این حکومت است که باید پاسخ‌گوی جان باختن کودکان بروجن باشد

ساعت ٨ شب جمعه، در پی واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر شهر بروجن ٢۶ نفر از سرنشینان اتوبوس که ٢٢ نفر آن‌ها دانش‌آموز و حدود ١۶ سال سن داشتند، کشته و ١٨ نفر زخمی شدند.

این دانش‌آموزان از جمله قربانیان اردوهای “کاروان راهیان نور” هستند که در سال‌های اخیر صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است. آن‌ها هم‌چنین از جمله هزاران قربانی جاده‌های کشور هستند. جاده‌هایی که خطرناک‌ترین جاده‌های جهان به حساب می‌آیند.

برای دانش‌آموزان جان باخته، شرکت در اردوی “کاروان راهیان نور” نه از روی میل و اختیار که اجباری بوده و ٨ نمره از درس آمادگی دفاعی را شامل می‌شود.

یک روز قبل از این حادثه اتوبوس دانشجویان دختر دانشگاه ملایر نیز که از اردوی “راهیان نور غرب” بازمی‌گشت واژگون گردیده و ۴٠ دانشجوی دختر سرنشین اتوبوس مجروح شدند.

در پی کشته شدن دانش‌آموزان بروجنی، غلامرضا بروجردی رئیس ستاد راهیان نور استان خوزستان وقیحانه گفت: “نه سپاه و نه آموزش‌وپرورش مقصر نیستند. اتفاقی است که افتاده مانند هزاران تصادف دیگر” وی ادامه داد: “امنیت دانش‌آموزان در مرحله اول به‌عهده خداست”!!

هنگامی که خبر واژگونی اتوبوس به شهر بروجن می‌رسد، رئیس اداره آموزش‌وپرورش در پاسخ به خانواده‌های نگران کودکان می‌گوید: “چیزی نیست چند تا از بچه‌ها کشته شده‌اند”!!

این‌ها پاسخ حکومتی است که وظیفه‌اش نه پاسداری از حقوق مردم که چپاول آن‌هاست.

این‌ها پاسخ حکومتی است که نه برای مردم که مافوق مردم است.

در این میان مقامات اصلی حکومت نیز با ارسال به اصطلاح پیام و قول رسیدگی تلاش کردند تا خشم مردم و خانواده‌های جان‌باختگان را فرو کاهند. احمدی‌نژاد خواستار مشخص شدن عوامل حادثه شد، این در حالی‌ست که از همان ابتدا، علت حادثه از نظر حکومت مشخص شده بود. طبق معمول نه عوامل حکومتی که این راننده اتوبوس بود که باید مقصر عنوان می‌شد تا دامن حکومتیان، این فاسدان و چاپلوسان درگاه ولی‌فقیه از هر جنایتی پاک بماند. سرهنگ مهماندار رئیس پلیس راه کشور پس از حادثه اعلام کرد: “اتوبوس به دلیل تخطی از سرعت مجاز از مسیر خارج و واژگون شد”. همان طور که همکاران وی در جریان جان‌باختن کارگران ایران خودرو در زیر چرخ‌های کامیون، فوری راننده را مقصر اعلام کرده بودند.

عامل جان‌باختن دانش‌آموزان بروجنی حکومت اسلامی و مقامات آن هستند. حکومتی که برای پیشبرد اهداف سیاسی خود، دانش‌آموزان را به اجبار به جاده‌های خطرناک کشور می‌فرستد. حکومتی که به‌خاطر منافع سیاسی حقیر خود با جان کودکان بازی می‌کند. این یک قتل است و حکومت باید پاسخگوی آن باشد. این مقامات حکومتی هستند که باید به خاطر این جنایت به محاکمه سپرده شوند.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان (اقلیت)

٣٠ مهر ۱۳۹۱

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.