هدف رژیم از کشف پی‌درپی شبکه‌های جعلی ترور

در کشورهایی از نمونه ایران که طبقه حاکم سرمایه‌دار، اراده و فرمانروایی خود را به شکل دیکتاتوری عریان و به‌کارگیری تمام شیوه‌ها و ابزارهای استبداد قرون‌وسطایی بر طبقه کارگر و توده‌های زحمتکش تحمیل می‌کند، سازمان‌دهی توطئه، انتشار اخبار و گزارش‌های جعلی و حتی انجام اقدامات نظامی توسط دستگاه پلیسی – امنیتی، به قصد تشدید سرکوب و اختناق، مرعوب کردن مردم و نشان دادن قدرت رژیم دیکتاتوری برای مقابله با هرگونه اقدام ضد حکومتی، جزئی جدایی‌ناپذیر از یک چنین رژیم‌هایی است.
در این کشورها، صحبت از هزاران انسانی که صرفاً به خاطر افکار و عقایدشان یا دفاع از آزادی و حقوق و مطالبات کارگران و زحمتکشان، دستگیر و شکنجه می‌شوند، سال‌ها به بند کشیده می‌شوند و حتی اعدام و تیرباران می‌شوند، بدون این‌که هرگز خبری در مورد آن‌ها انتشار یابد، در میان نیست. در تمام دوران موجودیت جمهوری اسلامی که ده‌ها هزار تن سال‌ها به بند کشیده شدند و هزاران تن اعدام شدند، نه‌تنها نمی‌توان یک مورد را یافت که اتهام واقعی آن‌ها اعلام‌شده باشد، بلکه جز در مواردی بسیار استثنایی، حتی خبری از دستگیری، محاکمه و محکومیت این هزاران انسان، انتشار نیافته است. آنچه همواره از زبان سران و مقامات حکومت در مطبوعات تحت کنترل رژیم اختناق، انعکاس می‌یابد و مردم ایران به قدرت کافی با آن آشنا هستند، صحبت از جاسوسی، عناصر نفوذی، متلاشی کردن شبکه‌های تروریستی و از این نمونه‌هاست.
در طول سه ماهی که از سال جاری می‌گذرد، ارگان‌های سرکوب پلیسی – امنیتی رژیم، هرچند روز یک‌بار، اخبار و گزارش‌هایی از کشف، سرکوب، دستگیری و متلاشی کردن شبکه‌های تروریستی و جاسوسی انتشار داده‌اند. اگر تا یک سال پیش محتوای اصلی این اخبار، متلاشی کردن شبکه‌های نفوذی اسرائیلی و آمریکایی بود، اکنون اما، بیشتر این خبرها مرتبط با متلاشی کردن، تلاش‌های “گروه‌های تروریستی تکفیری وهابی” است که آخرین نمونه آن اقدام به‌ظاهر خارق‌العاده مأموران وزارت اطلاعات در متلاشی کردن یکی دیگر از شبکه‌های تکفیری وهابی است که برای جذاب کردن ماجرا، فیلمی نیز به همراه خبر انتشاریافته است.
در ۳۱ خردادماه، وزارت اطلاعات، با صدور اطلاعیه‌ای، به “ملت شریف ایران” بشارت داد که “با فداکاری سربازان گمنام امام زمان یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های تروریستی گروه‌های تکفیری وهابی، باهدف انجام یک سلسله بمب‌گذاری‌ها در نقاط متعدد در عمق کشور و مشخصاً برای مناسبت‌های پیش‌رو، کشف و خنثی شد. تروریست‌ها بازداشت و تعدادی بمب‌های آماده‌ی انفجار کشف و ضبط گردید.” برای این‌که داستان مهیج‌تر جلوه کند، به “ملت شریف” آماده‌باش داده شد که منتظر اخبار بعدی باشید.
یک روز بعدازاین اطلاعیه، وزیر اطلاعات، خبرنگاران را به حضور پذیرفت، تا “بخشی از اطلاعات قابل نشر” را به آگاهی مردم برسانند. وی گفت “عملیات دستگیری تروریست‌ها از ۲۵ خرداد آغاز و در ۳۱ خرداد پایان یافت. تعداد ۱۰ تروریست تکفیری دستگیر شدند. یک‌صد کیلوگرم مواد انفجاری ضبط شد، آن‌ها پنجاه هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند.”
