کشتار و سرکوب مردم در اهواز را محکوم کنیم

ر پی اعلام روزجمعه ٢۶ فروردین به عنوان “روز خشم” از سوی برخی گروه‌های محلی در اهواز ، درگیری‌هایی در برخی مناطق این شهر بین نیروهای سرکوب رژیم و معترضان روی داد که براساس برخی از اخبار منتشره طی روزهای جمعه و شنبه ٤ نفر کشته، ده‌ها تن زخمی و حداقل ١٥٠ نفر دستگیر شده‌اند.

اخبار انتشاریافته حاکی از هجوم نیروهای سرکوب و امنیتی به مناطقی هم چون حمیدیه، شلنگ‌آباد، زرقان، شیبان، الدایره، ملاشیه، صیاحی، علوی و خشایار می‌باشد. هم‌چنین گزارش شده است که بسیاری از مجروحان از بیم دستگیری به بیمارستان‌ها مراجعه نکرده و ماموران سرکوب رژیم ضمن یورش به منازل مردم و بازداشت تعدادی از آن‌ها، در این مناطق جو امنیتی ایجاد کرده‌اند.

شش سال قبل در چنین روزی و در پی انتشار اخباری مبنی بر تلاش دولت برای تغییر بافت بومی منطقه به زیان عرب‌های خوزستان، تظاهراتی شکل گرفت که ماموران سرکوب رژیم با گشودن آتش به سوی تظاهرکنندگان، تعدادی از آن‌ها را کشته و زخمی ساختند.سرکوب ملیت ها، تبعیض و ستمگری ملی همواره یکی از سیاست های رژیم ارتجاعی حاکم بوده است.

جمهوری اسلامی رژیم تبعیض ونابرابری است، تبعیض ملی، تبعیض مذهبی ، تبعیض جنسیتی وتبعیض ونابرابری طبقاتی! امروزبسیاری از جوانان، مردان و زنان کُرد، بلوچ، عرب و تُرک آذری به دلیل خواست‌های ملی و اعتراض به تبعیض، در زندان‌ها بسر می‌برند. برخی از آن‌ها به ویژه در کردستان، خوزستان و بلوچستان به همین دلیل اعدام شده و یا در خطر اعدام قرار دارند.

تنها جوابی که جمهوری اسلامی برای اقلیت‌های ملی ساکن ایران داشته زور و سرکوب، تحقیر و کشتار بوده است و این سیاستی است که از همان ابتدا در کردستان و سپس در خوزستان و ترکمن صحرا با سرکوب و کشتار مردم به نمایش گذاشته شد.

سازمان فداییان (اقلیت) ضمن محکوم کردن کشتار و سرکوب مردم عرب خوزستان، خواستار پایان دادن به این جنایات و آزادی بی قید و شرط تمامی دستگیرشدگان است.

سازمان فداییان (اقلیت) با اعتقاد راسخ به برابری تمام ملیت های ساکن ایران، خواستاربرافتادن هرگونه تبعیض، ستم ونابرابری ملی، قومی و نژادی‏ست.

تمام ملیت های ایران باید ازحقوق برابر برخوردارباشند و هرگونه امتیازبرای یک ملیت خاص باید ملغا گردد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان (اقلیت)

٢٧ فروردین ١٣٩٠

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.