تجمع اعتراضی کارگران صنایع فلزی در مقابل وزارت کار

کارگران كارخانه‌های صنایع فلزی یك و دو در ادامه اعتراضات چند ماه گذشته خود امروز ۲۲ مهرماه بار دیگر در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند و خواستار تحقق مطالبات خود شدند. این کارگران که تعداد آنها ۶۰۰ نفر اعلام شده است، خواستار  پرداخت ۵ ماه حقوق و مطالبات معوقه خود شدند.  خبرگزاری دولتی ایلنا که این خبر را انتشار داد، نوشت: ” ۵ ماه از حقوق و بیمه معوقه کارگران صنایع فلزی با احتساب ماه مهر هنوز پرداخت نشده است.”

کارگران صنایع فلزی ایران مدتهاست که درگیر مبارزه برای بازپس گرفتن مطالبات معوقه هستند. در تاریخ ۲۳ مردادماه نیز، پس از آنکه وعده پرداخت معوقات ۸ ماه گذشته عملی نشد، کارگران به تجمعات اعتراضی در مقابل  مراکز دولتی روی آوردند. این مبارزات در شهریور ماه نیز ادامه یافت.

این خبرگزاری می‌افزاید: ” در آخرین تجمع کارگران که در تاریخ شنبه ۲۵ شهریور ماه ۹۱ صورت گرفت، وعده پرداخت معوقات ۸ ماهه کارگران داده شد که متاسفانه مسئولان کارخانه با پرداخت سه ماه از معوقات حقوقی کارگران، از پرداخت مابقی طلب کارگران خودداری می‌کنند.”

سرمایه‌داران و مقامات دولتی در طول این چند ماه مکرر وعده داده و به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند. آنها در نهایت برای آرام کردن کارگران، مبلغی محدود به آنها پرداخته‌اند. نتیجتا اکنون بازهم ۵ ماه دستمزد و تا ۱۱ ماه بیمه کارگران به تعویق افتاده است. این در حالی‌ست که افزایش ساعت به ساعت بهای کالاها فشار کمرشکنی را بر عموم کارگران وارد آورده است.

 در اعتراضات امروز نیز وزارت کار پاسخی به مطالبات کارگران نداد و مذاکرات بدون نتیجه پایان یافت.

وضعیت اسف‌باری که کارگران با آن رو به رو هستند و روز به وخیم‌تر شده است، نتیجه سیاست‌های ارتجاعی و ضدکارگری رژیم جمهوری اسلامی از جمله خصوصی سازی‌ها، و آزاد سازی قیمت‌هاست. کارگران برای تحقق مطالبات خود راه دیگری جز این ندارند که هر روز در خیابان‌ها و جلو مراکز دولتی تجمع اعتراضی برپا کنند و سرمایه‌داران و رژیم جمهوری اسلامی را مجبور به پذیرش مطالبات خود کنند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از مبارزات کارگران صنایع فلزی خواستار پرداخت فوری مطالبات معوقه عموم کارکران در سراسر ایران است.

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان (اقلیت)

۲۲ مهر ماه ۱۳۹۱ 

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.