فراخوان اکسیون در حمایت و دفاع از کارگران زندانی در ایران

رژیم جمهوری اسلامی بیش از سه دهه است که با اختناق، سرکوب و زندان و با به بند کشیدن و کشتار زندانیان سیاسی به عمر ننگین‌اش ادامه است. رژیم با قوانین ضد کارگری در حمایت از سرمایه‌داران به استثمار شدید کارگران جنبه قانونی داده است. دستمزد کارگران ماه‌ها پرداخت نمی‌شود. کارگران به دلیل عدم وجود ایمنی کار در کارخانه‌ها، معادن و کارگاه‌ها هر لحظه در معرض معلولیت یا مرگ قرار می‌گیرند.

در چنین وضعیتی کارگران راهی جز اعتراض و مبارزه ندارند. رژیم از فعالیت فعالین کارگری و ایجاد تشکل‌های کارگری و متشکل شدن کارگران شدیدا درهراس می‌باشد. از این‌رو، عوامل و نیروهای اطلاعاتی، فعالین کارگری  را شناسایی، دستگیر و زندانی می‌کنند.  رضا شهابی یکی از این فعالین کارگری است که هم اکنون در زندان به‌سر می‌برد.

جمهوری اسلامی با تمدید مجازات زندان برای رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد مانع از معالجه اش شده است. وی در اعتراض به تمدید مجازات زندان و عدم رسیدگی پزشکی بیش از ۵۰ روز به اعتصاب غذا دست زد و سرانجام بطور مشروط به اعتصاب غذای خود خاتمه داد. رژیم ضد کارگری بعد از شکستن اعتصاب، او را فورا از بیمارستان به زندان منتقل کرد و به این ترتیب جان وی را به مخاطره انداخته است.

این سرنوشت رضا شهابی و ده‌ها فعال کارگری است که از حقوق انسانی خود و طبقه کارگر دفاع می‌کنند.

ما نیز از مبارزات کارگران  و از آزادی‌های صنفی و سیاسی آن‌ها دفاع می‌کنیم و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی هستیم.

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) در هلند  در آکسیونی که در دفاع از کارگران زندانی در میدان دام شهر آمستردام برگزارمی شود، شرکت خواهند کرد. از فعالین سیاسی و انقلابی و ایرانیان آزادیخواه که از مبارزات کارگران دفاع می‌کنند، نیز می‌خواهیم با شرکت خود در این آکسیون با ما همراه باشند.

تاریخ آکسیون : روز شنبه ۲۵ نوامبر ۲۰۱۷

زمان: از ساعت ۱۴ تا ۱۷

مکان: میدان دام در شهر آمستردام

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد همبستگی بین‌المللی کارگران

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) – هلند

 

POST A COMMENT.