “فعالین حزب کمونیست ایران در هامبورگ” و فعالین سازمان فدائیان(اقلیت) (هامبورگ) در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در این شهر جهت حمایت از مبارزات مردم ایران، آزادی زندانیان سیاسی و محکوم کردن کشتار مسافران هواپیمایی اکراینی علیه رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی برگزارشد. در این اکسیون همچنین نماینده ی حزب مارکسیست – لنینیست آلمان و نماینده‌ای از رفقای بلوک بین‌المللی برای همبستگی با اعتراضات مردم شرکت و سخنرانی کردند.

متن کامل نشریه کار شماره ۸۵۶ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.