از خواسته های کارگران کشت و صنعت کارون و هفت تپه پشتیبانی کنیم

دست کم ۵٠٠ تن از کارگران نی بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر روزهای ۳، ۴ و ۵ بهمن مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند و به نمایندگی از سوی ٢٠٠٠ تن به احمدی نژاد یادآوری نمودند که به قول هایش در یکی از سفرهای استانی عمل نکرده است.

کارگران گفته اند که تا زمان دریافت پاسخ به اعتراضات خود ادامه می دهند. کارگران نی بر شوشتر فصلی هستند و هشت ماه از سال در شرایطی بسیار سخت از جمله گرمای طاقت فرسا کار می کنند. آنان خواهان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، بازنشستگی پیش از موعد و افزایش دستمزدها هستند. این کارگران در هنگام کار با سوانح مختلفی از قبیل بریدن دست و پا با ابزار نی بری و حمله ی حیوانات وحشی روبه رو هستند. کارگران نی بر کارون برای دومین بار به تهران آمده‌اند تا خواسته های خود را بیان کنند. آنان دیگر به وعده های مسئولان جمهوری اسلامی به ویژه احمدی نژاد اعتماد نمی کنند و صراحتاً می گویند که شورای اسلامی کار مدافع منافع کارفرمایان است و به هیچ وجه کارگران را نمایندگی نمی کند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز گزارش  می دهد که ١۵٠٠ تن از کارگران نی بر شرکت نیشکر هفت تپه از روز ١ بهمن اعتصاب کرده اند. آنان با تجمع در برابر مدیریت کارخانه خواهان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت سه ماه دستمزد معوقه خود هستند.

کارگران نی بر کارون و شوشتر دارای مطالبات مشابهی هستند چرا که مشکلاتشان یکی ست. مسئله ی طبقه بندی مشاغل، کارهای سخت و زیان آور، افزایش دستمزدها و پرداخت حقوق معوقه مسائلی ست که فقط کارگران کشت و صنعت کارون و هفت تپه را دربرنمی گیرد و ده ها هزار کارگر دیگر در سراسر ایران همین مسائل را دارند. اتحاد تمام این کارگران می تواند کارفرمایان و دولت آنان را به عقب نشینی وادارد.

سازمان فدائیان (اقلیت) از مطالبات کارگران نی بر کشت و صنعت کارون و کارگران نیشکر هفت تپه حمایت می کند و خواهان تحقق فوری آن هاست. سازمان فدائیان (اقلیت) اقدامات نیروهای سرکوبگر و از جمله حراست نیشکر هفت تپه را علیه کارگران به شدت محکوم می کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) می گوید که شرط بازنشستگی برای کارگرانی که کارهای مخاطره آمیز و زیان آور دارند باید حداکثر ۴۵ سال سن یا ٢٠ سال سابقه ی کار باشد. سازمان فدائیان (اقلیت) همچنین خواستار تقلیل ساعات کار به ۶ ساعت در روز و ۳٠ ساعت کار در هفته برای کارگرانی ست که با شرایط دشوار و مخاطره آمیز روبرو هستند .

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۶ بهمن ١٣۹١

کار – نان- آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.