اطلاعیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست علیه سیرک “انتخابات” جنایتکاران! انتخاب جامعه: سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی!

اطلاعیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست علیه سیرک “انتخابات” جنایتکاران!

انتخاب جامعه: سرنگونی انقلابی رژیم اسلامی!

جمهوری اسلامی از آخرین شکست وسیع در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس “خبرگان رهبری” کمر راست نکرده است که کشته شدن رئیسی، برپائی نمایش انتخابات دیگری را به رژیم تحمیل کرده است. رژیم اسلامی در دو انتخابات قبلی ریاست جمهوری و مجلس متحمل شکست فضاحت باری شد. رژیم می‌داند این بار شکست مهلک‌تر است. خامنه‌ای تلاش دارد به کمک باندهای فاسد و جنایتکار درون حکومتی موسوم به اصلاح‌طلبان و میانه‌روها، با ایجاد یک دوقطبی کاذب و یک سری وعده توخالی، به درجه‌ای جامعه و بخش‌های ذینفع را پای بازی انتخابات بکشاند. هدف این سیاست که فی‌الحال صحنه را با شش کاندیدای امتحان پس داده و آدمکش چیده‌اند؛ گرم کردن تنور یخ‌زده انتخابات برای جبران عدم مشروعیت فرمال حقوقی است. بار دیگر باندهای متفرقه درون حکومتی حول خامنه‌ای برای بقای نظام و علیه روند انقلابی در جامعه به‌صف شدند.

اما این سیاست‌ها در روز خودش شکست خوردند. تابوت “اصلاح‌طلب و اصولگرا” سال ۹۶ دفن شد. جامعه روی ریل سرنگونی و تغییر انقلابی است. جامعه عوض‌شده است، نسل جدید و آگاهی پا به صحنه سیاست گذاشته است که بدواً از اصلاح‌طلبی عبور کرده است. زنان با قامتی بزرگ و انقلابی علیه حجاب اسلامی و آپارتاید و حکومت مذهبی بمیدان آمده‌اند و از امر برابری کوتاه نمی‌آیند. طبقه کارگر و اعتراض بی‌وقفه کارگری که موتور کلیه اعتراضات در جامعه است، مدت‌هاست علیه فقر و بردگی و استثمار فریاد میزند. اصلاح‌طلبان بسان عقب‌مانده‌های سیاسی می‌مانند که بنا به منافع مشترکشان با خامنه‌ای و نظام اسلامی، تلاش دارند تاریخی را بازسازی کنند که سپری‌شده است.

اردوی انقلابی اما در سیمای این جنایتکاران ترس و عدم اعتمادبه‌نفس را مشاهده می‌کند. جامعه مثل بمب ساعتی است، رژیم بشدت درهم‌ریخته و تضاد منافع باندهای درون حکومتی جنگ و رقابتشان را تشدید کرده است. همه آن‌ها نگران سرنگونی‌اند و برای بعد از خامنه‌ای خود را آماده می‌کنند. رژیم این بار شکست فجیع‌تری را متحمل خواهید شد. انتخابات برای بالائی‌ها قرار است به این معضلات جواب مقدماتی بدهد. برای جامعه و اردوی انقلابی اما هشیاری سیاسی برای مواجهه با اتفاقات غیرمترقبه، به شکست کشاندن طرح و سیاست خامنه‌ای و کل رژیم در نمایش انتخابات، استفاده از هر فرصتی برای ضربه زدن و عقب راندن حکومت اسلامی صورت‌مسئله است و نه خود “انتخابات”.

روشن است که این بار هم نه‌تنها در مضحکه تقسیم قدرت و ثروت میان باندهای متفرقه سرمایه‌دار و جناح‌های حکومت شرکت نمی‌کنیم بلکه به‌طور فعال برای تحمیل شکست بزرگ‌تری به جمهوری اسلامی تلاش می‌کنیم. در فرصت باقیمانده علیه این نمایش با ابتکارات مختلف فعالانه تلاش کنیم و در روز “انتخابات”، با عدم شرکت گسترده بساط مضحکه “انتخابات” را بر سرشان خراب کنیم. بزرگ‌ترین بلوک رأی جامعه ایران “نخواستن جمهوری اسلامی است”!

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست، کارگران و مردم آزادیخواه ایران در داخل و خارج را به مبارزه‌ای گسترده علیه “انتخابات”، سیرک جنایتکاران اسلامی، فرامی‌خواند. تحمیل یک شکست قاطع دیگر به جمهوری اسلامی، موقعیت شکننده امروز رژیم را شکننده‌تر و شرایط را برای تعرض انقلابی مهیاتر می‌کند. جامعه انتخابش را کرده است: جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم! حجاب و آپارتاید نمی‌خواهیم! فقر و فلاکت نمی‌خواهیم! سرمایه‌داری نمی‌خواهیم!

 

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی! زنده باد سوسیالیسم!

 

۲۵ خرداد ۱۴۰۳ – ۱۴ جون ۲۰۲۴

امضاها: اتحاد سوسیالیستی کارگری، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت.

POST A COMMENT.