اما اقدامات ضد تروریستی رژیم به همین جا خاتمه نیافت. رئیس دادگستری استان خوزستان نیز در همین روز اعلام کرد “طی دو، سه فقره عملیات، چند تیم خرابکاری که قصد داشتند از خوزستان وارد نقاط مرکزی کشور شوند و عملیات خرابکارانه انجام دهند، دستگیرشده و برخی از اعضای این تیم به هلاکت رسیدند.”
هم‌زمان رئیس دادگستری آذربایجان شرقی خبر از دستگیری ۶ عضو گروه موسوم به گامو به اتهام جاسوسی داد. چند روز قبل از آن فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز اعلام کرده بود که یک شبکه تروریستی در خاش منهدم شد. دو نفر دستگیر شدند که به نقش حمایتی عربستان و آمریکا، در پیشبرد اهداف این گروه اعتراف کردند. قرار است در آینده گزارش مفصل‌تر آن به اطلاع مردم برسد. یک ماه پیش، وزارت اطلاعات اعلام کرده بود که دو عضو داعش را دستگیر کرده است و در اواخر سال گذشته، این دستگاه امنیتی رژیم از دستگیری ۱۰ عضو داعش در شرق و غرب ایران خبر داده بود. در همان ایام، پلیس نیز خبر داد که ۵۳ نفر را که در فضای مجازی به نفع داعش تبلیغ می‌کردند، دستگیر کرده است. باز هم می‌توان این لیست ظاهراً اقدامات ضد تروریستی تکفیری و داعشی رژیم را طولانی‌تر کرد، اما کافی است که به سخنرانی وزیر اطلاعات در ۳۱ اردیبهشت نیز اشاره‌کنیم که گفت: در سال ۹۴ بیست تیم تروریستی که برنامه انفجار بمب‌گذاری و ضد امنیتی را داشتند، متلاشی شد. تعدادی کشته و جمعی هم بازداشت شدند.
آیا کسی تا کنون خبری از سرنوشت بعدی این همه دستگیرشدگان داعشی شنیده است؟ در مورد ١٠ نفر سال گذشته و یا ۵٣ مبلغ داعشی چه؟
روشن است که این اخبار و گزارش‌های دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی یا به کلی جعلی و ساختگی‌اند، از همین رو دیگر خبری در پیرامون آن‌ها انتشار نیافت، یا در معدود مواردی که واقعاً اتفاقی رخ‌داده، به شکلی تحریف‌شده آن را انعکاس داده‌اند.
دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی در طول چند دهه گذشته، همواره برای پیشبرد اهداف سیاسی داخلی و خارجی رژیم، به‌سادگی اخبار و گزارش‌های جعلی انتشار داده است. گاه برای جعل خبر، خودش گروه تشکیل داده و حتی برای واقعی نشان دادن طرح‌ها و توطئه‌های خود، عمل نظامی انجام داده است. یک نمونه آن، که درنتیجه تضادهای درونی باندهای هیئت حاکمه افشاء گردید و بر همگان آشکار است، بمب‌گذاری وزارت اطلاعات در مشهد و انتساب آن به سازمان مجاهدین خلق بود. شیوه دیگری که دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی از رژیم شاه به ارث برده ، تشکیل به اصطلاح گروه سیاسی از مأموران امنیتی برای به دام انداختن چند آدم ناآگاه و سپس به راه انداختن هیاهو و جنجال بر سر کشف و خنثی‌سازی شبکه تروریستی و براندازی است. یکی دیگر از شیوه‌های رایج ارگان‌های امنیتی – پلیسی رژیم، پرونده‌سازی زیر شکنجه و واداشتن افراد به اعترافات دروغین تروریستی‌و جاسوسی است که معمولاً فیلم آن نیز از طریق تلویزیون‌های رژیم پخش می‌شود. مردم ایران نمونه‌های فراوانی از این اعتراف گیری‌های رژیم دیده‌اند و به خوبی این شیوه را می‌شناسند. وقتی‌که چند سال پیش متخصصین هسته‌ای رژیم ترور شدند، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران ده‌ها تن از مردم ایران را که هیچ رابطه‌ای با این ماجرا نداشتند، دستگیر کردند و چندین ماه آن‌ها را در سلول‌های انفرادی شکنجه کردند، تا اعتراف به جاسوسی برای اسرائیل و ترور دانشمندان هسته‌ای کنند. این در حالی بود که آن‌ها کمترین اطلاعی از این ماجرا نداشتند و سرانجام نیز پس از ماه‌ها شکنجه و انفرادی، به ناگزیر، آن‌ها را آزاد کردند. اما درواقع کسانی که ترور را انجام داده بودند، هرگز دستگیر نشدند و ماجرا به پایان رسید.
