برگزاری مراسم گرامی داشت خاطره جان باخته‌گان دهه ۶۰ در آمستردام

amsterdam02_2012مراسم بزرگداشت یاد و خاطره‌ی جان باخته‌گان دهه‌ ۶۰ روز شنبه اول سپتامبر در میدان دام شهر آمستردام (هلند) با شعار نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم، برگزار گردید. در این روز رفقای ما عکس‌هایی از جان باخته‌گان آن سال‌ها را که با گل‌های سرخ تزئین شده بود در معرض دید عموم قرار دادند. هم چنین پلاکاردهایی با زبان‌های فارسی، انگلیسی و هلندی در محکومیت کشتار زندانیان سیاسی در محل مراسم قرار داده شده بود. “مرگ بر جمهوری اسلامی” و “آزادی کارگران و زندانیان سیاسی” از دیگر شعارهای نوشته شده بر روی پلاکاردهای این مراسم بودند. رفقا هم چنین متنی را به زبان انگلیسی در ارتباط با کشتار زندانیان سیاسی در دهه‌ی ۶۰ در میان بازدیدکنندگان پخش کردند.

شرکت کنندگان در مراسم با سرودخوانی، شعرخوانی و سردادن شعارعلیه حکومت اسلامی و سیاست‌های آن، یاد جان‌باخته‌گان را گرامی داشتند. هم چنین متن کوتاهی برگزیده از آخرین شماره نشریه کار (ارگان سازمان)، در یادبود جان باخته‌گان خوانده شد.

این مراسم که به دعوت فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) در هلند برگزار گردیده بود، هم چنین با استقبال و شرکت جمعی از ایرانیان مبارز و آزادی‌خواه قرار گرفت.

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – هلند

۲ سپتامبر ۲۰۱۲

POST A COMMENT.