سودپرستی سرمایه‌داران این‏بار در پتروشیمی ماهشهر ١۷ کشته و زخمی برجای گذاشت

حادثه آتش‏ سوزی عصر امروز (جمعه سیزده مرداد) در یکی از واحد‏های پتروشیمی بندر امام ١۷ کشته و مصدوم بر جای گذاشت. فرماندار ماهشهر تعداد کشته شدگان را یک تن ذکر نمود. وی علت این آتش سوزی را نشت گاز در خطوط تأمین خوراک این واحد پتروشیمی اعلام نمود. بر طبق گزارش خبرگزاری فارس، حال چهار تن از زخمی شدگان این حادثه به شدت وخیم ‏است و احتمالاً بر تعداد کشته شدگان افزوده خواهد شد. خبرگزاری مهر به نقل از رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان خوزستان اعلام نمود، بر اثر این حادثه که حدود ساعت چهار بعد از ظهر رخ داد،٣ نفر کشته و ١۵ تن دیگر مصدوم شده‌اند که مجروحین به بیمارستان سوختگی طالقانی اهواز منتقل گشته‌اند. اگر چه جزئیات این حادثه دردناک و تعداد دقیق کشته شدگان روشن نشده است، اما آمارهای متفاوت و همچنین تصویری که از این آتش‏ سوزی در سایت خبرگزاری فارس انتشار یافته است، نشان‏ دهنده ابعاد وسیع آتش‏ سوزی ناشی از نشت و انفجار گاز است و شمار تلفات جانی و یا کارگران حادثه دیده احتمالاً بیشتر از آن  چیزی‏ ست که تاکنون اعلام شده است.

این نخستین بار نیست که کارگران ایران در اثر انفجار و آتش سوزی و حوادث دیگری نظیر آن جان را خود را از دست می‌دهند و یا به سختی مجروح و دچار نقص عضو می‌شوند. روزی نیست که کارگری در این کارخانه یا آن واحد تولیدی دچار سانحه و قربانی سودپرستی سرمایه‌داران نشود. یک روز انفجار کوره کارخانه فولاد غدیر یزد ١۸ کارگر را به ذغال تبدیل می‌کند، روز دیگر آتش سوزی در پالایشگاه شازند دست کم جان ۴ کارگر را می‌گیرد، روز بعد در اثر ریزش معدن و انفجار و آتش ‏سوزی کارخانه آلیاژگستر قشم ده‌ها کارگر کشته و مصدوم می‌شوند و امروز آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر دست کم ۴ کشته و ١۴ مصدوم برجای می‌گذارد.

در جمهوری اسلامی جان کارگر هیچ ارزشی ندارد. ایمنی شرایط و محیط کار و استانداردهای بین‌الملی، تقریباً در هیچ مؤسسه و کارخانه‌ای رعایت نمی‌شود و به همین دلیل حوادث ناشی از کار و سوانحی که منجر به مرگ و نقص عضو کارگران می‌شود بسیار بالاست. سرمایه‌داران به منظور تشدید استثمار و افزایش سود، تا آنجا که می‌توانند از صرف هرگونه هزینه برای تأمین وسائل ایمنی محیط کار امتناع می‌ورزند و هیچ ارگان و نهادی نیز بر کار آنها کنترل و نظارت ندارد.

حوادث فزاینده ناشی از کار و مرگ پی درپیِ کارگران در حین کار، به خاطر شرایط بسیار ناامنی ‏ست که نظام سرمایه‌داری جمهوری اسلامی بر کارگران تحمیل نموده است. سرمایه‌داران برای افزایش سودها و کاهش هزینه‌ها، حاضر نیستند برای تأمین امنیت محیط کار هزینه کنند. آنها هزینه تأمین امنیت محیط کار را یک هزینه سربار تلقی می‌کنند که سودی برایشان نمی‌آورَد و کارگران را آگاهانه در شرایطی نا امن و مرگ‏بار به کار وامی‌دارند. سرمایه‌داران به قیمت جان کارگران بر سودهای خود می‌افزایند و در اصل، کارگران را قربانی سود پرستی خود می‌سازند. جز نظام سرمایه‌داری، جز سرمایه‌داران و جز رژیم ضد کارگری جمهوری اسلامی کس دیگری مسئول مرگ کارگران نیست!

مرگ برنظام سرمایه‌داری

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان (اقلیت)

۱۳ مرداد ۱۳۹۱

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.