جنجال و هیاهوی اخیر وزارت اطلاعات بر سر کشف یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های تروریستی گروه‌های تکفیری وهابی نیز از نمونه همین اخبار و گزارش‌های جعلی و ساختگی است. ساختگی بودن این خبر از همان فیلم‌برداری وزارت اطلاعات آشکار است. ماجرا از فرط جعلی بودن، شکلی خنده‌آور به خود گرفته است. ده عضو وابسته به داعش با انبوهی سلاح و مهمات به‌سادگی دستگیر می‌شوند، بدون این‌که یکی از آن‌ها، یا مأموران وزارت اطلاعات حتی یک زخم سطحی برداشته باشند. با کدام منطق کسی می‌تواند باور کند که این داعشی‌های تروریست، نادان و کله‌پوک اسلام‌گرا که برای رسیدن به بهشت موهوم‌شان همه‌روزه در عراق و سوریه عملیات انتحاری انجام می‌دهند، در مقابل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ، بدون هرگونه واکنشی همچون بره سربه‌زیر تسلیم می‌‌شوند. شکل تنظیم خبر هم ساختگی بودن آن را به‌وضوح نشان می‌دهد. وزیر اطلاعات گفت: ١٠‌نفر دستگیر شدند، دقیقاً عین خبر سال گذشته که دستگیری ١٠داعشی اعلام‌شده بود. تعداد دستگیرشده‌ها ، گویا نمی‌توانست فرضاً ۹ یا ۱۱ نفر باشد. بر همین منوال مواد انفجاری ضبط‌شده نیز می‌بایستی دقیقاً ۱۰۰ کیلوگرم باشد، نه کمتر و نه بیشتر. هدف‌های شناسایی انفجاری هم به روال قبل می‌بایستی سرراست رقم ۵۰ باشد، نه به حسب اتفاق ۴۷ یا ۵۱. از هر جهت که به این اخبار و گزارش‌های ارگان‌امنیتی جمهوری اسلامی نگاه کنیم جعلی بودن آن‌ها آشکار است.
اما هدف وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه‌های پلیسی و امنیتی رژیم از این صحنه‌سازی‌ها، پرونده‌سازی‌ها و جعل اخبار و گزارش‌ها چیست؟
حقیقت این است که جمهوری اسلامی در وضعیت وخیمی به سر می‌برد. نارضایتی توده‌ای از جهات مختلف اقتصادی – اجتماعی و سیاسی وسیع‌و گسترده است. وضعیت معیشتی توده‌های کارگر و زحمتکش از مدت‌ها پیش به مرحله غیرقابل‌تحملی رسیده است. بیکاری مدام در حال افزایش است. عموم توده‌های مردم از فشارهای سیاسی و سرکوبگری‌های رژیم دیکتاتوری به تنگ آمده‌اند. فساد فراگیر، عمق پوسیدگی حکومت اسلامی را به نمایش گذاشته است. اقتصاد، در بحرانی ژرف گرفتار است. حسن روحانی که قرار بود با حل نزاع هسته‌ای از طریق کمک سرمایه‌بین‌المللی، اوضاع اقتصادی از هم گسیخته را تحت کنترل درآورد، وضعیت وخیم‌تری به بار آورده است.
