ضرورت گسترش مبارزات متحد برای اعتراض به احکام اعدام در ایران

با گسترش نارضایتی‌ها و اعتراضات توده‌ای، شبح اعدام فعالین سیاسی در زندان‌ها را تهدید می‌کند.

بر اساس حکم بیدادگاه انقلاب اسلامی، حبیب الله لطیفی دانشجوی کرد روز یکشنبه ۵ دی ماه به جوخه اعدام سپرده خواهد شد. حبیب الله لطیفی که در سال ۱۳۸۶ و در جریانات اعتراضات مردم در مناطق کردنشین دستگیر شد؛ علاوه بر تحمل شکنجه‌های فراوان و اسارت در سلول انفرادی، به اتهام “مفسد فی الارض”  و “اقدام علیه امنیت ملی” به اعدام محکوم شده است.

علاوه بر خطر عاجلی که جان این دانشجوی کرد را تهدید می‌کند، زندانیان بسیاری در شهرهای مختلف ایران با خطر مشابهی مواجه‌اند.  جمهوری اسلامی  در سه دهه گذشته هر گاه با نارضایتی‌ها و اعتراضات توده‌ای  مواجه شده است، با شدت و سرعت بیشتری به سرکوب و اعدام مخالفین پرداخته است. طی ماه‌های گذشته نیز که از یکسو نارضایتی در جامعه افزایش یافته و از سوی دیگر جنگ قدرت در میان قدرتمندان درگرفته، بر شمار اعدام مخالفین کلیت جمهوری اسلامی افزوده گشته است.

مردم آزادیخواه، فعالین و هواداران سازمان،

با اعتراض متحد و یکپارچه به این احکام ضد انسانی و با خواست آزادی کلیه زندانیان سیاسی، افکار عمومی جهان را از جنایات بی وقفه‌ای که در ایران می‌گذرد، مطلع کنید و از سازمان‌های بین‌المللی و مدافع حقوق بشر بخواهید که به این احکام اعتراض کنند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۵ دسامبر ۲۰۱۰ (۴ دی ماه ۱۳۸۹)

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.