مسئول مستقیم خودسوزی و مرگ کارگران، رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی‏ست!

صبح امروز(دوشنبه ۲۸ بهمن) یکی ازکارکنان سابق صنعت نفت، دربرابر وزارت نفت اقدام به خودسوزی کرد.این اقدام زمانی انجام شد که حسن روحانی به منظور بازدید از این وزارت‏خانه و سخن‏رانی درجمع کارکنان وارد این وزارت خانه شد.

روزیک شنبه ۲۷ بهمن نیزبر اثر وقوع انفجار در مخزن سوخت کارخانه کیان تایر، دو کارگر شرکت توزیع کننده سوخت، جان خود را ازدست دادند. حادثه زمانی روی‏داد که کارگران، مشغول تخلیه سوخت از مخزن بودند. دراثر این سانحه، دو کارگر به نام های علی عباسی و رضاجوادزاده جان خودرا ازدست دادند.

صبح روز پنج شنبه ٢۴ بهمن نیز دوکارگر جوشکار شرکت صدرا، در زیر چرخهای یک جرثقیل گرفتار شدند که یکی از آنان به نام رضا یزدان در دم جان باخت.

صبح روز جمعه ٢۵ بهمن ماه نیزکرامت عزیزی کارگر سالن پرس شرکت ایران خودرو، زمانی که مشغول جمع آوری ضایعات از زیر دستگاه پرس بود، بدلیل نقص فنی وبه کارافتادن ناگهانی دستگاه پرس ، درزیرستگاه پرس ماند و دردم جان باخت. در پی این حادثه دل‏خراش، کارگران سالن پرس ایران خودرو، دراعتراض به مرگ همکارخود دست ازکار کشیدند . بدنبال آن مدیریت کارخانه از ورود کارگران شیفت ٢ به داخل سالن جلوگیری نمود و ازترس گسترش اعتراضات کارگران، کاردراین سالن را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد.

هنوز خون دو کارگرجوشکاری که درانفجاروآتش سوزی پتروشیمی خرم آباد برزمین ریخت و خون دو کارگرزنی که درآتش سوزی کارگاه تولیدی برسنگ فرش خیابان نقش بست، خشک نشده است که خبرگزاری های دولتی ازخودسوزی و مرگ پنج تن دیگر خبر می دهند. روزی نیست که کارگری دراین کارخانه یا آن واحد تولیدی دچار سانحه و قربانی سودپرستی سرمایه داران نشود.سرمایه داران حریص، تحت حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی، کارگران را دربدترین و ناامن ترین شرایط به کار وا میدارند.سرمایه داران خونخوارو رژیم ارتجاعی و ضدانسانی حامی آن ها ، چنان شرایط شاق و اسفباروچنان فقروفلاکتی را برکارگران وعموم زحمتکشان تحمیل نموده اند که آنان مجبورباشند درفقدان شرائط و وسائل ایمنی کارکنند و دم برنیاورند و گاه خودسوزی وخودکشی را- گرچه به نشان اعتراض نسبت به وضع موجود- بر زندگی در نکبت و ذلتی که برآن ها تحمیل گشته، ترجیح می دهند.طبقه سرمایه دار و رژیم سیاسی پاسدار منافع این طبقه، درواقع کارگران رادرحین استثماربیرحمانه، به کام مرگ می‏فرستند. سوانح فزاینده ناشی ازکار وحوادثی که منجر به مرگ کارگران می شود حاکی ازاین واقعیت است که درجمهوری اسلامی جان کارگرهیچ ارزشی ندارد.درجمهوری اسلامی،ازآن جا که ایمنی شرایط و محیط کارواستانداردهای بین الملی، تقریباً درهیچ مؤسسه و کارخانه ای رعایت نمی شود ، حوادث ناشی از کار و سوانحی که منجر به مرگ و نقص عضو کارگران می شود بسیار بالاست. به اعتراف رییس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، حوادثی که منجر به مرگ کارگران شده نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است وهردو روز، ۱۵ کارگردرحین کار کشته می شوند.

درجمهوری اسلامی کارگران از ابتدائی‌ترین حق و حقوق خود محروم اند، حتا به کارگران این اجازه داده نمی شود که تشکل های صنفی مستقل خود را تشکیل دهند، تا از حقوق خود درمورد شرایط و ایمنی محیط کار دفاع کنند. جان کارگربرای سرمایه داران و رژیم سیاسی پاسدار منافع آنها مطلقاًبی ارزش است. خواه مرگ کارگر در نتیجه حوادث ناشی از کار باشد، مرگ تدریجی ناشی از گرسنگی باشد یا خودسوزی و خودکشی!

کارگران زحمتکش ایران!

سرمایه داران بیرحم به قیمت جان شما کارگران برسودهای خود می افزایند.رژیم جمهوری اسلامی نیزکه حافظ منافع سرمایه داران است، دست آن هارا دراستثمارخشن و درکشتار شما کاملاً بازگذاشته وبطورهمه جانبه ازآن ها حمایت میکند. جزنظام سرمایه داری، جزسرمایه داران و جزرژیم کارگرکُش جمهوری اسلامی کس دیگری مسئول مرگ کارگران نیست! رژیم جمهوری اسلامی را باید با  گسترش اعتصابات کارگری ، سازماندهی اعتصابات عمومی سیاسی و در نهایت با یک قیام مسلحانه توده ای از اریکه قدرت به زیر کشید.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

٢٨ بهمن  ١٣٩٢

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.