پیروز باد مبارزات دانشجویان مبارز جهان در دفاع از مردم فلسطین و علیه جنگ و نسل‌کشی در غزه

اعتراضات دانشجویان آگاه  دانشگاه کلمبیای آمریکا در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ علیه نسل‌کشی اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین با برپاداشتن ۵۰ چادر در صحن دانشگاه، نه‌تنها تأثیرات شگرفی در جلب حمایت دانشجویان سایر دانشگاه‌های آمریکا داشت، بلکه دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر کشورهای جهان از جمله فرانسه، استرالیا، کانادا، هلند، سوئد و اسپانیا را نیز به دفاع از مردم فلسطین و علیه نسل‌کشی اسرائیل وارد کارزاری کرد که روزبه‌روز بر وسعت آن افزوده می‌شود.

حرکت آگاهانه  دانشجویان کلمبیا، بلافاصله با صدور فرمان سرکوب توسط دولت بایدن مواجه شد. فرمانی که ماهیت و چهره واقعی و ضد دمکراتیک امپریالیسم آمریکا را در سراسر جهان آشکار ساخت. متعاقب این فرمان، نیروهای ضد شورش پلیس آمریکا با وحشیگری تمام به دانشگاه هجوم برده و به ضرب و شتم شدید دانشجویان و استادانی که به حمایت از این حرکت دانشجویان  در آن محل گردآمده بودند، پرداختند؛ تا به‌زعم خود مانع از گسترش آن به دیگر دانشگاه‌ها شده و هرچه زودتر اعتراضات دانشجویان کلمبیا را در نطفه خفه کنند.

در جریان این هجوم وحشیانه، تعداد زیادی از دانشجویان شدیداً مجروح شده، و صدها نفر دیگر دستگیر و روانه زندان شدند.

هر چه دامنه سرکوب و به‌موازات آن مقاومت دانشجویان گسترش یافت، دانشگاه‌های بیشتری در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به مبارزه علیه نسل‌کشی اسرائیل و علیه دولت‌های اروپایی حامی آن روی آوردند. میلیاردرها و کمپانی‌های بزرگ و غارتگر آمریکایی که میلیاردها دلار در دانشگاه‌های این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با فشار بر مسئولین دانشگاه‌ها و همچنین دولت بایدن، خواستار سرکوب هر چه زودتر مبارزات دانشجویان دانشگاه کلمبیا شدند. اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها نتوانست صدای دانشجویان آگاه جهان را خفه کند.

از سوی دیگر، مبارزات و مقاومت دانشجویان در سراسر جهان که اکنون به معضلی برای دولت‌های آمریکا و اروپایی تبدیل‌شده است، نقش بسزایی در به خیابان  کشاندن هر چه بیشتر مردم جهان در حمایت از مردم فلسطین و علیه نسل‌کشی صهیونیست‌های اسرائیل و علیه دولت‌های اروپایی حامی اسرائیل ایفا کرد و فریاد صلح‌خواهی مردم جهان از هر سو بلند گردید.

دولت آپارتاید و فاشیست نتانیاهو که ماندگاری خود را تنها در تداوم جنگ و کشتار فلسطینیان می‌بیند، بالطبع صحبت از آتش‌بس و صلح را یک خطر بزرگ برای دولت خود به‌حساب می‌آورد، و با بمباران شهر رفح که بیش از یک‌میلیون فلسطینی را در خود جا داده است، هم‌چنان بر طبل جنگ می‌کوبد.

بدون تردید با ادامه جنگ‌افروزی و نسل‌کشی فلسطینیان توسط دولت اسرائیل، شاهد حضور بیشتر دانشجویان دانشگاه‌ها و دیگر مردم آگاه جهان علیه دولت صهیونیستی نتانیاهو و آمریکا و دولت‌های اروپایی در خیابان‌ها خواهیم بود، موضوعی که این دولت‌ها هرگز خواستار آن نیستند.

تداوم سیاست کشتار فلسطینیان در رفح توسط اسرائیل و بی‌تفاوتی عملی دولت‌های آمریکا و اروپایی، قطعاً زمینه‌ساز یک بحران سیاسی و سقوط اخلاقی جهان سرمایه‌داری در نزد افکار عمومی جهان خواهد بود.
کمیته خارج از کشور سازمان، از مبارزات دانشجویان آگاه و مبارز دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورهای جهان علیه نسل‌کشی فلسطینیان توسط دولت اسرائیل و افشای دولت‌هایی که در این جنگ‌افروزی و نسل‌کشی دست داشته‌اند، حمایت می‌کند.

 

نابود باد نظام سرمایه‌داری
نابود باد دولت نژادپرست و صهیونیستی اسرائیل
پیروز باد مبارزات دانشجویان آگاه و مبارز دانشگاه‌های جهان در دفاع از مردم فلسطین
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
کمیته خارج از کشور سازمان فداییان (اقلیت)

۱۷ ماه می ۲۰۲۴

POST A COMMENT.