تن‌فروشی در اسلام و ترویج و تبلیغ آن در حکومت اسلامی

در هفته گذشته انتشار پوستری دررابطه با برگزاری “کارگاه آموزشی در مورد چند همسری” به تاریخ ۱۷ آبان در تهران از سوی موسسه “حیات حسنی” که دفتر آن در شهر قم قرار دارد، انعکاس گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی یافت و در سطح جامعه نیز زمینه‌ساز بحث‌های متعددی شد. پیشتر در یک برنامه تلویزیونی به نام “بدون توقف” آخوندی به نام غلامرضا قاسمیان که به مناسبت‌های مختلف به صدا و سیما دعوت می‌شود، به تبلیغ چند همسری پرداخته و مرد چند همسر را نه “خائن” که فردی “مسئولیت‌پذیر” دانست.

وی در همین رابطه گفت: “مثلا وقتی پیامبر با خانم ام سلمه ازدواج کرد، ایشان همسر پسرعمه خودشان بود که در جنگ احد شهید شده بودند و به نوعی این امر در آن زمان یک مسئولیت اجتماعی به شمار می‌رفت. در زمان جنگ خودمان هم در برخی از موارد اگر کسی شهید می‌شد در خانواده افرادی بودند مثل برادر یا پسر عمو که همسران شهدا را با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی تحت پوشش قرار می‌دادند”.

هم‌چنین در ویدئویی که از این آخوند جنایتکار در یوتیوب قابل دسترسی است، وی از زنان خیابانی صحبت می‌کند که جمع‌آوری شده و در خانه‌ای زندگی می‌کنند. وی با بی‌شرمی لبخندی به لب دارد و در حالی که در خیابان در حال تعویض لباس آخوندی است، می‌گوید “با لباس روحانیت نمی‌شود وارد آن‌جا شد”. او می‌گوید “این خانم‌ها شب‌ها این‌جا می‌خوابند و روزها سر کار می‌روند”. فردی که با او صحبت می‌کند با خنده از او می‌پرسد: “منظورتان این است که شب کار می‌کنند و روز…” و آخوند قاسمیان می‌خندد.

وی در آکانت توئیتر خود، عکس‌اش را همراه با خامنه‌ای منتشر کرده و در سایت خامنه‌ای نیز از او به عنوان “مدیر حوزه علمیه مشکات و مسئول قرارگاه جهادی امام رضاعلیه‌السلام” نام برده شده. حوزه علمیه “مشکات” شامل چندین به‌اصطلاح مدرسه علیمه در شهرهای قم، تهران، اصفهان و کرمانشاه است و در سایت این حوزه نیز از او به عنوان عضو هیات امنا و هیات علمی مجتمع نام برده شده است. وی که رسانه‌های جمهوری اسلامی از او به‌عنوان “روحانی خوش‌صدا” نیز نام می‌برند، هم‌چنین عناوینی چون “عضو بنیاد ملی خانواده”، “مشاور بنیاد ملی نخبگان”، “استاد حوزه و دانشگاه” را یدک می‌کشد.

غلامرضا قاسمیان کسی که چند همسری را ترویج کرده و در عین‌حال “روسپی‌خانه‌ی اسلامی” دایر می‌کند، تنها یکی از عوامل حکومت اسلامی است با ده‌ها پست و مقام که تن‌فروشی اسلامی را تبلیغ و ترویج می‌کنند، اما نکته بسیار مهم‌‌تر این است که پشتوانه این افراد یک حکومت است. در رواج‌ تن‌فروشی با شکل و شمایل اسلامی، ما با یک حکومت و تفکر غالب بر این حکومت روبرو هستیم. کافی‌ست تا دقت کنیم که رسانه‌های جمهوری اسلامی و در راس آن‌ها صداوسیما در خدمت افرادی مانند همین آخوند قاسمیان هستند تا به تبلیغ این چرندیات بپردازند. کافی‌ست تا قوانین حاکم را مروری کنیم. کافی‌ست تا تنها به این جمله این دغلکاران دقت کنیم و به عمق آن بیاندیشیم که می‌گویند: “همسران شهدا را با در نظر گرفتن مسؤلیت اجتماعی تحت پوشش قرار می‌دادند”، و یا “تحت پوشش قراردادن دختران مجرد و زنان بی‌سرپرست” و مانند آن. جملاتی که حاوی این نکته هستند که در اسلام سرپرستی زن برعهده مرد است و زن باید تحت پوشش یک مرد باشد. این است تفکر ضد زن و مردسالار اسلام و حکومت حاکم بر ایران.

