هجوم شبانه به منازل کارگران صنایع فولاد و بازداشت بیش از ده کارگر را شدیداً محکوم می‌کنیم

در نهمین روز اعتصاب متحدانه، تجمعات پرشور در مقابل استانداری خوزستان و راه‌پیمائی کارگران گروه ملی صنایع فولاد در سطح شهر اهواز، نیروهای انتظامی و سرکوب، شبانه به منازل تعداد زیادی از کارگران یورش بردند و بیش از ده تن از کارگران معترض را بازداشت نموده و به زندان مرکزی اهواز منتقل کردند. حمله وحشیانه به کارگران و بازداشت آن‌ها در شب گذشته، در حالی صورت می‌گیرد که بیش از چهار هزار کارگر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز بیش از سه ماه دستمزد معوقه دارند و در عین حال حق سنوات و عیدی و پاداش پایان سال آن‌ها نیز پرداخت نشده است. پس از هشت روز اعتصاب و تجمع، دو روز پیش فقط دستمزد آذر ماه کارگران به آن‌ها پرداخت شد.

کارگران آگاه و مبارز صنایع فولاد اهواز چندین روز متوالی در مسالمت‌آمیزترین شکل ممکن دست به تجمع زدند و بارها و بارها خواست‌های خود را مطرح کردند، اما کسی به خواست‌ها و اعتراضات کارگران توجه نکرد.

کارگران با سر دادن شعارهای متنوع و گوناگون از جمله شعار “حقوق به ما نمیدن- مرگ برآمریکا” و “درود بر ستمگر- مرگ بر کارگر”، دولت مستبد حاکم را به مسخره گرفتند و در عین حال با شعارهایی چون “این همه بی‌عدالتی- هرگز ندیده ملتی”، “سفره ما خالیه- ظلم و ستم کافیه” سعی کردند شمه‌ای از وضعیت معیشتی خود را بیان کنند، اما باز هم کسی به آن‌ها توجه نکرد.

کارگران حق داشتند اگر شعار دادند: “استاندار بی‌عرضه- نمی‌خوایم نمی‌خوایم”، “عرضه کار ندارین- پُست ‏و کنار بزارین”، “حسین حسین شعارشه- دزدی افتخارشه”!

کارگران صنایع فولاد اهواز، امروز جمعه یازده اسفند، تصمیم داشتند در مصلای اهواز تجمع کنند. به دنبال ممانعت از ورود آن‌ها به مصلای این شهر، کارگران شعار دادند، “امام جمعه به گوش باش – ما کارگریم نه اوباش” و به تجمع اعتراضی برای آزادی رفقای خود ادامه دادند.

دستگاه حکومتی از بیم گسترش اعتصاب و راه‌پیمائی کارگران صنایع فولاد اهواز به سایر واحدهای تولیدی و خدماتی استان خوزستان، طبق معمول به قهر و سرکوب کارگران متوسل شد. علاوه بر بازداشت بیش از ده کارگر اعتصابی توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، پی‏گرد و تعقیب و پرونده‌سازی برای بسیاری دیگر از کارگران را نیز آغاز کرده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) بازداشت کارگران گروه ملی فولاد اهواز، تعقیب و پی‏گرد و پرونده سازی علیه آن‌ها را قویاً محکوم می‌کند و خواستار آزادی فوری و بی‏ قید و شرط بازداشت‌شدگان است.

سازمان فدائیان (اقلیت) از مبارزات  و خواست‌های کارگران گروه ملی صنایع فولاد اهواز حمایت می‌کند و سایر کارگران استان خوزستان را به حمایت از این کارگران فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

یازده اسفند ۱۳۹۶

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.