از کارگران ایران حمایت کنیم

به‌فراخوان ۵ سندیکای کارگران فرانسوی، روز ۶ ژوئن، از ساعت ١٢ تا ١۴ در شهر ژنو، در میدان ملل و در برابر مقر سازمان جهانی کار در این شهر، تجمعی در حمایت از کارگران ایران برگزار می‌گردد. این تجمع در اعتراض به نداشتن حق اعتصاب، تظاهرات و تشکل و با خواست آزادی کارگران زندانی، حق ایجاد تشکل‌های مستقل و حضور نمایندگان واقعی کارگران در سازمان جهانی کار برگزار می‌شود.

کارگران ایران در وضعیت دشواری بسر می‌برند. روزانه کارگران بسیاری به بهانه‌ی رکود از کار اخراج می‌گردند، بدون آن‌که هیچ نهاد و تشکل دولتی و یا کارگری از آن‌ها حمایت کند. دستمزدهای ناچیز، کارگران را عموما به زیر خط فقر رانده و وضعیت معیشتی دشواری برای آن‌ها رقم زده است. به‌دلیل نبود تشکل‌های کارگری، کارگران قادر به دفاع از منافع و حقوق خود نیستند و این در حالی‌ست که کارفرمایان دارای همه گونه تشکل هستند. در ایران کارگران حتا از برگزاری مراسم اول ماه مه روز جهانی کارگر محروم بوده و در صورت برگزاری آن دستگیر و به دادگاه فرا خوانده می‌شوند.

هم اکنون تعدادی از کارگران به جرم دفاع از حقوق کارگران، تلاش برای آگاهی آن‌ها و ایجاد تشکل کارگری در زندان بسر می‌برند. رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه، شاهرخ زمانی عضو هیات موقت بازگشایی سندیکای نقاشان، محمد جراحی کارگر اخراجی عسلويه و عضو کميته پيگيری ايجاد تشکلهای کارگری، عليرضا اخوان فعال کارگری و عضو کانون مدافعان حقوق کارگر، اسعد (بهنام) ابراهيم زاده کارگر سابق کارخانه پارسیان لوله و فعال کارگری و حقوق کودکان، مهدی فرحی شانديز معلم حق تدريسی و از فعالين کارگری، فریبرز رئیس‌دانا اقتصاددان و عضو کانون مدافعان حقوق کارگر و ذبيح‌الله باقری کارگر کارخانه فولاد مبارکه اصفهان از جمله کسانی هستند که به دلیل فعالیت‌های خود در راستای حمایت از حقوق کارگران هم‌اکنون در زندان بسر می‌برند.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) در دفاع از حقوق کارگران ایران، ضمن حمایت از این تجمع، همه‌ی ایرانیان آزادی‌خواه، مبارز و عدالت‌جو را به شرکت در این تجمع اعتراضی دعوت می‌نماید.

پیروز باد مبارزات کارگران ایران

زنده باد همبستگی بین‌المللی کارگران

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

سی و یکم ماه مه ٢٠١٢

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.