اقدامات جدید جمهوری اسلامی برای نفوذ در میان ایرانیان مقیم خارج کشور

ایرانیان مبارز، نیروهای انقلابی، فعالین و هواداران سازمان!
اخیرا جمهوری اسلامی علاوه بر شگردهایی که تاکنون برای شناسایی مخالفین به کار می‌برده، به اقدامات وسیع‌تر و جدیدتری دست زده است. این اقدامات بخشی از سیاست‌هایی‌ هستند که وزارت امور خارجه ایران پس از اعتراضات سال ۱۳۸۸ در دستور کار خود گذاشته است.
جذب ایرانیان از طریق ارائه خدمات فرهنگی، برگزاری کلاس زبان فارسی، کمک به آن‌ها در برگزاری مجالس جشن و مراسم ختم و سوگواری بستگان، برگزاری جلسات مددکاری برای ارائه خدمات روان‌درمانی، تخفیف بلیط هواپیما به دانشجویان ایرانی و کمک مالی به گروه‌های مسلمان غیر ایرانی مقیم اروپا از جمله فعالیت‌هایی هستند که سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف به ویژه در اروپا به آن مشغولند تا از این طریق در میان ایرانیان نفوذ کنند.
در دهه‌های گذشته نفوذ در میان سازمان‌ها  و گروه‌های اپوزیسیون هدف اصلی رژیم جمهوری اسلامی بود. اما با پیوستن بخش وسیعی از ایرانیان مقیم خارج به اعتراضات ضد دولتی به ویژه در تابستان ۱۳۸۸، جمهوری اسلامی می‌کوشد تا از طریق نفوذ در میان ایرانیان مخالف اما غیر متشکل و سازمان نیافته، اطلاعات وسیع‌تری جمع‌آوری کند.
در برلین،  سفارتخانه ایران در آلمان کلاس‌های فارسی دائر کرده که در آن ایرانیان و غیر ایرانیان علاقمند به فراگیری زبان فارسی مجانا حضور می‌یابند. اعلام شده است که زنان می‌توانند بدون حجاب در این کلاس‌ها حاضر شوند. در هلند جلسات مشاوره‌ای برای ایرانیان  برپا می‌شود که یک زن روانشناس از سوی سفارت برای این کار در نظر گرفته شده است. به دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج آمده‌اند، بلیط‌های رفت و برگشت به  ایران با تخفیف‌های ۶۰ درصدی  داده می‌شود. در مقابل دانشجویان باید فرم‌های ۶ صفحه‌ای پر کنند و رفت و آمدشان با ایرانیان و غیر ایرانیان ساکن در شهر محل تحصیل خود را ذکر کنند. اخیرا نیز سفیر ایران در آلمان در تلویزیون ایران در تشریح سیاست سفارتخانه‌های ایران در میان ایرانی‌ها از آن‌ها دعوت به عمل آورده تا در خارج کشور تشکل‌های مختلف غیر دولتی تشکیل دهند. او وعده داده است که سفارتخانه‌های ایران کمک‌های لازم مالی و معنوی را برای دائر کردن این سازمان‌ها اختصاص خواهند داد.
ایرانیان مبارز، نیروهای انقلابی، فعالین و هواداران سازمان!
این‌ها تنها نمونه‌هایی از اقداماتی‌ هستند که سفارتخانه‌ها برای نفوذ در میان ایرانیان به کار می‌برند تا از یک سو به جمع‌آوری اطلاعات بپردازند و از سوی دیگر جو ترس و بی‌اعتمادی را در میان ایرانیان حاکم سازند.
تنها با مبارزه متحد و پی گیر می توان در مقابل این سیاست ها ایستاد و رژیم و مراکز وابسته به آن را به عقب نشینی واداشت. یکی از نمونه های مبارزه موفق در مقابل این سیاست‌ها،  اعتراض متحد  و گسترده ایرانیان آزاده در  کاناداست.  جمهوری اسلامی طی سال های گذشته سعی کرده  علاوه بر سفارتخانه خود در اتاوا در شهرهای دیگر این کشور نیز کنسولگری باز کند. اما مبارزه متحد ایرانیان مانع از این امر گردیده و گشایش کنسولگری  ایران در کانادا منتفی گشته است. این نمونه نشانگر هشیاری و فعالیت اپوزیسیون انقلابی است که نگذاشتند رژیم مراکز دیگری به سایر مراکز جاسوسی موجود خود اضافه نماید.
ایرانیان مبارز، نیروهای انقلابی، فعالین و هواداران سازمان!
با افشای این سیاست‌ها، راه را بر اقدامات جاسوسی سفارتخانه‌های ایران و نفوذ در بین ایرانیان ببندید و گروه‌ها و تجمعات ساخته و پرداخته سفارتخانه‌های ایران را افشا کنید.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)
۲۰ ژانویه ۲۰۱۲ (۳۰ دی ماه ۱۳۹۰)

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.