گزارشی از برگزاری چهلمین سالروز حماسه سیاهکل در ونکوور، کانادا

فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) در ونکوور، کانادا، با تدارک و اعلام این برنامه از مدتها قبل به استقبال برپایی چهل سال مبارزه توسط بهترین نسل از کمونیستهای ایران شتافتند که با فداکاریهای خود جنبش نوین کمونیستی را بر پا داشتند. این برنامه در روز شنبه ۵ فوریه (برابر با ۱۶ بهمن ۱۳۸۹) از ساعت ۶ تا ۱۱ شب (به وقت محلی) برگزار شد.

برنامه گرامیداشت سالروز سیاهکل با استقبال خوبی از طرف فعالین سیاسی و اجتماعی شهر مواجه گردید و بیش از ۸۰ نفر در آن شرکت کردند

در آغاز برنامه، پس از خوشامدگویی، حاضران به احترام این جاودانه یاران‌مان به پا خاسته و به مدت یک دقیق به یاد حماسه‌سازان سیاهکل کف زدند.

سپس پیام فعالین سازمان توسط مجری برنامه، رفیق لادن، قرائت شد. به دنبال آن رفیق مصطفی گرگین از کارگاه هنر ایران، با همراهی رفیق اردوان و دوستان نوازنده نوید و محسن که با همراهی خود بر غنای این مراسم جلوه خاص بخشیدند به اجرای قطعات موسیقی انقلابی و فولکلوریک پرداختند.

پس از اجرای چند قطعه موسیقی از طرف این گروه، نوبت به سخنرانی رفیق احمد موسوی تحت عنوان “تاثیر حماسه سیاهکل بر جنبش دانشجویی ایران” رسید.

رفیق احمد موسوی با اشراف کامل به موضوع بحث و ارائه زیبای این موضوع به حاضرین در این مراسم، فضای سیاسی – مبارزاتی جنبش دانشجویی را که متاثر از حماسه سیاهکل به حرکت های انقلابی و جنبش های اجتماعی گره می‌خورد و بازتاب می یافت، به خوبی تصویر کرد. سخنان وی، تاثیر نیکویی در جمع بر جای گذاشت و با سرودن اشعار انقلابی به سخنان خود که حدودا ۱ ساعت بطول انجامید پایان بخشید.

پس از سخنرانی رفیق احمد تنفس نیم ساعته حاضرین در سالن به دید و بازدید و گفت و شنود با میهمانان برنامه و یکدیگر پرداخته و با چای و قهوه و شیرینی…  ..مورد پذیرایی میزبانان این برنامه قرار گرفتند و جوی از رفاقت حول و حوش مسائل جاری جنبش بر زمان تنفس این برنامه حاکم بود.

پس از تنفس نوبت به پرسش و پاسخ رسید که شرکت کنندگان فعالانه در آن به تبادل نظر و گفت و شنود پرداختند.

بخش پایانی برنامه، اجرای مجدد موسیقی توسط گروه موسیقی رفقا مصطفی و اردوان و نوید و محسن بود که مورد تشویق  حاضرین واقع شد و نهایتا با اجرای نواختن سرود انترناسیونال، برنامه بزرگداشت چهلمین سالروز حماسه سیاهکل پس از ۵ ساعت، به پایان رسید.

POST A COMMENT.