در همان برنامه تلویزیونی “بدون توقف” یکی از زنان شرکت‌کننده می‌گوید: “اگر زن اول با ازدواج دوم مرد مخالفت کند، قانون راه را برای مرد با صیغه بازگذاشته است”. صیغه در واقع دیگر اسم رمز “تن‌فروشی اسلامی” آن‌هم به‌طور خاص در مذهب شیعه است. به “صیغه” در کشورهای عربی “متعه” گفته می‌شود. یکی از معانی “متعه”، در فرهنگ فارسی معین زنی‌ست که برای تمتع به مدت معینی صیغه شود و تمتع یعنی منفعت گرفتن، گوارا زندگی کردن با مال کسی و لذت بردن از آن!! در اسلام شیعه مرد می‌تواند برای بهره‌بری جنسی یعنی همان “تمتع”، تا هر قدر که دلش می‌خواهد زنان را به صیغه (متعه) خویش درآورد. در یوتیوب فیلمی از یکی از این مردان که سه زن را به عقد خود درآورده وجود دارد. زن سوم وی می‌گوید “شرط حاجاقا این بوده که اگر به سن ۵۰ سالگی رسیدم، مرا صیغه کند تا بتواند زن دیگری اختیار کند و دختران دیگری را از بی‌سرپرستی نجات دهد”!!!!

می‌گویند در جنگی که در “جلولا” (واقع دراستان دیالی امروز عراق) بین سپاهیان عرب به فرماندهی هاشم بن‌عتبه با سپاهیان یزدگرد ساسانی روی دارد، سپاهیان عرب زنان و کودکان را به اسارت می‌برند، زنان مورد تجاوز سربازان قرار می‌گیرند و وقتی که به مدینه می‌رسند تعدادی از آن‌ها باردار شده بودند. عمر بن‌خطاب خلیفه آن زمان، علت را جویا می‌شود و به او می‌گویند که زنان “متعه” (صیغه) سربازان بودند!!! آن‌چه که داعش با زنان اسیر انجام داد یک نمونه روشن دیگر از رفتاری‌ست که از زمان ظهور اسلام با زنان شده است. زنان را به‌عنوان برده می‌فروختند و از آن‌ها سوءاستفاده جنسی می‌کردند. چیزی که در ایران در شکلی دیگر و به شکلی قانونی رواج دارد و اوباشانی چون آخوند قاسمیان دلیل آن را “سرپرستی زنان و دختران” می‌نامند.

یک نمونه روشن دیگر عراق کنونی است. در قانون عراق “متعه” ممنوع است و حتا در دوران حکومت صدام حسین این کار مجازات نقدی و زندان به همراه داشت. گروه‌های سیاسی و شبه‌نظامی شیعه در این کشور تلاش دارند تا این قانون را عوض کنند که البته تاکنون نتوانسته‌اند، اما در عمل آخوندهای شیعه این کار را انجام می‌دهند. در تحقیقی که ارگان خبری “بی بی سی” انجام داده است، اکثریت بزرگ آخوندهای شیعه عراق این کار را انجام می‌دهند. آن‌ها حتا دخترکان ۹ ساله را به صیغه افراد متمول درمی‌آورند. برای نمونه خبرنگاران بی بی سی در تماسی که با آخوندهای کاظمین داشته‌اند از ده آخوند هشت نفر آن‌ها حاضر به اجرای صیغه (متعه) بوده‌اند.

