فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – دانمارک: رفیق بهزاد ختائی نیز از کنار ما رفت

با کمال تاسف مطلع شدیم که رفیق بهزاد عزیز، سحرگاه روز سه‌شنبه ١٨ اکتبر در بیمارستانی درشهر کامپالا پایتخت کشور اوگاندا پس ازنبردی طولانی با بیماری سرطان درگذشت و  همه ما را در اندوهی عظیم   فرو برد. رفیق بهزاد متولد ۱۳۳۷ در شهر تبریز بود و پس از قیام سال ٥٧  به صفوف انبوه هواداران سازمان چریکهای فدائی خلق ایران پیوست. رفیق در این دوران به شغل معلمی در یکی از دهات اطراف تبریز مشغول شده و در مقطع انشعاب عظیم سازمان (اقلیت – اکثریت)، خط انقلابی اقلیت را پذیرفته و پس از آن همواره یکی از مدافعین سرسخت و مبلغ این خط بوده و پیگیرانه جنایات رژیم جمهوری اسلامی و در کنار آن خیانت‌های اکثریت و حزب توده را افشا می‌نمود.

رفیق در اواسط سال ۱۹۸۴ به اجبار از ایران خارج شده و به عنوان پناهنده به کشور دانمارک آمده و از بدو ورود به همراه دیگر رفقا بلافاصله تشکل هواداری سازمان در دانمارک را تشکیل داده و به عنوان یکی از فعالین صادق به مواضع سازمان در کنار دیگر رفقا فعالیت نمود. رفیق بهزاد از سال ۱۹۹۳ از فعالیت مستقیم با سازمان کناره‌گیری نمود.

او پس ازپایان تحصیلات دانشگاهی در رشته “رشد و توسعه جهانی” در دانمارک، به علت علاقه شدید به کار و کمک در مناطق بحرانی بخصوص در قاره آفریقا به مدت حدود ۱۲ سال با سازمان دانمارکی MS (همکاری بین مردم ملل) و پس از آن با صلیب سرخ جهانی در کشورهای سودان، اتیوپی و اوگاندا همکاری نمود. در طول این مدت، رفیق مددکار پناهجویان  وآوارگان بوده و در جهت اجرای پروژه‌های توسعه و سازندگی در مناطق فقیر در کشورهای یاد شده آفریقائی نقش بسزائی داشت.

بار دیگر یاد او را گرامی داشته و صمیمانه‌ترین همدردی و احترام خود را به همسر، فرزند، خانواده و دوستان رفیق تقدیم می‌کنیم. به مناسبت تجلیل از تلاش‌ها و مبارزات رفیق و گرامیداشت یاد و خاطره او، مراسمی از سوی رفقا و دوستان وی در روز ۶ نوامبر در شهر کپنهاگ دانمارک برگزار می‌شود.

یاد رفیق بهزاد را گرامی می‌داریم.

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – دانمارک

POST A COMMENT.