گرانی بنزین را به آتشی بر خرمن جمهوری اسلامی تبدیل کنیم

دولت جمهوری اسلامی شامگاه پنج شنبه ۲۳ مهر، در حرکتی چراغ خاموش و بدون اطلاع قبلی اقدام به افزایش قیمت بنزین کرد. در پی این اقدام ناگهانی دولت، بنزین سهمیه بندی شده با ۵۰ در صد افزایش قیمت، به ۱۵۰۰ تومان و قیمت آزاد آن با افزایش سه برابری به ۳۰۰۰ تومان در لیتر رسید. این افزایش قیمت ناگهانی پس از آن صورت گرفت که حسن روحانی در سخنرانی روز سه شنبه خود در یزد از شرایط  وخامت بار اقتصادی دولت سخن گفت و وضعیت کشور را “غیر طبیعی” خواند. حال با گذشت سه روز از آن سخنرانی معنا دار حسن روحانی، دولت برای جبران کسری چند صد هزار میلیاردی بودجه، قیمت بنزین را سه برابر افزایش داده و در همان حال با بی شرمی تمام اعلام کرده است که این افزایش قیمت، تماماً به جیب ۱۸ تا ۲۰ میلیون خانوار کم درآمد  خواهد رفت. خانوارهای کم درآمدی که به گفته حسن روحانی، جمعا  ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۴ میلیونی کشور را در بر می گیرد.

یک روز پس از سه برابرشدن قیمت بنزین، همان مردم ضعیف و کم درآمد، همان مردم فقیر و کم بضاعت مورد نظر حسن روحانی در واکنش به گرانی بنزین در شهرهای مختلف کشور به تجمعات اعتراضی علیه این تصمیم دولت روی آورده اند. کارگران و توده های زحمتکشی که سال هاست با اینگونه ترفندهای فریبکارانه دولت و دیگر مقامات جمهوری اسلامی به خوبی آشنا هستند ، دیگر کمترین اعتمادی به اینگونه وعده های پوشالی و دروغین آنان ندارند.

خبرهای منتشره حاکی از آن است که از نخستین ساعات روز جمعه، توده های مستأصل از بار گرانی و تورم، به شکل های مختلف به اعتراضات خیابانی علیه جمهوری اسلامی دست زده اند. بیشترین اعتراضات و تجمعات توده ای در شهرهای غربی ایران و استان خوزستان در شهرهای اهواز، ماهشهر، امیدیه و بهبهان شکل گرفته است. اعتراضاتی که محور شعارهای آنان علیه حرکت ریاکارانه دولت متمرکز بوده است. در تجمعات امروز مردم بهبهان، توده های معترض در واکنش به سخنان حسن روحانی که گفته بود، پول حاصل از گرانی بنزین به جیب “مردم ضعیف” می رود، شعار می دادند: “بنزین گرانتر شده، فقیر فقیرتر شده”. در اهواز معترضین در شعارهای خود خواستار “خاموش کردن خودروها و عدم خرید بنزین” شده اند. گزارش ها حاکی از آن است که جمعی از توده های معترض در جنوب کشور، جاده امیدیه به آغاجاری (جاده ای که بهبهان را به شهرهای اهواز و ماهشهر متصل می کند) و جاده اهواز به مسجد سلیمان ( در شیبان) را مسدود کرده اند.

در شهر گچساران واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد، و شهرسیرجان دراستان کرمان نیز مردم جان به لب رسیده، دست به تجمعات اعتراضی زده اند. ویدئوهایی که از مشهد منتشر شده اند، که معترضان شعارهایی نظیر “روحانی حیا کن، مملکت را رها کن” و یا “دیکتاتور حیا کن، مملکت را رها کن” سرداده اند. توده هایی که مستقیما علیه روحانی و خامنه ای شعار می دهند.

واکنش توده های جان به لب رسیده در نخستین روز پس از اعلام گرانی قیمت بنزین، نشانگر این واقعیت است که آنان هیچ اعتمادی به نظام حاکم ومسئولان آن ندارند. آنان به خوبی می دانند که فساد و تباهی سر تا پای حاکمیت را فرا گرفته و مسئولان جمهوری اسلامی از خامنه ای تا روحانی، از ابراهیم رئیسی تا برادران لاریجانی، از شورای نگهبان تا نمایندگان مجلس ارتجاع، از سپاه تا دیگر نهادهای زیر مجموعه خامنه ای، جملگی در اختلاس و دزدی و فساد غوطه ورند. طی چهل سال ثروت های مملکت را غارت کرده اند و اکنون از آنجایی که دیگر چیزی برای چپاول و غارت ندارند، برای پر کردن خزانه خالی دولت، آشکارا دست در جیب همان مردم “ضعیف” و “کم بضاعت” کرده اند.  در عوض توده های جان به لب رسیده مردم ایران نیز آنگونه که امروز نشان داده اند، مصمم هستند برای همیشه دستان اینگونه حاکمان دزد و فاسد را قطع کنند. آنان نشان داده اند که این بار مصمم هستند تا گرانی بنزین را همانند آتشی بر خرمن نظام جمهوری اسلامی  شعله ور سازند.

سازمان فدائیان (اقلیت) اقدام فریبکارانه دولت در گرانی بنزین را قویاً محکوم کرده و حمایت همه جانبه خود را از اعتراضات  توده های زحمتکش کشور اعلام می دارد.

سازمان فدائیان (اقلیت)، گسترش اعتراضات توده ای را یگانه راه عقب نشینی دولت از این دزدی آشکار می داند و از این رو، کارگران، جوانان، دانشجویان، معلمان، زنان و عموم توده های زحمتکش را فرا می خواند تا متحد و یکپارچه علیه سیاست های دولت و تمام نظم موجود به‏ پاخیزند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- بر قرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیزم

نابود باد نظام سرمایه داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۴ آبان ۱۳۹۸

کار- نان – آزادی- حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.