یورش وحشیانه به تظاهرات مردم ارومیه و تبریز را محکوم می کنیم

هزاران نفر ازجوانان و مردم شهرهای ارومیه و تبریز روز شنبه دوازدهم شهریور ماه در اعتراض به بی مسئولیتی حکومت در قبال خشک شدن دریاچه ارومیه و بی توجهی  رژیم به خواست مردم  در این  زمینه ، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و وسیعاً دست به تظاهرات زدند.

 نیروهای امنیتی و سرکوب که از صبح روز شنبه به صورت آماده باش در سطح شهرهای ارومیه و تبریز حضوریافته بودند به صفوف اعتراض کنندگان یورش بردند. این یورش وحشیانه در خیابان‌های مطهری و طالقانی ارومیه که جمعیت زیادی در آن گرد آمده بود، به درگیری انجامید و یک دستگاه موتورسیکلت متعلق به نیروهای امنیتی به آتش کشیده شد. اعتراض کنندگاه با آتش زدن سطل زباله و ایجاد راه بندان تا ساعت ها خیابان را در اختیار خود گرفتند. تظاهرات و درگیری‌ها به سرعت به سایر مناطق  وخیابان های ارومیه  ازجمله خیابان های عطایی، منتظری، عسگرآبادی، بازارباش و دروازه زنجیر نیز کشیده شد. در اثر یورش های وحشیانه مزدوران که باشلیک پی درپی گلوله های پلاستیکی وگلوله های رنگی و پرتاب گاز اشک آور همراه بود، شمار زیادی از مردم زخمی و شماری نیز بازداشت شده اند.

درتبریز نیز صفوف اعتراض کنندگان مورد یورش نیروهای ضد شورش و موتور سواران قرار گرفت . سرکوبگران با شلیک گلوله های پلاستیکی وپرتاب گاز اشک‏آور در خیابان راسته کوچه، اطراف خیابان دارایی ، مقابل استانداری، سه راه امین و خیابان فردوسی با مردم درگیر شدند. خبر های انتشار یافته حاکی از آن است که در تبریز بیش ۶٠ نفر از مردم دستگیر شده اند.

رژیم سرکوبگرجمهوری اسلامی با ایجاد اختلال در اینترنت و قطع اس ام اس تلاش کرد از انعکاس خبر تظاهرات توده ای جلو گیری به عمل آوَرَد. سپس با استقرار وسیع نیروهای مزدور خود در این شهر ها ، رژه موتور سواران و به پرواز در آوردن هلی کوپتر، سعی نمود جو رعب و وحشت ایجاد کند و فضای امنیتی و جو خفقان در این شهر ها  را تشدید نموده است . جو خفقان و امنیتی شدید، تعقیب و پی گرد و دستگیری ها به سایر شهر های آذربایجان از جمله سلماس، میاندوآب و مراغه  نیزسرایت نموده  و٢٠ تن از مردم این شهر ها نیزبازداشت شده اند.رژیم جمهوری اسلامی که از هر گونه تجمع و اعتراض توده ای وحشت دارد باردیگر علیه مردم به خشونت و قهر متوسل گردید. جمهوری اسلامی با یورش وحشیانه و سرکوب جوانان و مردم ارومیه و تبریز بار دیگر نشان داد که حتا تحمل یک تظاهرات مسالمت آمیز را نیز ندارد.

سازمان فدائیان(اقلیت) حق تجمع و تظاهرات را از حقوق اولیه مردم ارومیه و تبریز  و همه مردم ایران می داند و از آن دفاع می کند.

سازمان فدائیان( اقلیت) یورش وحشیانه مزدوران به صفوف مردم ارومیه و تبریز، ضرب وشتم وبازداشت آن ها را قویاً محکوم می کند و خواستار آزادی فوری  و بی قید و شرط همه ی دستگیر شدگان است.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان( اقلیت)

١٣ شهریور ۹٠

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.