برگزاری مراسم یادمان جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم در ونکوور(کانادا)

در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ مراسمی با نام و یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم توسط کمیته یادمان در ونکوور که متشکل از فعالین جریانات چپ و سوسیالیست و نیز نیروهای منفرد است، در کتابخانه مرکزی این شهر برگزار گردید.

برنامه با خوش‌آمد گویی، اعلام برنامه و سپس با یک  دقیقه دست زدن به یاد و در بزرگداشت همه جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم شروع شد. سپس، پیام کمیته توسط  یکی از اعضای آن قرائت و به دنبال آن چند ویدئو کلیپ برای حاضرین به نمایش درآمد که به یاد و به پاس جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم تهیه شده بودند.

در قسمت بعدی برنامه، مرسده قائدی، زندانی سیاسی سابق و از خانواده جانباختگان و از فعالین جنبش دادخواهی، به عنوان مهمان برنامه از انگلیس، سخنرانی خویش را آغاز نمود.

مرسده در خصوص اهمیت جنبش دادخواهی مادران خاوران و کلا تجارب موفقیت‌آمیز جنبش دادخواهی در اقصا نقاط جهان، به‌خصوص تجارب مادران میدان مائو در آرژانتین و مادران دادخواهی شیلی صحبت کرد. در ابتدا سخنرانی وی، ویدئوهایی از پیام‌های همبستگی این مادران با جنبش دادخواهی مادران خاوران به نمایش درآمد.

بعد از استراحتی کوتاه، اجرای زنده ترانه سرودها توسط هنرمندان این مراسم رفقا (رز،محسن واردوان) شور و شوق فراوان شرکت کنندگان را به دنبال داشت. آنان همصدا و همراه با هنرمندان، به اجرای ترانه سرودهای انقلابی پرداختند.

پایان پخش این برنامه میزگردی با شرکت هشت تن از زندانیان سیاسی سابق، از دهه‌های شصت، هفتاد و هشتاد بود که هر کدام این رفقا گوشه‌هایی از خاطرات خود در زندان را با شرکت کنندگان در مراسم در میان گذاشتند.

پنلی نیز با موضوعات گوناگون از قبیل، مسئله توابین و بریدگان، خانواده‌های زندانیان سیاسی و مشکلات آنان، ریاکاری به اصطلاح اصلاح‌طلبان حکومتی و دو رویی آنان، و انواع شکنجه‌های روحی و جسمی برگزار شد. این پنل با استقبال زیاد جمع حاضر در سالن روبرو گشت  که به دفعات متوالی رفقا در پنل را مورد تشویق قرار دادند.

گزارش از فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) ونکوور- کانادا

۲۲‌سپتامبر ۲۰۱۸

POST A COMMENT.