گزارش برگزاری مراسم سیاهکل توسط میز کتاب کپنهاک در دانمارک

dk_siyahkalمراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه سیاهکل، امسال در کپنهاک در مرکز شهر در مکانی که در بین ایرانیان بنام سالن سیاهکل معروف می‌باشد در روز شنبه ١١ فوریه با حضور حدود ۳۰ نفر برگزار گردید.

سالن این مراسم با عکس رفقای جان‌فشانده سیاهکل تزئین گردید. میز کتاب دمکراتیک همراه با کتاب‌های مختلف جنبش چپ و آثاری از آموزگاران جنبش جهانی کارگری توسط رفقای میز کتاب کپنهاک و در کنار آن میز سیاسی و نشریات سازمان فدائیان اقلیت همراه با آرم و پرچم سازمان توسط رفقای فعال سازمان در دانمارک گذاشته شد.

برنامه با صحبت کوتاهی توسط رفیق مسئول جلسه و به احترام رفقای جان‌فشان حماسه سیاهکل با یک دقیقه کف زدن به صورت ایستاده شروع شد.

در ادامه جلسه یکی از رفقای فعال سازمان فدائیان اقلیت در مورد جنبش سیاهکل و تاثیر آن در جنبش کمونیستی ایران صحبت نموده و پس از آن یکی دیگر از رفقای میز کتاب کپنهاک در مورد جنبش سیاهکل و مقایسه آن با جنبش‌های همزمان خود صحبت نمودند.

مراسم با نمایش فیلمی بنام شرایطی که سیاهکل بر بستر آن شکل گرفت به اجرا در آمد. این فیلم توسط  رفقای فعال رادیو دمکراسی شورائی تهیه و تنظیم شده بود.

پیام سازمان فدائیان اقلیت به مناسبت گرامی داشت چهل و یکمین سالگرد حماسه سیاهکل که در آن از مبارزات قهرمانانه رفقای سیاهکل تجلیل و یاد و خاطر آن‌ها و ادامه راهشان و اهداف‌شان تاکید شده بود، توسط یکی از رفقا قرائت گردید.

سپس یکی از رفقای کمیته خارج حزب کمونیست ایران در دانمارک، در رابطه با سالگرد جنبش سیاهکل، پیام حزب به رفقای سازمان فدائیان اقلیت را قرائت نمودند. در ادامه مراسم تعدادی از رفقا اشعاری را دکلمه نمودند. مراسم با سرود انترناسیونال به پایان رسید.

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – دانمارک

فوریه ۲۰۱۲

POST A COMMENT.