اساسا چند همسری و یا صیغه برای سوءاستفاده جنسی مردان از زنان است و این به‌طور خاص به مردانی برمی‌گردد که از شرایط اقتصادی خوبی نیز بهره می‌برند. این را اتفاقا یکی از مسئولین موسسه “حیات حسنی” به نام آخوند عسگری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری “ایرنا” با صراحت بیان می‌کند. وی می‌گوید: “ما سوپر میلیاردرهایی را داریم که بندگان خدا دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ی دیگری را پهن بکنند”. وی با وقاحت می‌گوید: ” خدای متعال مرد را به طور تکوینی تعددی خلق کرده و متناسب با آن، قانون تشریح کرده، کسی می‌تواند منکر این واقعیت شود؟” و ادامه می‌دهد: ” اگر راه حلال ببندیم و سگ را ببندیم و سنگ را باز بگذاریم، فحشا جامعه را در بر می‌گیرد…. بالاخره زنان نیاز تکوینی به شوهر دارند و نمی‌توان مانع این نیاز شد. زنان چهار نوع نیاز به شوهر دارند، نیاز عاطفی، نیاز معنوی به شوهر و نیاز جنسی به شوهر و نیاز اقتصادی به شوهر. شما به عنوان دولت اگر زنی ازدواج نکرده می‌توانید نیاز اقتصادی آن را حل کنید. باقی نیازها چه می‌شود؟”. این است جایگاه زن در تفکر حاکم بر جمهوری اسلامی و این است تفکر اسلامی.

همان‌طور که در یکی از “احادیث” متعلق به مذهب شیعه و به نقل از محمد پیامبر مسلمان‌ها آمده است: “هر که یک بار متعه کند، ایمن شود از خشم خدای تعالی، و هر که دو بار متعه کند با نیکوکاران محشور شود، و هر که سه بار متعه کند در درجه روضه جنان با من خواهد بود”!!!

آخوند عسگری در حالی می‌گوید که در غیر این صورت “فحشا جامعه را در برمی‌گیرد” که یکی از هم‌قطاران خودشان در شهر قم به نام ابراهیم فیاص در گفت‌وگو با سایت “آزادی امروز” با بیان این‌که :” پولدار‌ها و میلیارد‌رهای قم می‌خواهند برای خود فضای چندهمسری ایجاد کنند و فیلشان یاد هندوستان کرده” می‌گوید: “همین آقایان با صیغه‌هایی که در قم کردند این شهر را پر از فاحشه کردند. دخترانی که صیغه آقایان شده‌اند فکر می‌کنند که چرا پول درنیاورند. امروز می‌بینیم که ردیف چهارتا، چهارتا کنار خیابان‌های قم می‌ایستند، آن هم با حجاب کامل. چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم که فاحشه با چادر و مقعنه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود” که البته بیان همین واقعیت منجر به تشکیل پرونده قضایی برای این به‌اصطلاح “استاد دانشگاه و جامعه‌شناس اصولگرا” شد.

