مسئول مرگ روزنامه نگار زندانی در زندان اوین جمهوری اسلامی‏ست

جمهوری اسلامی در حالی که سرکوب و اختناق را تشدید کرده است و همه روزه اخباری از دستگیری و محکومیت فعالین سیاسی، تشدید فشار به کارگران، دانشجویان و زنان، و اعدام‌های پی در پی انتشار می‌یابد، تضییقات و  فشارهای روزافزونی را بر زندانیان سیاسی تحمیل کرده است. این تشدید فشار در زندان‌ها جان زندانیان سیاسی را به خطر انداخته است.

هدی صابر روزنامه نگار زندانی دراثر تشدید فشار های زندان ، در پی سکته قلبی و عوارض ناشی از اعتصاب غذا در گذشت. هدی صابر، که از ده روز پیش در اعتراض به خشونت ماموران امنیتی هنگام برگزاری مراسم خاک سپاری عزت الله سحابی و مرگ دخترش هاله سحابی به اعتصاب غذا دست زده بود، بامداد روز یکشنبه ٢٢ خرداد در اثر سکته قلبی که به گفته پزشکان متخصص ناشی از عوارض اعتصاب غذا بوده است، درگذشت.

پزشکان بیمارستان مدرس، علت عدم نجات وی را سهل انگاری مقامات زندان در انتقال به موقع وی به بیمارستان ذکر نموده و عنوان داشته اند در صورتیکه انتقال وی در اسرع وقت انجام می شد و تحت مراقبت های ویژه قرار می گرفت ، به طور قطعی از مرگ نجات می یافت.

هدی صابر که بارها از سوی مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران به علت فعالیت های سیاسی روانه زندان شده بود، پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بار دیگر بازداشت گردید و به زندان افتاد.

این اولین بار نیست که زندانیان سیاسی دراثرتشدید آزار و شکنجه و اعمال فشارهای  جسمی و روحی گوناگون ، جان خود را در زندان های جمهوری اسلامی از دست می دهند و مستقیم یا غیر مستقیم ، توسط رژیم جمهوری اسلامی به قتل می رسند.

زندان های جمهوری اسلامی با خون زندانیان سیاسی در آمیخته است. طی بیش از سه دهه، ده ها هزار زندانی سیاسی موردشکنجه های وحشیانه قرار گرفته به جوخه های مرگ سپرده شده یا نظیر هدی صابر دراثر اقدامات آدم کشان جمهوری اسلامی وسهل انگاری های عامدانه مقامات زندان به قتل رسیده اند . مرگ هدی صابر در زندان اوین، یک بار دیگر ماهیت کثیف و چهره جنایت کارانه جمهوری اسلامی را در معرض دید همگان گذاشت.

سازمان فدائیان (اقلیت) تشدید فشار ها و اقدامات سرکوب گرانه علیه زندانیان سیاسی را قویاً محکوم میکند و رژیم جمهوری اسلامی رامسول مستقیم مرگ هدی صابر میداند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تشدید فشار علیه زندانیان سیاسی و عدم تامین سلامتی جان آن ها در زندان های جمهوری اسلامی، ازجمله زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده اند، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمام زندانیان سیاسی می باشد.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان( اقلیت)

23 خرداد 1390

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.