رفیق صدیقه حائری، مادر سه تن از “آفتابکاران جنگل” از میان ما رفت

با کمال تاسف مطلع شدیم رفیق صدیقه حائری که فعالین کمونیست و چپ و دوستداران‌اش، او را با نام “مادر سلاحی‌ها” می‌شناختند در سن ۸۸‌ سالگی در استکهلم – سوئد درگذشت.

مادر سلاحی‌ها، که سه فرزند خود، جان‌باختگان فدائی حسین، کاظم و جواد را طی سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۴ در مبارزه با رژیم دیکتاتوری شاه از دست داد، یکی از چهره‌های شناخته شده‌ی مبارزات مادران و خانواده‌های زندانیان سیاسی و جان‌باختگان بود که فرزندان خود را در راه آزادی و سوسیالیسم از دست داده‌اند.

او از جمله مادران نسل آفتاب و کار بود که با جسارت و پایداری، نقش مهمی در سازماندهی خانواده‌های زندانیان سیاسی و جان‌باختگان، در سال‌های قبل از قیام بهمن ۱۳۵۷ داشت. گرچه در پی مبارزات و جان‌فشانی‌های شقایق‌های سرخ و قیام توده‌‌ای، سلطنت سرنگون شد اما روی کار آمدن حکومت سرکوب‌گر جمهوری اسلامی و ادامه مبارزات سایر اعضای خانواده‌اش، موجب شد تا مادر سلاحی‌ها بار دیگر در  صف مبارزات، در داخل و خارج از ایران در کنار انقلابیون و کمونیست‌ها به مبارزه، مقاومت و پایداری ادامه دهد.

زندگی و مبارزه مادر سلاحی‌ها، مادر نسل شقایق‌های سرخ، سمبل مقاومت و پایداری مادرانی است که یاد فرزندان زندانی و جان‌باخته‌شان را با ادامه راه آن‌ها و مبارزه برای عدالت و دادخواهی گرامی داشته و می‌دارند. تاریخ مبارزات نیم قرن گذشته ایران مملو از مبارزات، فداکاری‌ها، ایثار و گذشت مادرانی است که با  انعکاس سرکوب و کشتارفرزندان‌شان، نقش مهمی در جلب افکار عمومی و سازماندهی اعتراضات خانواده‌ها ایفا نموده‌اند.

بی شک مبارزات مادر سلاحی‌ها و سایر مادران نسل “آفتابکاران جنگل” در دهه پنجاه شمسی، الگو و الهام‌بخش مبارزات مادران خاوران و مادران پارک لاله بوده و هست. مادرانی که درد مشترک خود را با اعتراض به ظلم و سرکوب فریاد کرده و می‌کنند.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن تسلیت به عزیزان و بازماندگان رفیق صدیقه حائری، برای آن‌ها صبر و بردباری و سلامت آرزو می‌کند.

یاد و خاطره مادر سلاحی‌ها زنده و پاینده باد

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۱ دسامبر ۲۰۱۳ (۱۰ آذر ۱۳۹۲)

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.