علیه طرح یکسان سازی پوشش، متحدانه به مقابله برخیزیم

شروع تابستان و آغاز فصل گرما همواره با تشدید سرکوب زنان در جامعه همراه است. جمهوری اسلامی با تحمیل حجاب اجباری و سلب حق آزادی پوشش، حقوق دمکراتیک زنان ایران را به بی رحمانه ترین شکل ممکن لگدمال کرده است. طی بیش از سه دهه، زنان ایران در معرض شدیدترین تبعیض جنسیتی، بی حقوقی محض، ستم و فشار مضاف قرار گرفته‌اند. حکومت اسلامی با وضع قوانین و مقررات ارتجاعی و با ایجاد موانع، محدودیت‌ها و تضییقات مختلف، زنان را از ابتدایی‌ترین حقوق دمکراتیک، مدنی و انسانی شان محروم و آنان را به یک شهروند درجه دو تبدیل نموده است
حاکمان اسلامی زیر لوای پوشش اجباری، نه تنها شدیدترین فشارها را بر زنان کشور تحمیل کرده اند بلکه، هر ساله با شروع فصل گرما، دامنه سرکوب و تعرض به زنان و مردان کشور را تشدید هم می کنند.
راه‌اندازی ژورنال اسلامي، اجراي قانون مد و لباس اسلامي از جمله طرح هایی است که رژیم ارتجاعی حاکم بر ایران تحت عنوان فاز جدید پوشش اسلامی در صدد اجرا و تحمیل آن بر بخش هایی از جامعه است.  تحرکات دستگاه‌های اجرايي از وزارت ارشاد گرفته تا وزارت علوم برای يک‌دست کردن و اسلامي کردن پوشش زنان و مردان، حداقل در دستگاه اجرايي و زير مجموعه آن نشان مي‌دهد که ارتجاع حاکم بر ایران تحت عنوان ترویج عفاف و حجاب وارد فاز جدیدی از سرکوب های اجتماعی شده‌است. طبق اظهار نظر مسئولان وزارت کشور، فاز اول طراحي لباس فرم و مشاغل، قرار است برای گروه‌های اصلي نظير گروه‌های کارمندی، کارگری، کادر بيمارستان‌ها، مهمان‌داران و پرسنل شرکت‌های هواپيمايی، بانک‌ها و دانشجويان انجام گیرد.
در همین رابطه علی رضا افشار، قائم مقام وزير کشور در تازه‌ترين اظهارنظر خود با ایسنا، درباره اسلامي کردن پوشش زنان و مردان کشور می گوید:  در دسته‌بندی براي انجام مسئوليت‌ها در حوزه حجاب و عفاف، دستگاه‌ها به سه گروه تقسيم شده‌اند و وظيفه اصلی به عهده دستگاه‌هايی همچون آموزش و پرورش، صدا و سيما، وزارت علوم، وزارت ارشاد و سازمان تبليغات اسلامی گذاشته شده‌است.  قائم مقام وزير کشور جمهوری اسلامی در ادامه افزوده است: همه دستگاه‌ها بايد همكاری و هماهنگي لازم را با يكديگر در اين رابطه داشته باشند. و مسلم است که کاربرد استفاده از همه نیروها، بکارگیری نیروهای انتظامی، پلیس، اطلاعات، نیروهای بسیج و همه اراذل و اوباش جمهوری اسلامی در امر پیشبرد تشدید سرکوب در جامعه است. و این درشرایطی است که پیش از این در اردیبهشت ماه گذشته نیز ساجدی نیا رئیس پلیس تهران ، از آغاز دور جدید برخورد با “بدپوششان” و “پدیده بدپوششی” خبر داده بود.

کارگران، زحمتکشان، دانشجویان، زنان و مردان مبارز

جمهوری اسلامی هم اکنون در وخیم ترین موقعیت حاکمیت سی و سه ساله خود قرار دارد. از یک طرف با نارضایتی شدید مردم  مواجه است و از  طرف دیگر تشدید کشمکش های درونی همراه با تشدید هر روزه بحران های سیاسی، اقتصادی رژیم را در تنگنای بیشتری قرار داده است. در عرصه خارجی نیز، تشدید تحریم ها و بحران نزاع هسته ای جمهوری اسلامی با سازمان بین المللی انرژی اتمی، اتحادیه اروپا و گروه کشورهای موسوم به پنج بعلاوه یک، به مرحله تعیین کننده ای رسیده است.
در چنین وضعیتی و بر اساس تجارب گذشته، تشدید سرکوب های اجتماعی همواره اصلی ترین سیاست رژیم در جامعه بوده است. جمهوری اسلامی با پیشبرد اجرای چنین طرح های ارتجاعی علاوه بر تشدید اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان، در صدد است تا با امنیتی کردن محیط های اجتماعی، فضای وحشت و ارعاب را در کل جامعه گسترش دهد. باید این سیاست ارتجاعی و سرکوبگرانه رژیم را درهم شکست.
سازمان فدائیان اقلیت ضمن محکوم کردن شدید این اقدامات ارتجاعی جمهوری اسلامی علیه زنان و مردان، توده های وسیع مردم را به مقابله جدی با سیاست های سرکوبگرانه رژیم فرا می خواند. تنها با مقاومت، ایستادگی و مقابله گسترده و همگانی زنان، کارگران، دانشجویان و توده های زحمتکش جامعه است که می توان رژیم ارتجاعی و ضد زن حاکم بر ایران را به عقب نشینی وادار کرد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرارباد حکومت شورایی
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فداییان (اقلیت)
۱٧ خرداد ١٣۹١
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.