پیام هسته مقاومت رفیق بهروز دهقانی: چهل و ششمین سالگرد نبرد حماسی سیاهکل گرامی باد

کارگران، زحمتکشان، روشنفکران انقلابی !

  چهل وشش سال قبل در روز ۱۹ بهمن، رفقای ما با حمله مسلحانه به پاسگاه ژاندارمری سیاهکل، جزیره ی ثبات و آرامش شاه را بر هم زدند و جنگ بی امانی را علیه نظام سرمایه داری حاکم بر ایران و امپریالیسم جهانی آغاز کردند.

  نبرد حماسی سیاهکل، یک ضرورت تاریخی نشأت گرفته از شرایط مشخص ایران بود که جو انفعال و بی عملی را درهم شکست و فضای رعب و سکونی را که دیکتاتوری عریان شاهنشاهی برجامعه حاکم ساخته بود برهم زد. سیاهکل و جنبش مسلحانه همچنین لطمات سنگینی را که سیاست های تسلیم طلبانه و مخرب حزب توده و خیانت رهبران آن برجنبش کارگری- کمونیستی و براعتبار کمونیست ها وارد ساخته بود جبران کرد .سیاهکل و جنبش مسلحانه ذهنیت منفی نسبت به کمونیسم و کمونیست هارا درهم شکست ، اعتماد سیاسی توده های کارگر و زحمتکش رابدست آورد و اعتبار کمونیسم و کمونیست ها را احیاء کرد.

 با این نبرد دلاورانه بود که سازمان ما در سیاهکل اعلام موجودیت نمود وطی بیش از چهار دهه مبارزه بی امان  در راه ارمان های طبقه کارگر، صدها و هزار ها رفیق فدائی از بهترین فرزندان کارگران و زحمتکشان  را تقدیم راه سرخ پرولتاریا وسوسیالیسم نمود. رفقائی که نامشان برای همیشه در تاریخ مبارزه طبقاتی کارگران ماندگارشد. چهل و شش سال پس ازآن رویداد تاریخی، امروز در ۱۹ بهمن ۱۳۹۵  با اعلام یک دقیقه سکوت ، یاد جانفشانان  و حماسه سازان سیاهکل را گرامی میداریم.

کارگران، زحمتکشان و روشنفکران انقلابی !

 سی و هشت سال ازحیات ننگین جمهوری اسلامی گذشت. درطول تمام این سال ها نه فقط هیچ‏گونه بهبودی دروضعیت سیاسی و اقتصای کارگران و عموم زحمتکشان بوجود نیامده بلکه اوضاع پیوسته بد تر شده است. بیکاری و اعتیاد و ده ها مصیبت اجتماعی دیگر افزایش یافته است. تبعیض و ستم و نابرابری و استثمار طبقه کارگر بیش از پیش تشدید شده و اوضاع  از همه جهت وخیم تر شده است.

ما هواداران سازمان فدائیان (اقلیت)  اعلام میکنیم تنها راه نجات کارگران و زحمتکشان وتمام استثمار شدگان، سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی وبرقراری حکومت شورائی‏ست. تنها با اسقرار حکومت شوراها وگذار به سوسیالیسم است که می توان به جامعه ای عاری از هرگونه  تبعیض وستم و استثمار دست یافت.

  لذا ما با اعتقاد راسخ به مارکسیسم لنینیسم و سوسیالیسم، باردیگر با حماسه آفرینان سیاهکل پیمان می بندیم که برای برپائی یک انقلاب اجتماعی و اسقرار حکومت شورائی و در راه ارمان های سرخ و سوسیالیستی این رفقا به مبارزه ادامه دهیم.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورائی

زنده باد ازادی- زنده باد سوسیالیسم

کار- نان –  ازادی –    حکومت شورائی

هسته مقاومت رفیق بهروز دهقانی

بهمن ۱۳۹۵

 

Comments are closed.