گزارش‌هایی از اکسیون ۵ نوامبر برای آزادی فعالین کارگری و زندانیان سیاسی

فرانکفورت

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) در فرانکفورت به همراه نیروها و فعالین سیاسی چپ در فرانکفورت در راستای مبارزه برای آزادی فعالین کارگری و زندانیان سیاسی در ایران، اکسیونی را در ۵ نوامبر برگزار کردند. کمیته برگزاری با برپایی میز کتاب، نمایشگاه عکس و هم‌چنین انتشار یک اطلاعیه به زبان آلمانی، ضمن محکوم کردن سرکوب، دستگیری و زندانی کردن فعالین جنبش کارگری، رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی را در افکار عمومی هر چه بیش‌تر افشا کرد و خواستار آزادی فعالین کارگری و کلیه زندانیان سیاسی شد.

هم‌زمانی و هم‌مکانی این اکسیون با اعتراضات هفته‌های اخیر صدها شهروند آلمانی و غیر آلمانی علیه بانک‌ها و مؤسسات مالی بزرگ سبب شد این اکسیون با موفقیت و استقبال توده‌های تظاهرکننده مواجه شود.

آمستردام

روز شنبه ۵ نوامبر، جمعی از فعالین سازمان فداییان اقلیت در هلند به همراه فعالین حزب کمونیست، حزب کمونیست کارگری، اتحاد کمونیسم کارگری و برخی دیگر از فعالین سیاسی و ترقی‌خواهِ هلند، در شهر آمستردام و در پی فراخوان برخی از سازمان‌های سیاسی دست به تجمع زدند.

تجمع‌کننده‌گان با سردادن شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، کارگر زندانی آزاد باید گردد به دو زبان هلندی و فارسی، همبسته‌گی خود را با کارگران و دیگر زندانیان سیاسی اعلام نمودند. این تجمع که با حضور حدود ۵۰ نفر در مرکز شهر آمستردام (بورس پلاین) برگزار شد، توانست به‌‌خوبی نظر تعداد قابل توجه‌ای از مردم از جمله برخی از تجمع‌کننده‌گان جنبش ۹۹ درصد را که در “بورس پلاین” چادر زده‌اند، به خود جلب نماید.

فعالین سازمان فداییان اقلیت – هلند، در پی فراخوان کمیته خارج از کشور سازمان برای شرکت در اعتراضات ۵ نوامبر و برای حفظ اتحاد عمل با دیگر نیروهایی که اعلام تظاهرات به این مناسبت کرده بودند، در این اعتراض فعالانه شرکت نمودند.

لندن

در روز ۵ نوامبر، به دعوت جریانات و سازمان‌های سیاسی چپ، از جمله کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)، اکسیونی در لندن در حمایت از کارگران ایران و با خواست آزادی فعالین کارگری و زندانیان سیاسی برگزار شد.

این اکسیون از سوی شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران، اتحاد بین‌المللی در حمایت از کارگران در ایران سازماندهی شده و در میدان اصلی لندن با برپایی میز اعلامیه و نمایشگاه عکس و حضور تعدادی از ایرانیان برگزار شد.

پس از آن تعدادی از شرکت‌کنندگان در اکسیون به جلوی تلویزیون بی بی سی فارسی رفته و به تظاهرات خود ادامه دادند.

دانمارک

بنا به فراخوان کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت)، مبنی بر برگزاری حرکت‌های اعتراضی علیه رژیم جمهوری اسلامی و برای آزادی فعالین کارگری و زندانیان سیاسی، فعالین و هواداران سازمان روز شنبه ۵ نوامبر، از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر، به همراه سایر نیروهای چپ و آزادی‌خواه، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی، تظاهراتی را برگزار کردند. در این تظاهرات ده‌ها نفر شرکت داشتند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و در جهت آزادی زندانیان سیاسی و حمایت از کارگران و زحمتکشان سر دادند.

POST A COMMENT.