علیه رژیم و سیاستِ گران سازی آن، به اعتراض و مبارزه یکپارچه برخیزیم!

مردم مبارز و زحمتکش ایران!

محمود احمدی‌نژاد در یک مصاحبه تلویزیونی که شنبه شب از شبکه اول سیما پخش گردید گفت قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یا به عبارت دیگر قانون حذف یارانه‌ها و آزادسازی قیمت‌ها، از امروز یعنی یکشنبه ٢۸ آذر، رسماً به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. احمدی‌نژاد در سخنان دیشب خود ضمن تلاش‌های همیشگی به قصد عوام‌فریبی و دروغ‌بافی در مورد بهبود وضعیت اقتصادی مردم در پرتو اجرای این قانون، چنین ادعا کرد که در این مرحله بحثی از آزادسازی قیمت‌ها در میان نخواهد بود و صرفاً قیمت چند قلم کالا مانند آب و برق و گاز، به صورت پله‌کانی افزایش پیدا می‌کند!

به دنبال اعلام این موضوع، ازنیمه شب گذشته، نیروهای انتظامی و پلیسی اندک اندک در نقاط مهمی از شهر تهران مستقر شدند. در حال حاضر نیز از ترس واکنش مردم نسبت به این شوک تکان‌دهنده، مجموعه‌ای از نیروهای انتظامی و پلیسی و یگان‌های ضد شورش، در برخی از میادین این شهر، در برابر بانک‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، پمپ بنزین‌ها و در برابر برخی از نانوائی‌‌ها و در بسیاری از ایستگاه‌های مترومستقر شده و هر گونه ترددی را نیز زیر نظردارند.

با قطعیت یافتنِ اجرای قانون حذف یارانه‌ها، از صبح امروزقیمت برق، گاز، بنزین، گازوئیل و سایر حامل‌های انرژی، از ٣ تا ١٠ برابر افزایش یافته است. آرد که تاکنون به صورت یارانه‌ای و با قیمت ۷۵ ریال در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گرفت، قیمت جدید آن ۲۸۰ تا ۳۰۰ تومان تعیین شده است که به معنای افزایش جهشی و ۴٠ برابری قیمت آن می‌باشد. این درحالیست که دولت ظاهراً به نانوایان هشدار داده است که فعلا حق افزایش قیمت را ندارند و در صورت گران شدن نان، با آن‌ها برخورد می‌شود! دولت ظاهراً واحدهائی را نیز برای نظارت بر قیمت‌ها تعیین کرده است. در حالی که خودِ دولت مسبب اصلی افزایش جهشی قیمت‌هاست، روشن است که این واحدهای به اصطلاح نظارت بر قیمت‌ها نیز پوشالی و هیچکاره‌اند. بنابراین با اجرائی شدن این قانون و افزایش بهای آب و سوخت، بدیهی‌ست افزایش قیمت‌ها به سرعت به سایرکالاها و خدمات نیز تسری یافته و قدرت خرید مردم نیز چندین برابرتنزل می‌کند و تا همین لحظه نیز کرایه حمل و نقل به ٢ تا٣ برابر افزایش یافته است. روند افزایش شدید قیمت‌ها مستقل از ادعاهای دولت ادامه خواهد یافت. اکثریت توده‌های مردم زحمتکش دیگر قادر نخواهند شد ضروری‌ترین نیازهای زندگی و ادامه حیات را حتا در اندازه‌ی حداقل آن نیز تأمین کنند و لاجرم به فقر و فلاکت و گرسنگی افزون‌تر و وحشتناک تر و سیه‌روزی و تباهی بیشتری سوق داده می‌شوند.

مردم مبارز و زحمتکش ایران!

رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی، ظلم و ستم و فشار اقتصادی را به حد نهائی رسانده است. اجرای قانون حذف یارانه‌ها نیز جز تشدید  فشارهای اقتصادی و معیشتی، جز بدبختی و خانه خرابی بیشتر و جز فقر و گرسنگی افزون‌تر، ثمر دیگری برای شما ندارد. در برابر این فشارها و در برابر سیاست گران‌سازی کالاها به هر شکلی که می‌توانید دست به مقاومت و اعتراض بزنید و با رژیم حاکم به مبارزه برخیزید.

سازمان فدائیان (اقلیت) تشدید فشارهای اقتصادی و معیشتی دولت بر دوش مردم زحمتکش ایران را قویاً محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) همه مردم زحمتکش و مبارز ایران را به مقاومت در برابر اجرای این قانون که عواقب اقتصادی و معیشتی وحشتناکی برای اقشار زحمتکش و تهیدست جامعه در پی دارد، و همچنین به تشدید مبارزه برای سرنگونی رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان (اقلیت)

۲۸ آذر ١٣۸۹

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.