اما واقعیتی که ابراهیم فیاض به آن اعتراف می‌کند تنها در شهر “مقدس قم” نیست. در شهر “مقدس مشهد” اوضاع از این هم وخیم‌تر است. ۴ شهریور ماه سال گذشته، روزنامه شهروند گزارشی را با عنوان ” بحران حیثیتی در صنعت گردشگری پس از افزایش حضور مسافران کشور همسایه – مردان عراقی و حاشیه‌های تجرد” منتشر کرد. در ابتدای گزارش آمده بود: “پیش از این همه سکوت می‌کردند و منکر می‌شدند اما حالا می‌شود از مشکل حرف زد”. این گزارش با اشاره به کاهش شدید ارزش ریال و این‌که هم اکنون مسافران خارجی با پولی که در کشورشان یک ساندویچ می‌خورند می‌توانند در مشهد در هتل اقامت کنند، به گزارش محمد محب خدایی معاون گردشگری کشور اشاره می‌کند که از افزایش ۹۰ درصدی گردشگران (زائران) عراقی به کشور خبر داده است. “زائرانی” که با فاصله بسیار بالا مقصد آن‌ها شهر مشهد است، “زائرانی” که براساس گزارش این روزنامه محل اسکان‌شان را به شرط حضور زنی برای صیغه (متعه) انتخاب می‌کنند. در این گزارش آمده است که در جلسه ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی تعداد “خانه مسافرهای” استان بیشتر از ۷۳۰۰ باب عنوان شده که تنها ۶۰۰ باب آن‌ها مجوز دارند. محمد قانعی رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در گفتگو با این روزنامه ضمن تایید ارائه خدمات جنسی به “زائران” عراقی در این “خانه مسافرها” می‌گوید: “نام ایران میان عراقی‌ها بد مطرح می‌شود، مثل همان نگاهی که خیلی از ایرانی‌ها به تایلند دارند… این مسأله را در جلسات رسمی هم مطرح کرده‌ایم. با این حال متاسفانه نمی‌شود آشکارا با این مشکل برخورد کرد، چراکه مجبوریم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را فعال نگه داریم. با شرایط فعلی مملکت ما و مشکلاتی که وجود دارد، این حاشیه‌ها هم دور از انتظار نیست. دراین‌باره نیازمند تصمیمات جمعی و گروهی هستیم و باید تمام جوانب در نظر گرفته شود. شرایط خاصی است، باید دید کدام تصمیم به نفع کشور است”!!! در گزارش این روزنامه هم‌چنین اعتراف شده است که سه سال قبل‌تر نیز روزنامه “گاردین” در گزارشی به “سکس توریسم” در شهر مشهد پرداخته بود. و البته معنای روشن و صریح و بی‌پرده اعترافات رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی نیز این است که جمهوری اسلامی به پولی که بابت “تسهیل ارضاء شهوات جنسی زائران” نصیب‌‌اش می‌شود، نیاز دارد.

واقعیت بدون هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای این است که ازدواج دوم و سوم و چهارم و صیغه (متعه) اشکال اسلامی و شرعی تن‌فروشی زنان در نظامی مردسالار است که در آن زن باید تحت سرپرستی یک مرد باشد، نظامی که بدیهی‌ترین حقوق یک زن از جمله حق مادر بودن را از زنانی که به هر دلیلی از شوهران‌شان جدا می‌شوند، می‌گیرد و هزاران قانون قرون وسطایی و ضد زن دیگر را در جامعه جاری ساخته است. همه این عناوین شرعی ازدواج، اشکالی از تن‌فروشی هستند که با خواندن یک آیه توسط آخوندی کثیف و رذل به آن شکل قانونی و شرعی داده می‌شود.

قوانین ضد زن، موقعیت فرودست زنان در جامعه از جمله از نظر اقتصادی که در آمار بالای بیکاران زن می‌توان دید به‌نحوی که از بیش از سی میلیون زن که می‌توانند شاغل باشند تنها چهار میلیون شاغل هستند، و فقر که با وجود جمهوری اسلامی بیش از همیشه چهره‌ای زنانه‌ای به خود گرفته است، از جمله عواملی هستند که زمینه سوء‌استفاده جنسی از آن‌ها را نیز (حتا در روابط زن و شوهر) فراهم کرده است. این نه یک شعار که یک واقعیت است که تنها با نابودی نظام سرمایه‌داری و سرنگونی جمهوری اسلامی می‌توان چهره زنانه فقر را از بین برد، به نابرابری بین زن و مرد در تمامی عرصه‌ها پایان داد و نقطه پایانی بر اجبار به اشکال گوناگون تن‌فروشی اسلامی و غیره گذاشت.

متن کامل نشریه کار شماره ۸۴۶ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.