برگزاری مراسم چهل‌ویکمین سال‌گرد حماسه‌ی سیاهکل در آمستردام

19bahman_amsterdamروز شنبه ٢٩ بهمن‌ماه، به میزبانی فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) در هلند، مراسمی به‌مناسبت چهل‌ویکمین سال‌گرد حماسه‌ی سیاهکل‌ در آمستردام و با حضور فعالانه‌ی جمعی از فعالین و هواداران جنبش چپ و سازمان فدائیان (اقلیت) برگزار گردید.

در ابتدا بیانیه‌سازمان به این مناسبت توسط رفیق مجری قرائت گردید و سپس به‌دعوت وی، شرکت‌کننده‌گان در مراسم در ستایش حماسه‌ی سیاهکل و تمامی جان‌فشانان راه آزادی و سوسیالیسم یک دقیقه کف زدند.

سپس رفیق محمدتقی سید‌احمدی از رفقای باقیمانده از گروه احمدزاده – پویان که ٧ سال را در زندان شاه سپری کرد، در مورد حضور کارگران مبارز در جنبش فدایی سخنرانی نمود. رفیق محمد با اشاره به اسامی کارگران فدایی در هنگامه‌ی تشکیل سازمان و نیز سال‌های اولیه حضور سازمان در جنبش چپ، به گوشه‌ای از تجارب خود در محیط‌های کارگری قبل از پیوستن به جنبش فدایی و در نهایت تاثیر این تجارب در پیوستن رفیق به گروه رفقا احمدزاده – پویان مطالبی عنوان نمود. پس از سخنرانی رفیق محمد‌تقی سیداحمدی، ابتدا یکی از رفقای حزب کمونیست ایران – کمیته هلند پیامی این کمیته را به‌مناسبت این روز خواند، سپس هنرمند جوان سارا تبریزی ابتدا چند شعر از سروده‌های خود از جمله شعری در مورد خاوران را خواند و سپس با رقص اعتراض به  هنرنمایی پرداخت که مورد توجه و استقبال رفقای شرکت‌کننده قرار گرفت.

در بخش دوم برنامه نیز رفیق اعظم نوری از فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) با موضوع “تحریم، خطر جنگ و وظایف کمونیست‌ها” به سخنرانی پرداخت و مواضع سازمان در این موارد را تشریح نمود. سپس وقت و تریبون در اختیار رفقای شرکت‌کننده قرار گرفت تا به طرح سوال و نظرات خود بپردازند. به رغم محدودیت وقت، در دو دور توانستند تعدادی از رفقای شرکت‌کننده سوال و نظرات خود را مطرح کنند که به رفیق سخنران نیز این امکان داده شد تا هر دور به سوالاتی که از وی شده بود، جواب دهد. در این سخنرانی و بخش گفت‌وشنود، رفیق اعظم نوری در سخنان خود بر ضرورت اتخاذ سیاست مستقل کمونیست‌ها در برابر خطر جنگ با شعار نه به جنگ و نه به جمهوری اسلامی تاکید کرد و بیان نمود که برای تحقق این شعار تنها یک راه وجود دارد و آن هم سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری حکومت شورایی است. وی در این رابطه تفکرات انحرافی که در عمل با شعار مبارزه با امپریالیسم به دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی کشیده می‌شوند را نقد کرده و این تفکر را نتیجه‌ی درک نادرست آن‌ها از مفهوم امپریالیسم دانست و گفت: “امپریالیسم هم اکنون نیز در ایران حضور دارد. با سیاست‌های اقتصادی حکومت، با سرکوب کارگران و زحمت‌کشان، این‌ها همه سیاست‌های امپریالیسم و سرمایه‌داری جهانی است که توسط حکومت اسلامی اجرا می‌شود”. وی در راستای تبلیغ، و سازماندهی کارگران و زحمت‌کشان براساس سیاست “سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری حکومت شورایی” بر ضرورت همگرایی هرچه بیشتر نیروهای چپ و کمونیست در شرایط حساس کنونی و در داخل و خارج کشور تاکید نمود. در پایان نیز موسیقی زنده توسط چند تن از رفقا اجرا شد، دکلمه‌ی “زنان سیاهکل” نیز در این بخش توسط دو رفیق انجام شد. در لابلای برنامه نیز رفیق مجری سروده‌هایی را از زنده یاد شاملو در ستایش حماسه سیاهکل و رفیق احمد زیبرم برای رفقای شرکت‌کننده خواند.

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – هلند

POST A COMMENT.