غم این خفته‌ی چند، خواب در چشم ترم می‌شکند

madjidسه‌شنبه ۵ مارس، رفیق مجید پس از سال‌ها جدال با بیماری و به رغم جراحی‌های متعدد، زندگی را بدرود گفت.

رفیق مجید بیش از ۴۰ سال از عمرش را در مبارزه برای استقرار جامعه‌ای عاری از هر گونه ستم و استثمار و رسیدن به سوسیالیسم سپری کرد. او در اوایل دهه هفتاد میلادی به آلمان آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را با موفقیت به پایان برد. وی از اعضای کنفدراسیون جهانی دانشجویان و طرفدار سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران بود.

پس از قیام بهمن ماه با شکل‌گیری سازمان‌های هوادار سچفخا در خارج از کشور و تعمیق و گسترش مبارزه سیاسی – طبقاتی در ایران، وظایف نوینی پیش پای هواداران قرار گرفت. رفیق مجید، خستگی‌ناپذیر در این راستا تلاش خود را به کار برد. در پروسه انشعاب اکثریت و اقلیت سازمان به دفاع از خط‌ مشی ومواضع اقلیت برخاست و با تلاشی پرشور و مسافرت به شهرهای مختلف آلمان به یکی از رفقای مؤثر در سازماندهی مجدد تشکل‌های هوادار سچفخا اقلیت تبدیل شد.

با انشعاب دردناک ۴ بهمن به شورای‌عالی پیوست و بعد از مدتی جدا شد. پس از آن او مستقل به فعالیت مبارزاتی خود ادامه داد، اما همواره تأکید داشت که خود را مدافع مواضع اقلیت می‌داند و در تمام این سال‌ها یار و یاور ما بود.

رفیق مجید برای بسیاری از فعالین سازمان‌های انقلابی و جنبش کمونیستی، چهره‌ای شناخته شده است و تا واپسین ماه‌های زندگی خود در اکثر فعالیت‌های مبارزاتی در خارج از کشور حضوری فعال و برجسته داشت.

اعتماد و صمیمت در همکاری با هم‌رزمانش از ویژگی‌های رفیق مجید بود. صراحت، جدیت و پیگیری، نظم و وقت‌شناسی، توانمندی در سازماندهی، اعتماد عمیق به انقلاب اجتماعی و آرمان سوسیالیسم، مرزبندی قاطع با هر گونه رفرمیسم و سازشکاری، اعتقاد عمیق انترناسیونالیستی و همکاری با نیروهای انقلابی چپ دیگر ملیت‌ها، و نیز، رعایت پرنسیب‌های کمونیستی در زندگی اجتماعی و شخصی خود، از دیگر خصوصیات این رفیق بودند.

جنبش چپ کمونیستی، رفیق با ارزشی را از دست داد و نیز، ما که سال‌های متمادی از نزدیک با او زیستیم و مبارزه کردیم.

فقدان‌اش را از صمیم قلب به هم‌رزم و شریک زندگی‌اش، رفیق هایده عزیز و تمام اعضای خانواده‌اش تسلیت گفته و یاد و خاطره‌اش را همواره با خود خواهیم داشت.

کمیته خارج کشور سازمان فداییان (اقلیت)

۷ مارس ۲۰۱۳

زمان و مکان مراسم یادبود این عزیز که از سوی خانواده‌اش برگزار می‌شود، به زودی به اطلاع رسانده می‌شود.

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.