پیام فعالین و هواداران سازمان فدائیان (اقلیت)- داخل کشور، به مناسبت پنجاهمین سالگرد نبرد حماسی سیاهکل-سیاهکل جاودانه است -پنجاهمین سالگرد نبرد حماسی سیاهکل را با تشدید مبارزه علیه نظم موجود، تدارک اعتصاب سیاسی و قیام مسلحانه سراسری گرامی بداریم

حماسه سیاهکل، این رستاخیز خون و خروش رزمندگان فدایی در سال‌های تاریک دیکتاتوری شاهنشاهی ، آتش اصیل و خاموشی ناپذیر مبارزه انقلابی را در خاکستر سنگین دهه‌های ترس و تاریکی و خموشی شعله‌ور ساخت و نام فدایی  را در کارنامه مبارزاتی و آرمان‌های سرخ کارگری به ثبت رساند.

۵۰ سال از لحظه تولد و ورود سازمان به عرصه‌ی یک مبارزه آشتی‌ناپذیر علیه ظلم و بیداد و استثمار و برای تغییر و دگرگونی بنیادی نظم موجود که با غرّش گلوله‌های آتش و آگاهی در جنگل‌های سیاهکل اعلام شد، سپری‌شده است.

۵۰ سال مبارزه درراه رهایی کارگران و زحمتکشان.۵۰ سال مبارزه‌ی بی‌وقفه علیه تبعیض و استثمار و نابرابری. ۵۰ سال گام زدن در راهی سخت و پر سنگلاخ که در آن،  صدها و هزارها رفیق فدایی در دو نظام سلطنتی و جمهوری اسلامی، جان بر سر آرمان‌های خویش نهادند و هرزمان رفیقی بر خاک افتاد، رفقای دیگری راه سرخ وی را ادامه دادند.

کارگران و زحمتکشان !

به‌رغم تمام ناملایمات، ضربات و فرازوفرودهایی که سازمان طی ۵۰ سال از سر گذرانده، اما یک‌لحظه از پیکار در راه آرمان‌های سرخ و کارگری رفقای سیاهکل بازنایستاده است. سازمان ما که از همان نخستین روزهای  موجودیتش در ۱۹ بهمن ۱۳۴۹ علیه سرمایه‌داران و تمام مرتجعین به مبارزه برخاسته و همواره از اهداف، منافع و خواست‌های طبقه کارگر و توده‌های زحمتکش دفاع نموده است، اکنون نیز پیگیرانه برای تحقق خواست‌های طبقه کارگر و توده‌های زحمتکش به مبارزه علیه نظام سرمایه‌داری ادامه می‌دهد. ما فدائیان(اقلیت) با حماسه‌سازان سیاهکل پیمان بسته‌ایم که تاآخرین‌نفس به آرمان‌های سوسیالیستی رفقا وفادار مانده و تا پای جان به مبارزه ادامه دهیم.

سازمان فدائیان(اقلیت) که برای نابودی نظام سرمایه‌داری و استقرار سوسیالیسم و الغای استثمار و طبقات مبارزه می‌کند، وظیفه فوری خود را سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و استقرار حکومت شورایی قرار داده است. امروز مبارزه برای کار، نان، آزادی و مبارزه برای ایجاد حاکمیت شورایی، به مسئله روز و مبرم کارگران و زحمتکشان تبدیل‌شده است. تمام مبارزات کارگران و زحمتکشان به‌ویژه در دو سال گذشته حاکی از این واقعیت است که خواست و شعار کار، نان، آزادی و حکومت شورایی نه‌فقط خواست و شعار کارگران بلکه به یک خواست و شعار عمومی تمام زحمتکشان تبدیل‌شده و با اقبال عمومی روبرو شده است.

کارگران و زحمتکشان !

