پیام نخستین کنگره سازمان چریک‌های فدائی خلق ایران به هواداران سازمان

رفقا! شرکت کنندگان در اولین کنگره با آگاهی به نقش و وظیفه‌ای که شما هواداران انقلابی و پیگیر، در راه تبلیغ و ترویج اهداف و نقطه نظرات اصولی سازمان به عهده داشته‌اید و مصمم و پر شور، پرچم رهایی کارگران و زحمتکشان را در راه پر فروغ سوسیالیسم به دوش گرفته‌اید و از هیچ کوششی دریغ ندارید، برای‌تان درود می‌فرستند.

رفقا! ما به خوبی مطلعیم که هزاران هزار فدائی در سراسر ایران (در کارخانه و مزرعه، در مدرسه و سربازخانه و یا در زیر شکنجه‌های قرون وسطائی و در زندان‌ها) سرسخت و استوار، با ایمانی خلل ناپذیر و راسخ مبارزه می‌کنند و اوراق زرینی را با حماسه‌هائی از مقاومت و ایثار، بر تاریخچه خونین و سراسر حماسه فدائیان خلق می‌افزایند. بی تردید این وفاداری به سنت‌های انقلابی و ایمان شما به آرمان کارگران، به ویژه در شرایطی که توده‌های ستم‌کشیده میهن‌مان زیر شدیدترین فشارهای فاشیستی حکومت خفقان و ترور قرار دارند، وثیقه‌ای‌ست برای جلوگیری از سلب اعتماد توده‌ها به انقلاب و ضامنی است برای تداوم و تحکیم روحیه انقلابی در کارگران و زحمتکشان.

رفقا! در شرایطی که رژیم جنایتکار خمینی از انجام هر جنایتی رویگردان نیست و تلاش همه جانبه‌ای را برای شکست قطعی انقلاب به کار گرفته است، در شرایطی که روزانه گاه ده‌ها انقلابی به جوخه‌های اعدام سپرده می‌شوند، در شرایطی که با بی شرمانه‌ترین شیوه‌ها، هر گونه اعتراض حق طلبانه‌ای را سرکوب می‌کنند. با آگاهی از اوضاع خود ویژه‌ای که در آن قرار داریم بیش از پیش وظیفه داریم که به منظور پیشبرد امر انقلاب، با الهام از خشم بی پایان توده‌های کارگر و محرومان جامعه همچون مشعلی فروزان، در پیشاپیش آنان باشیم و مبارزه توده‌ها را علیه نظام خفقان و ترور هدایت و سازماندهی کنیم.

کنگره در بررسی خود از تجارب سه ساله اخیر یک بار دیگر بر اهمیت درس‌های گرانب‌هایی که همه انقلابات پیروزمند و یا شکست خورده بارها و بارها (پیرامون نقش اساسی طبقه کارگر و تئوری انقلابی در تضمین پیروزی جنبش) به کمونیست‌ها آموخته است تأکید می‌کند و از شما می‌خواهد که با مطالعه دقیق مصوبات کنگره و مباحث مطروحه در کنگره و پیشبرد خط و مشی پرولتاریا در انقلاب حاضر و وظایف کمونیست‌ها، انرژی خود را در راه انجام وظایف انقلابی خلاقانه به کار گیرید.

رفقا، اگر نمی‌خواهید که اهداف و وظایف ما تنها به صورت قطعنامه‌های زیبا و جملاتی کلی و … باقی بمانند، اگر می‌خواهید حرف‌های درست‌مان به عمل درآیند و اشکالات‌مان تصحیح شود، اگر می‌خواهید که گام‌های مؤثری در راستای وحدت اصولی جنبش و ایجاد ستاد رزمنده پرولتاریا به پیش بر داریم، همه مغزها و دست‌های‌تان و همه قلب‌ها و وجود‌تان را به فعالیت و کار وا دارید، اگر ما در کردار، اراده و خواست انقلابی پرولتاریا را منعکس کنیم، آن گاه جنبش را از بی اعتمادی به رهبران و نیروهای سیاسی بیرون می‌آوریم و دوباره مارش ظفر‌نمون جنبش انقلابی به صدا در خواهد آمد و این بار هیچ نیرویی قادر نیست، نبرد کارگران و زحمتکشان را، تا نابودی نظام کهنه حاکم، متوقف سازد.

تردیدی نداشته باشیم که با نخستین اعتصابات سیاسی عمومی کارگران، رژیم خمینی همچون رژیم شاه، به ورطه نابودی خواهد افتاد، اگر نخستین وزش تند باد جنبش توده‌ای وزیدن بگیرد آنگاه شعله‌های خشم میلیون‌ها کارگر و زحمتکش از زیر خاکستر ده‌ها هزار کمونیست و مبارز زبانه خواهد کشید و این بار بر پایه تجارب انبوهی که ما و توده‌ها کسب کرده‌ایم، دیگر نظام گندیده حاکم محو و نابود خواهد شد.

با ایمان به این حقیقت که پیروزی قطعی انقلاب در گرو رهبری پرولتاریا قرار دارد و رهبری پرولتاریا بدون تشکل و انسجام آن در تشکیلات آهنین و ستاد رزمنده آن، حزب کمونیست امکان پذیر نیست. با سازمان دهی اعتصابات سیاسی عمومی کارگران، با مداخله فعال و آگاهانه در جنبش انقلابی خلق، از هم اکنون گام‌هایی عملی را در جهت ایجاد ستاد رزمنده پرولتاریا، به پیش بر داریم.

پیروز باد مبارزات انقلابی کارگران و زحمتکشان ایران

مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی

نابود باد امپریالیسم جهانی به سرکردگی امپریالیسم آمریکا و پایگاه داخلیش

شرکت کنندگان در اولین کنگره سازمان چریک‌های فدائی خلق ایران

POST A COMMENT.