از کارزار مبارزاتی کارگران هفت تپه حمایت کنیم

شورای عالی کار که نهادی وابسته به حکومت است، همانند سال های گذشته در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲۱ درصدی حداقل مزد کارگران، بار دیگر دست در جیب کارگران و زحمتکشان ایران  کرد. تصمیم ضد کارگری “شورای عالی کار” در مورد افزایش ۲۱ درصدی دستمزد سال ۱۴۰۲ در حالی صورت گرفته است که رسانه‌های رسمی نرخ تورم را بالای ۵۰ درصد اعلام نموده‌اند. و این در شرایطی است که کارگران در زندگی واقعی و روزمره خود به عینه می‌بینند که گرانی اقلام مورد نیاز آنان تا ۱۰۰ درصد و در مواردی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش‌یافته است. درعین‌حال، تعیین ۲۱ درصدی حداقل مزد کارگران در وضعیتی صورت گرفته است که برخی از مقامات اقتصادی حکومتی نرخ تورم سال ۱۴۰۲ را دست‌کم تا ۵۰ درصد تخمین زده اند.

افزایش ناچیز دستمزد اسمی کنونی که کمتر از نصف نرخ تورم رسمی اعلام شده توسط دولت سرمایه داری حاکم بر ایران است، معنایی جز این ندارد که در سال ۱۴۰۲ نیز دستمزد واقعی کارگران به طور فاحشی کاهش یافته و سفره آنان نسبت به سال های گذشته باز هم تهی تر خواهد شد.

اکنون با روشن شدن تعیین حداقل دستمزد در سال جاری، کارگران مبارز شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به تعیین میزان حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ توسط “شورای عالی کار” اعتراض کرده و با سازماندهی یک کارزار مبارزاتی از کلیه کارگران دعوت نموده اند که در این کارزار اعتراضی شرکت و از آن حمایت کنند.

روشن است در مقابل این تعرض آشکار طبقه سرمایه‌دار و دولت حامی آنان که آشکارا دست در جیب کارگران کرده اند، کارگران نیز برای رهایی از فقر و فلاکت تحمیل شده بر آنان و برای رسیدن به یک زندگی بهتر باید متحد و یکپارچه در قامت یک طبقه علیه سرکوب و ستم و استثمار سرمایه داران به مبارزه برخیزند.

سازمان فدائیان (اقلیت) تعیین ۲۱ درصدی حداقل مزد کارگران را یک جنایت آشکار علیه آنان می داند و عموم کارگران را به مبارزه علیه این اقدام جنایتکارانه جمهوری اسلامی فرا می خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت قاطع از اقدام هوشیارانه و مسئولانه کارگران مبارز هفت تپه در راه اندازی یک کارزار مبارزاتی در اعتراض به این تعرض آشکار رژیم، اتحاد، سازماندهی و همبستگی طبقاتی کارگران را رمز موفقیت آنان در هر اقدام مبارزاتی می داند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۵ فروردین ۱۴۰۲

 

کار، نان، آزادی- حکومت شورایی

POST A COMMENT.