در یک‌کلام، جمهوری اسلامی در چنگال بحران‌های متعدد در بن‌بست قرارگرفته و نارضایتی عمومی به درجه انفجار آمیزی رشد کرده است. تمام صحنه‌سازی‌های وزارت اطلاعات ، جعل خبر و گزارش و انتشار اخبار پی‌درپی از متلاشی کردن شبکه‌های تروریستی و جاسوسی و پرونده‌سازی‌ها، مقدم بر هر چیز در خدمت مقابله با نارضایتی عمومی مردم از وضع موجود، از طریق تشدید جو پلسی-امنیتی و مستحکم نشان دادن موقعیت رژیم است. هدف اصلی وزارت اطلاعات این است که به مردم بگوید، رژیم بر اوضاع مسلط است و همه چیز در کنترل وزارت اطلاعات قرار دارد که می‌تواند هر حرکتی را در نطفه خفه کند. درعین‌حال برای بازداشتن توده‌‌های کارگر و زحمتکش از هر اقدام انقلابی برای برانداختن رژیم، امنیت را بهانه قرار دهد و بگوید درحالی‌که خطر اقدامات تروریستی داعش وجود دارد و منطقه خاورمیانه درگیر جنگ‌های داخلی است، برهم زدن امنیت را تحمل نخواهد کرد. وزیر اطلاعات در نطق ۳۱ اردیبهشت نماز جمعه، به نحوی همین اهداف رژیم را بازگو کرد. او گفت: سالی که پشت سر گذاشتیم، شاهد حوادث ناامنی و ضد امنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بودیم. شاهد بودیم که در این میان جمهوری اسلامی توطئه‌های گسترده را ناکام گذاشت. مردم شاهد بودند که در جمهوری اسلامی اقدامات ضد امنیتی به وقوع نپیوست. وی سپس افزود: وزارت اطلاعات بر هر اقدام ضد امنیتی اشراف کامل دارد و در برابر هر اقدام ضد امنیتی دشمنان انقلاب باقدرت و صلابت برخورد خواهد کرد.
اما دستگاه پلیسی- جاسوسی جمهوری اسلامی علاوه بر اهداف داخلی و تشدید جو سرکوب و اختناق، با این صحنه‌سازی‌ها اهداف خارجی را نیز دنبال می‌کند. از یک‌طرف می‌کوشد به بهانه موهوم اقدامات تروریستی داعش در ایران، مداخلات و تجاوزات نظامی خود را در خارج از ایران از نمونه عراق، یمن، سوریه، لبنان، توجیه کند. ادعاهای پوشالی خود را تکرار کند و بگوید اگر ما نیروی نظامی به سوریه و عراق گسیل نکنیم باید در داخل ایران با داعش بجنگیم. در همان حال، این توجیه را نیز داشته باشد که بگوید اگر جمهوری اسلامی گروه‌های اسلام‌گرای تروریست را در کشورهای دیگر سازمان‌دهی می‌کند و آن‌ها را از جهت مالی، تسلیحاتی و سیاسی موردحمایت قرار می‌دهد، رژیم‌های دیگر ازجمله عربستان سعودی هم، همین کار را در ایران می‌کنند.
خلاصه کلام، این‌که ارگان‌های سرکوب پلیسی – امنیتی رژیم پی‌درپی اخبار و گزارش‌های جعلی و موهوم در مورد کشف و متلاشی کردن شبکه‌های تروریستی انتشار می‌دهند، هدفی جز تشدید جو پلیسی و امنیتی، تشدید سرکوب و اختناق در داخل و توجیه سیاست تجاوزکارانه‌پان‌اسلامیستی را، در خارج ندارد. برای توده های مردم ایران که حکومت فاجعه بار و ضدانسانی اسلامی را در ایران تجربه کرده‌اند، داعش و دیگر گرو‌‌ه‌های اسلام‌گرا از نمونه آن، بیش از آن رسوا هستند که بتوانند در میان مردم ایران طرفدار پیدا کنند و عملیات تروریستی انجام دهند. ادعای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در مورد شبکه‌های تروریستی این گروه در ایران، موهوم و جعلی است.
توده‌های مردم ایران باید با آگاهی به اهداف و مقاصد جعلی و تبلیغاتی وزارت اطلاعات، پیگیرانه به مبارزه خود علیه داعشی‌های حاکم بر ایران ادامه دهند و بدیل دولت کارگری شورایی را در برابر تمام جریانات ارتجاعی و اسلامی منطقه خاورمیانه قرار دهند.

متن کامل نشریه کار شماره ۷۲۰ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.