برای آزادی کارگران دربند، متحدانه مبارزه کنیم

سال ٩٢ سال سرنوشت سازی برای طبقه کارگر ایران است. سالی که در عرصه سیاسی نوروزش با دستگیری تعدادی از فعالان کارگری در روزهای پایانی اسفند ماه گذشته “نو” شد و در عرصه اقتصادی نیز، با تعیین یک حداقل دستمزد بخور و نمیر، چشم انداز تهی تر شدن هرچه بیشتر سفره کارگران و زحمتکشان ایران رقم خورد.

جمهوری اسلامی به همان نسبت که در زمینه  اقتصادی و معیشتی عرصه را برکارگران تنگ نموده وگرسنگی و تنگدستی دهشتناکی را بر کارگران و توده های مردم ایران تحمیل نموده، در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیز اقدامات سرکوب گرانه اش را شدت بخشیده است.

فشار مضاعف بر زندانیان سیاسی، طولانی ترشدن زمان بی خبری و بلاتکلیفی دستگیرشدگان، یورش ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به فعالین کارگری و دستگیری تعدادی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری از جمله غالب حسینی، خالد حسینی، بهزاد فرج الهی، وفا قادری،علی آزادی و حامد محمود نژاد در روزهای پایانی اسفندماه ، نمونه هایی از موج جدید تهاجم و تشدید سرکوب در جامعه است. سرکوب و تهاجمی که بیش از دیگر نیروهای اجتماعی، طبقه کارگر و عناصر فعال کارگری را در برنامه عمل خود قرار داده است.

در شرایطی که گرانی وتورم افسار گسیخته پیش می تازد، در شرایطی که احتمال شورش گرسنگان و تهی دستان روز بروز فزونی می یابد، مرتجعین حاکم  برای جلوگیری از شورش گرسنگان و گسترش اعتراضات کارگری پیشاپیش بر شدت سرکوب، ارعاب و بگیر و ببند خود افزوده اند. رژیم سرمایه داری جمهوری  اسلامی که هیچ راه حلی برای کاهش و یا لااقل مهار بحران های اقتصادی وسیاسی حاکم بر جامعه ندارد، تنها راه نجات خود را دریورش به کارگران وفعالان کارگری و تشدید سرکوب های سیاسی و اجتماعی جستجو می کند.

از دستگیری فعالین کارگری بیش از بیست روز گذشته است. طی این مدت و به رغم تجمعات اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان اخیر در مقابل دادستانی و بیدادگاه انقلاب سنندج، هنوز هیچ خبری از سرنوشت آنان نیست. برای رهائی بازداشت شدگان اخیر و تمام کارگران زندانی باید تلاش و مبارزه متحدانه ای راسازمان داد.مقابله مؤثردربرابر تهاجمات و تعرضات طبقه حاکم درعرصه های  اقتصادی و سیاسی، مستلزم مبارزه متحدانه کارگران و زحمتکشان است. رژیم جمهوری اسلامی شرایط طاقت فرسائی را چه درعرصه اقتصادی و معیشتی و چه در زمینه سیاسی برکارگران تحمیل نموده است. برای پایان دادن به این فشار های سیاسی و معیشتی باید به حیات ننگین جمهوری اسلای خاتمه داد.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن دفاع از مطالبات بر حق کارگران ایران، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و به طور اخص کارگران و فعالین کارگری دربند است.

سازمان فدائیان (اقلیت)ضمن حمایت از تجمعات اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان، خواهان گسترش اقدامات اعتراضی و تشدید مبارزات کارگران وزحمتکشان  ایران علیه رژیم سرکوب‏گر و ضد کارگری جمهوری اسلامی‏ست.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱٦ فروردین ۱٣٩٢

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.