پیام کمیته مرکزی سازمان راه کارگربه کنفرانس هفدهم سازمان فدائیان – اقلیت

رفقای عزیز

با درودهای گرم ورفیقانه وسپاس از دعوت سازمان ما به کنفرانس شما، آرزوی صمیمانه ماست که کنفرانس عمومی سازمان فدائیان اقلیت باموفقیت تمام بتواند. تصمیم ها و قرارهای خود را تصویب کرده و متحقق کند. همانگونه که شما هم بدرستی در ارزیابی هایتان اشاره کرده اید ایران ، یکی از کانونهای بحران نظام سرمایه است و روندهای جهانی نابرابری و تشدید استثمار در ابعادی وحشتناکتر و خشن تر در ایران باز تولید شده است. تصویر تکاندهنده نابرابریهای بزرگ طبقاتی ، استثمار و استبداد ،بی حقوقی همگانی ، بیکاری ، گرسنگی ، کودکان کار ، تبعیض ، آپارتاید جنسی، سرکوب، زندان ، اعدام، ویرانگریهای سازمانیافته زیست محیطی و … نمودارحکومت سرمایه داری و مذهبی ایران دربند است.

در مقابل این روند و سیاست تبهکارانه سرمایه داری اسلامی ، جنبش اعتراضی کارگران ، زحمتکشان و اکثریت مردمان ایران در همه جا در حال گسترش است. نارضایتی ها و اعتراض‌ها دیگر نه تنها مواردی استثنایی نیست ، که به امری عادی تبدیل شده است. بی هیج تردیدی اکثریت عظیم مردمان ایران ، حکومت سرمایه داری و اسلامی را نمیخواهند و خواهان واژگونی این رژیم جنایت و تباهی اند. گرچه جنبشهای بزرگ در این چهار دهه مدام برخاسته و تغییرات سیاسی و اجتماعی را فریاد کرده اند. اما جنبش بزرگ اعتراضی دیماه ۱۳۹۶ در بیش از صد شهر ، از جنس دیگری بود و طلیعه تغییرات بزرگ و رادیکال در کشور وخط پایانی بر اندیشه و سیاست رفرم در چهار چوبه نظام اسلامی بود. این جنبش بزرگ اعتراضی در ابعاد رادیکال و سازمانیافته ترش در هفت تپه و فولاد و هپکو ، در جنبش اعتصابی معلمان ، در اعتراضات بازنشستگان و همبستگی های عمیق کارگری و دانشجویی ، در دفاع از « فعالین و رهبران تشکلهای کارگران و معلمان زندانی و در گسترش شعار « نان ،کار، آزادی، اداره شورایی و «کارگر، معلم، دانشجو ، اتحاد ، اتحاد»، روزانه تداوم یافته است.

در شرایطی که جدال بر سر آلترناتیو سازی در کشور ما اوج گرفته ومیگیرد، ما بعنوان بخشی از جنبش کمونیستی و کارگری ایران نمیتوانیم به این روند بی اعتنا باشیم. بی شک کشور ما راهی جز انقلاب از پایین وخود حکومتی کارگران و زحمتکشان ، تقویت اردوی آزادی و برابری وپیروزی جنبش کارگران و فرودستان وگذار از سرمایه داری ندارد.

برای تحقق این امر، همکاری و همبستگی همه بخشهای طبقه کارگر و مزدبگیر، همکاری و همبستگی و اتحاد همه جریانات چپ و کارگری و کمونیستی و سازمان دادن اقدامات و همکاریهای مشترک و پایدار ضرورت روز است. خوشبختانه ، پس از سالها تلاش و پیگیری ، ما شاهد شکل گیری همکاری و اتحاد عمل مشترک شش سازمان وحزب چپ و کمونیستی ، همکاری در شکل دادن یک تلویزیون ۲۴ ساعته چپ برای بازتاب صدای بی صدایان ، صدای محرومترین مردمان از این رسانه هستیم و سازمانهای ما بطور مستقل اما در راستاهای مشترک به انجام آن همت گمارده‌اند.

گرچه این، اقدامی اولیه برای یک کار مشترک است اما قطعا این اقدام تاثیرات بسیار مثبتی در میان فعالان سیاسی و اجتماعی گذارده ومیگذارد. آنچه برای ما حیاتی است این است که این صدا را تقویت کنیم و بکوشیم صداهای پراکنده ، منقطع و سرکوب شده را انعکاس دهیم و به یک صدا و تصویر واحد تبدیل کنیم و گفتمان آلترناتیو چپ وکارگری ،آلترناتیو سوسیالیستی را در مقابل آلترناتیوهای بورژوایی، به نقطه ی امیدی برای تغییرات بزرگ در کشور تبدیل کنیم. ما میتوانیم و باید در کنار اعتراضات روزمره کارگران ، معلمان بازنشستگان، بیکاران ، زنان، جوانان، طرفداران محیط زیست، مدافعان حقوق مدنی وانسانی و همه ی جنبشهای اجتماعی ایران قرار گیریم و صدا و تصویر آنان رابرای تغییرات رادیکال وانقلابی منعکس کنیم و بیش از پیش با آن گره بخوریم.

رفقای عزیزسازمان فداییان ( اقلیت )

سازمان راه کارگر با صمیمانه ترین درودها به شما رفقا، دستهایتان را برای ادامه وتحکیم روابط دو سازمان می فشارد و آرزو دارد که این کنفرانس بر تحکیم این روابط و تقویت و انسجام اتحاد عمل مشترک سازمانهای چپ وکمونیست و تقویت همبستگی های بزرگ طبقاتی پافشاری کند و امیدواریم کنفرانس هفدهم سازمان فدائیان – اقلیت با موفقیت و پیروزی کارش را به اتمام رساند.

با درودهای رفیقانه

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر

مرداد ۱۳۹۸/ آگوست ۲۰۱۹

متن کامل نشریه کار شماره ۸۳۵ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.