پنجاهمین سالگرد نبرد حماسی سیاهکل را در شرایطی پاس می‌داریم که رژیم جمهوری اسلامی با بحران‌های حاد و متعددی دست‌به‌گریبان است.کارگران، معلمان، دانشجویان، بازنشستگان و سایر اقشار زحمتکش مردم ایران بارها و بارها علیه رژیم حاکم و برای دست‌یابی به مطالبات خود در اشکال متنوعی دست به اعتراض و مبارزه زده‌اند. اما رژیم جمهوری اسلامی هیچ اقدامی برای رسیدگی به این اعتراضات و حل مشکلات مردم انجام نداده است.

جمهوری اسلامی طی ۴۱ سال حاکمیت ننگین خود نشان داده است که هیچ وظیفه‌ای جز سرکوب و اعدام و به بند کشیدن توده‌های مردم ایران را نداشته و ندارد . بحران اقتصادی باگذشت هرسال ، عمیق‌تر و شرایط زندگی توده‌های کارگر و زحمتکش وخیم‌تر شده است. میلیون‌ها نفر بیکارند . شمار کودکان کار و خیابانی مدام افزایش‌یافته است. دامنه اعتیاد  به مواد مخدر و تن فروشی پیوسته  گسترش‌یافته است. بحران کرونا و بی‌توجهی مطلق ارتجاع حاکم نسبت به جان و سلامت توده‌های مردم، جان هزاران نفر را گرفته است. در قبال تمام این مصائب و بحران‌هایی که بار اصلی آن بر دوش کارگران و زحمتکشان است، رژیم پوسیده  جمهوری اسلامی نه‌فقط هیچ‌گونه اقدامی به نفع توده‌های مردم  انجام نداده، بلکه برای مقابله با کارگران و زحمتکشان معترض و به پا خاسته و برای حفظ و نجات خویش به سرنیزه و سرکوب بیشتر متوسل شده است. سرکوب و بازداشت کارگران، دانشجویان، نویسندگان، معلمان، خبرنگاران، زنان  و دیگر فعالان اجتماعی و صدور احکام سنگین زندان ، یگانه پاسخ رژِیم بوده است.

تجربه بیش از چهل سال گذشته نشان داده است تا جمهوری اسلامی در قدرت باشد اوضاع بر همین منوال است حتی بدتر از این نیز خواهد شد. تنها راه نجات از بحران‌ها و فجایعی که رژیم جمهوری اسلامی  به بار آورده است  تشدید  مبارزه، گسترش اعتصابات، توسل به اعتصاب عمومی سیاسی و قیام مسلحانه و براندازی تمام نظم موجود است.

 کارگران، زحمتکشان و روشنفکران انقلابی!

ما فعالین و هواداران سازمان فدائیان (اقلیت )- داخل کشور در پنجاهمین سالگرد نبرد حماسی سیاهکل، خاطره همه‌ی رفقای جسور برپادارنده این حماسه را گرامی می‌داریم و خاطرنشان می‌سازیم که آنچه امروز پیوند ما را با رفقا ناگسستنی می‌کند سازش‌ناپذیری با دشمنان طبقاتی و مبارزه تا پای جان برای آزادی و سوسیالیسم است . تمامی تاریخ نیم‌قرن حیات سازمان ما که با خون و ازجان‌گذشتگی هزاران  فدایی رقم خورده گواه این مدعاست. سازمان فدائیان(اقلیت) این افتخار را دارد که ادامه‌دهنده راه حماسه‌سازان سیاهکل و هزاران فدایی و گل سرخ به خون خفته است.

ما فعالین و هواداران سازمان فدائیان  (اقلیت)- داخل کشور در پنجاهمین سالگرد نبرد حماسی و خونین سیاهکل ، عموم کارگران، زحمتکشان، زنان و ستمدیدگان را فرامی‌خوانیم که مبارزه خود را برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و به دست گرفتن سرنوشت خود از طریق یک حکومت شورایی تشدید کنند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی  – برقرار باد حکومت شورایی                     

زنده‌باد  آزادی   – زنده‌باد سوسیالیسم                                   

کار  نان  آزادی- حکومت شورایی

فعالین و هواداران سازمان فدائیان ( اقلیت )- داخل کشور

بهمن  ۱۳۹۹

متن کامل نشریه کار شماره  ۹۰۷ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.